AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Babyen min på 6 uker har begynt å bli flat på ene siden av hodet😩 De første ukene har vært veldig tøffe med ammeproblemer, vektnedgang, overgang til flaske, luftplager og MYE gråt! Jeg skal være ærlig å si jeg ikke har vært flink nok til å ha han på magen eller tenkt at jeg må passe på hvordan han ligger med hodet da alt fokuset har vært at han skal få i seg mat og få snudd vekten. Han har en favoritt side som han stadig legger hodet på. Føler meg som verdens verste mor som har latt dette skje! Vi skal snart på 6 ukers kontroll på helsestasjonen med lege. Gruer meg skikkelig! Har noen tips? Erfaringer? Anonymkode: 50957...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Pust! 😊 Det går fint, og hodeformen ordner seg som regel fint selv. Bare vær ærlig med de du møter på helsestasjonen, så de får anbefale de beste tiltakene. Du er garantert ikke den første eller eneste der som har de problemene. Sannsynligvis må du bare bli flinkere til å legge babyen på magen. Det at barnet har en favorittside kan muligens tyde på låsninger, så det er lurt å ta opp. Dere får time hos fysio ved helsestasjonen ved behov, men jeg vil virkelig anbefale kiropraktor spesialisert på babyer og småbarn! Som regel mye mindre ventetid, og behandlingen er veldig effektiv. Anonymkode: d90d0...646 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Det går bra😊 Du er en super mor som har fokusert på mat (og sikkert trøst). Hodet kommer lenger ned på listen. Anonymkode: 7ff02...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Det går seg til når de ikke ligger så mye på rygg lengre☺️ men flott å være obs på favorittside og jobbe med den. Ellers enig med forrige kommentar, kiropraktor er gull! Her ble vi kvitt låsninger på begge ungene på bare et par behandlinger. Anonymkode: d38f9...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Vi fikk masse god hjelp til dette av fysio på helsestasjonen. Tok bare noen uker å "fikse" så hun ikke bare lå på favorittsiden Et tips jeg brukte mest var at når hun lå våken på rygg hadde jeg sånn baby-bok med mønster som jeg da satte opp på feil side, da lå hun og så på den med hodet på ikke-favoritt-siden Anonymkode: 7cd6e...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 ikke la ungen ligge så mye på ryggen i sengen, da. Ha baby i armene, oppå deg eller i bæresjal Anonymkode: 9950f...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 At ungen får i seg mat og går opp i vekt, betyr mye mer enn et flatt hode. Dette går bra, du er flink!❤️ Anonymkode: fb066...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Tusen takk for alle gode ord❤️ Skal ta det opp med helsestasjonen å be om time med fysio. Skal også nevne kiropraktor, har sjekket og det skal ihvertfall være en i nærområdet som kan babyer. Frem til vi får vært på HS så skal jeg prøve å unngå at han ligger på favoritt siden, på dagtid når han sover nå har jeg rullet gulpeklut å lagt inntil hodet så han ikke kan ligge på den siden. Gjør dette kun når jeg har han under oppsyn selvfølgelig! Om natten er det ikke så mye jeg kan få gjort. Snur hodet hans før jeg legger meg men han snur det jo i søvne igjen. Prøver også å være flinkere og mer bevisst på å ha han på magen. Anonymkode: 50957...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): ikke la ungen ligge så mye på ryggen i sengen, da. Ha baby i armene, oppå deg eller i bæresjal Anonymkode: 9950f...72f Har han kun i sengen sin når det er natta. Når han sover på dagtid ligger han i babynest eller i moseskurv. Og ja jeg har han mye oppå meg men kan ikke ha han oppå på meg 24/7. Han var på meg som ett klistremerke de første ukene for det var det eneste som roet han litt. Men nå som vekten har snudd og han er mer rolig så kan han fint sove i nest/kurv så jeg kan få armene litt fri til å gå på do,dusje, spise og sove litt. Anonymkode: 50957...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 Ammer du fremdeles? Prøv å amme tilbakelent, slik at baby ligger på magen når hen ammer. På den måten får du inn litt magetrening også. Anonymkode: 2d4ca...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ammer du fremdeles? Prøv å amme tilbakelent, slik at baby ligger på magen når hen ammer. På den måten får du inn litt magetrening også. Anonymkode: 2d4ca...280 Ja men jeg har nesten ikke melk. Fikk en veldig kraftig brystbetennelse og når den ble bra så gikk aldri produksjonen opp igjen. Har vært veldig mye her! Brystbetennelsen, nesten ikke melk, så begynne med flaske, luftproblemer også fikk jeg problemer med stingene. Så har hatt nok med mate baby, trøste og gi nærhet. Anonymkode: 50957...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruByråkrat Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 Kjære ts ❤️ du har prioritert helt riktig og det at du bekymrer deg for favorittside betyr at du bryr deg. Det er bra! Noen enkle tips kan være å ligge sammen på matte/babygym. Plasser deg på den siden du ønsker barnet skal se mot og snakk til barnet og lek sammen der. Dersom barnet ligger i lekegrind eller lignende, pass på at vindu og lys er på den siden du ønsker barnet skal se. Rett og slett, mest mulig skal skje på siden som ikke er favoritten. Det er også fint om du får inn litt tid til magetrening, men husk at det skal være korte og lystbetonte økter. Når barnet er6 ukesvis det ofte være nok med noen få minutter 4-5 ganger per dag. Lykke til på kontroll og husk at du har prioritert det som er viktig for barnet ditt❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå