Gå til innhold

Boligstyling - ingen gardiner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har snakket med en boligstylist nå, og hun sier at vi må droppe gardinene når vi skal style bolig for salg. Jeg kan ikke skjønne at det er logisk, huset har mye innsyn fra gata, og man blir jo helt på utstilling uten gardiner. 😳

Det er et gammelt hus, i laftet tømmer, med veldig tradisjonell stil. Nyoppusset, men beholdt mest mulig originalvegger og tak. Så det er ikke en listefri, moderne funkisbolig, der kunne jeg skjønt det. Hadde tenkt å ha hvite blondegardiner for mest mulig lys og innsynsskjerming. 😶 Pluss at jeg synes det kler huset. 

Litt sånn her stil:

https://www.finn.no/386570035

Anonymkode: c55ad...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde så absolutt hatt gardiner i et hus som er i lignende stil som det du linker til. Funkishus er ending, men dette her er mer et hus med en stil hvor gardiner hører til. Kan heller være nøye på hvilke og hvor mye gardiner dere vil ha. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondegardiner? Huff nei. Det har man kun på gamle hytter i dag, med moderne møbler vil det ikke se bra ut. 

Å ikke ha gardiner gir inntrykk av større rom og om utsikten er vakker er det et pluss. 

Anonymkode: 22120...27e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med stylisten! Med sånne små vinduer med sprosser ser det lett tungt og gammelt ut med gardiner. Vi har ikke gardiner annet enn på soverommene, og selv der tenker jeg å droppe det. Syntes gardiner lett blir tantete, trangt og utdatert, og ikke minst stenger det ute lyset.

Anonymkode: 50f62...5b3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger ikke følge rådene stylisten gir.
Men det er en grunn til at det gis råd om å fjerne gardiner.

Og om du skal beholde gardinene, så bør du virkelig trekke de helt til siden. Det du kaller "forhindre innsyn", det vil potensielle kjøpere kunne se som "forhindre/skjule utsyn".

Anonymkode: 25d5e...58e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset mitt ble bygget 2010 og jeg har boikottet gardiner nede med unntak av på soverommene. Endelig er jeg moderne! Haha, det var morsomt for jeg har hatt mange ei opphetet diskusjon om valget mitt..

Anonymkode: cf0bb...ea7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt gardiner siden midten av 2000-tallet. Jeg vil slippe inn mest mulig lys og det er jo også poenget ved salg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig med stylisten! Med sånne små vinduer med sprosser ser det lett tungt og gammelt ut med gardiner. Vi har ikke gardiner annet enn på soverommene, og selv der tenker jeg å droppe det. Syntes gardiner lett blir tantete, trangt og utdatert, og ikke minst stenger det ute lyset.

Anonymkode: 50f62...5b3

Det synes ikke jeg. Jeg har gardiner som er trukket til side, masse lys kommer inn og det ser stilfullt ut med de, uten gardiner ser det nakent ut. Gardiner gir så mye romfølelse og varme.

Anonymkode: 05266...563

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle hus krever blondegardiner. Man må ikke blande nytt og gammelt for de som ønsker et slikt hus ønsker det fordi det er gammelt og da er det den stilen de ser etter. 

Anonymkode: 2b824...d62

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag. Vi hadde også stylist, jeg fulgte noen av rådene og droppet resten. Så jeg beholdt mer personlig stil enn anbefalt av stylisten, men salget gikk lett og over takst. Bare vær kritisk til hva du beholder og prøv å se for deg hvordan det vil se ut på bilder og for dem som kommer på visning, så blir det nok bra. 

Anonymkode: e26da...a51

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt stylist til en som er flinkere og som ikke har kjørt seg fast i en bestemt stil, men som forstår at ulike hus trenger ulik styling. 

Anonymkode: d35dd...364

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det huset du linket til var forøvrig en festlig miks av både gardiner som fungerte, og gardiner som ikke fungerte! 

Tviler på at det var stylist involvert der 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det huset du linket til var forøvrig en festlig miks av både gardiner som fungerte, og gardiner som ikke fungerte! 

Tviler på at det var stylist involvert der 😅

Enig! Der var det mye miss-match 🙈 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker gardiner. Men på boligfoto på Finn ser det ofte rotete ut om det er mye som skjer på bildene. Svigermor har nylig solgt et gammelt hus. Der bør bildene tatt uten gardiner, og jeg ser jo at det var en fordel. Rommene ser lysere, større og ryddigere ut. 

Anonymkode: 14cdd...3b0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har gardiner i et dyrt stoff som er skikkelig sydd og farver som er avstemt med resten av rommet - så dropp det. Billige gardiner fra kid trekker bare ned inntrykket. Og fjern grønne planter om du har det, er det værste jeg ser i leiligheter…….ser ut som en jungel og edderkopprede🙈

Anonymkode: 8aec0...e2a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 13.35):

Gamle hus krever blondegardiner. Man må ikke blande nytt og gammelt for de som ønsker et slikt hus ønsker det fordi det er gammelt og da er det den stilen de ser etter. 

Anonymkode: 2b824...d62

Eh, nei. For Guds skyld ingen blondegardiner. Det er nettopp gamle hus som trenger litt stram ere stil for ikke å gli helt ned i kjærringgrøfta. 

Anonymkode: 1bccd...f7d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er viktig å tenke på at det ikke er du som skal synes at det er fint, men at det skal se bra ut spesielt på bilder. De fleste bestemmer seg ut i fra salgsoppgaven, så den er veldig viktig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...