Gå til innhold

Hva forventer du når noen sier "jeg kommer på dagen"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja som overskriften sier, når regner du med personen kommer da? Før klokka?

Anonymkode: 78da7...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På dagen er for meg mellom 11og 14. Før 11 er morgen og etter 14 er middagstid. 

Anonymkode: 60e8c...29a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på kontekst og hva man skal. Jeg ville tenkt at det antagelig betyr sånn tolv-ett-to, men jeg tolker det nok aller mest som en beskjed om at man ikke vil legge beslag på tid fra middagen og ut over. Skal noen bare innom og levere tilbake noe de har lånt kan kl. 15-16 også være innenfor for meg, i hvert fall i en helg, så lenge de går igjen med en gang. Skal man derimot komme og bli i flere timer, da kan man ikke si "på dagen" og ramle inn halv fire.

Anonymkode: 2ff64...e6c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før kl 10 er morgen. Fra kl 18 er det kveld tenker jeg. Alt mellom dette er dag. Men å gå å vente på folk hele dagen er uansett skikkelig irriterende. Pleier bare å spørre "åhh, hvilket klokkeslett ser du for deg? Vi har en del å gjøre" så sier de ofte når de har tenkt..

Anonymkode: cb90f...2ce

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg kommer på dagen» betyr jeg kommer på bursdagen din. Jeg kommer på dagtid betyr for meg 11-14.

Anonymkode: b3a7d...f79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja som overskriften sier, når regner du med personen kommer da? Før klokka?

Da hadde jeg spurt om et ca klokkeslett. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg kommer på dagtid" er vel 10-18

Men "Jeg kommer på dagen", betyr bare at jeg kommer samme dag.

Anonymkode: 5f82e...9e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer ingenting, ber vedkommende være mer presis hvis denne ankomsten har noen betydning for meg. 

Anonymkode: 88c25...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spørs litt på kontekst og hva man skal. Jeg ville tenkt at det antagelig betyr sånn tolv-ett-to, men jeg tolker det nok aller mest som en beskjed om at man ikke vil legge beslag på tid fra middagen og ut over. Skal noen bare innom og levere tilbake noe de har lånt kan kl. 15-16 også være innenfor for meg, i hvert fall i en helg, så lenge de går igjen med en gang. Skal man derimot komme og bli i flere timer, da kan man ikke si "på dagen" og ramle inn halv fire.

Anonymkode: 2ff64...e6c

I denne konteksten er det far som skal levere barn etter samvær. Han skulle levere barnet på dagen, og i dag fikk jeg plutselig beskjed om at de ikke kommer før 17-18 tiden. Da er det ikke dagtid for meg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I denne konteksten er det far som skal levere barn etter samvær. Han skulle levere barnet på dagen, og i dag fikk jeg plutselig beskjed om at de ikke kommer før 17-18 tiden. Da er det ikke dagtid for meg.. 

Enig! Det er ettermiddag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han skulle levere barnet på dagen, og i dag fikk jeg plutselig beskjed om at de ikke kommer før 17-18 tiden. Da er det ikke dagtid for meg.. 

Det ble forandring i planene. Sånt skjer.

Anonymkode: 25dfe...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ble forandring i planene. Sånt skjer.

Anonymkode: 25dfe...980

Hadde det vært meg så hadde jeg begynt og sendt melding når klokka passerte 16 og de ikke kom. Det går an å si fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...