Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2006 #1 Skrevet 3. mars 2006 (endret) Noen tips hva jeg skal skrive...? Har aldri skrevet sang før.. Har tenkt å bruke Blåmann melodien. Skal første og tredje linje rime, eller første og andre? Endret 3. mars 2006 av Epica
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #2 Skrevet 3. mars 2006 Alle ordene skal rime på hverandre, og skal rime på elsker (eller hjerte) Bare tuller med deg, jeg BBii
Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2006 #3 Skrevet 3. mars 2006 Yeah yeah Prøver å finne på noe morsomt å skrive så det ikke blir så veldig klisje aktig
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #4 Skrevet 3. mars 2006 Vet ikke om jeg har rett melodi, men: Lille snille mannen min, nå skal du få sangen din I dag har jeg sagt ja til deg Og du sa jammen ja til meg (herregud så dårlig jeg er til dette Tror du klarer deg fint uten min hjelp vaffal!) BBii
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #5 Skrevet 3. mars 2006 Tror den rimer på første og andre?? Følg sangteksten når du skriver så blir det litt lettere.... Kjære kjære mannen min, nå skal du høre sangen min. Jeg er så glad for å endelig, få lov til å bli kjære kona di..... Ja ja, kanskje ingen pangstart men.... Stemte det med sangen?
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #6 Skrevet 3. mars 2006 Kunne du ikke velge den Hurraheioghopp-sangen i revenka da? Hurra hei og hopp, jeg er så glad i deg! Og hei og hopp! ...og så hopper du rundt ham, planter et kyss i panna hans og setter deg på plassen din. Du kommer til å høste stooooor applaus (og mange rare blikk tror jeg ) BBii
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2006 #7 Skrevet 3. mars 2006 Songdikting er ingen enkel sak, det er i alle fall sikkert!! Hehe... Ordstillinga blir merkeleg pga. større hensyn til rim enn semantisk betydning, men dersom ein likar det, kvifor ikkje? "Blåmann, blåmann" har aabb-rim, men du kan dikte med abab-rim om du vil også då... Lykke til!
Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2006 #9 Skrevet 3. mars 2006 Songdikting er ingen enkel sak, det er i alle fall sikkert!! Hehe... Ordstillinga blir merkeleg pga. større hensyn til rim enn semantisk betydning, men dersom ein likar det, kvifor ikkje? "Blåmann, blåmann" har aabb-rim, men du kan dikte med abab-rim om du vil også då... Lykke til! ← ja jeg prøvde meg frem istad, og rimte abab. men verre med teksten..
Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2006 #10 Skrevet 3. mars 2006 Kunne du ikke velge den Hurraheioghopp-sangen i revenka da? Hurra hei og hopp, jeg er så glad i deg! Og hei og hopp! ...og så hopper du rundt ham, planter et kyss i panna hans og setter deg på plassen din. Du kommer til å høste stooooor applaus (og mange rare blikk tror jeg ) BBii ←
Gjest nevèsta Skrevet 4. mars 2006 #11 Skrevet 4. mars 2006 Man må ikke nødvendigvis stokke om på ordene slik at rekkefølgen blir helt merkelig (verbet til slutt, etc). Du kan begynne en setning på en linje og avslutte på neste. Går helt fint, det, f.eks: I medgang og i motgang har vi lovt å passe på hverandre, og jeg.... (dette er fra et sted midt i melodien til "teddybjørnens vise, riktignok).
Lassie Skrevet 5. mars 2006 #12 Skrevet 5. mars 2006 Kunne du ikke velge den Hurraheioghopp-sangen i revenka da? Hurra hei og hopp, jeg er så glad i deg! Og hei og hopp! ...og så hopper du rundt ham, planter et kyss i panna hans og setter deg på plassen din. Du kommer til å høste stooooor applaus (og mange rare blikk tror jeg ) BBii ← KNALLBRA! Skal du gjøre dette, eller, BB? Synes jeg ser familiene våre om jeg hadde reist meg opp og begynt å hoppe rundt som en annen kanin...i hele brudestasen!! :grine2:
Gjest Svimle Skrevet 5. mars 2006 #13 Skrevet 5. mars 2006 KNALLBRA! Skal du gjøre dette, eller, BB? Synes jeg ser familiene våre om jeg hadde reist meg opp og begynt å hoppe rundt som en annen kanin...i hele brudestasen!! :grine2: ← De som har festet med meg tidligere hadde nok ike blitt så veeeeldig forbauset om jeg hadde gjort det, men tror endel andre hadde blitt både og :grine2: og og og ..Tror jeg skipper den delen, jeg
Elise_ Skrevet 5. mars 2006 #14 Skrevet 5. mars 2006 Men sånn litt halvseriøst her, innimellom alt tøyset. Kan ikke noen legge ut en fiks ferdig sang til gubben sånn at vi andre slipper å dikte?
Floja Felíz Skrevet 6. mars 2006 #15 Skrevet 6. mars 2006 Her er et startvers: (forutsatt at du synger etter maten...) Endelig kan jeg her stå I brudestas fra topp til tå Nygift, forelsket og mett Større lykke har jeg ei sett
shi Skrevet 6. mars 2006 #16 Skrevet 6. mars 2006 "Hurra hei og hopp" kan bli ganske så bra. Om man har den samtalen mellom brud og forlover f.eks. "Jeg er så glad for jeg har gifta meg i dag! Å, det er ikke så bra, for nå må jeg vaske NN's sure sokker resten av mitt liv. Å, det er ikke så ille, for jeg får frokost på senga hver søndag" Da kan man få frem mange "positive og negative" ting på en gøyal og uvanlig måte. Ikke helt sang, men heller ikke en ordentlig tale, og så er man ikke helt alene om man har litt scene skrekk
Floja Felíz Skrevet 6. mars 2006 #17 Skrevet 6. mars 2006 Endelig kan jeg her stå I brudestas fra topp til tå Lykkelig nygift med deg Større lykke det finnes ei Da vi møttes første gang Fylte du hjertet mitt med sang; En om håp og kjærlighet Der skal den klinge i evighet Kjære **** du er så go’ Fra nå og for alltid er det oss to Vi skal aldri skille lag For vi ble mann og kone i dag Selv på dager som er grå Er du for meg den som minner på At gleden kommer når vi vil; Kalles frem av et kjærlig smil Kjeda me på jåbben....
Gjest gjesta Skrevet 6. mars 2006 #18 Skrevet 6. mars 2006 "Hurra hei og hopp" kan bli ganske så bra. Om man har den samtalen mellom brud og forlover f.eks. "Jeg er så glad for jeg har gifta meg i dag! Å, det er ikke så bra, for nå må jeg vaske NN's sure sokker resten av mitt liv. Å, det er ikke så ille, for jeg får frokost på senga hver søndag" Da kan man få frem mange "positive og negative" ting på en gøyal og uvanlig måte. Ikke helt sang, men heller ikke en ordentlig tale, og så er man ikke helt alene om man har litt scene skrekk ← her var det noen tips ja... sure sokker!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. mars 2006 #19 Skrevet 7. mars 2006 Var i et bryllup hvor bruden hadde skrevet sang, men med ny melodi for hvert vers. Det ble veldig fint, men det krever kanskje at noen spiller piano eller et annet instrument ved siden av. Det var ikke vanskelig å følge med, tvert imot egentlig. Synes mange sånne sanger kan bli en laaaang prøvelse med 9 vers av samme melodi, men med forskjellige melodier "brekker" det opp på en fin måte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå