Gå til innhold

Hvilken bilstol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser på disse to:

https://www.rudo.no/products/joie-i-prodigi-bilstol-40-125-cm-ca-7-ar-eclipse

Denne er en av få bilstoler som har har bestått plusstesten fra 2024, som visstnok er verdens tøffeste sikkerhetstest for bilstol. Den kan også brukes helt frem til barnet er sju år gammelt, og det gjør jo setet svært økonomisk i bruk.

https://www.rudo.no/products/joie-i-spin-safe-coal

Dette er kanskje den mest kjente fra Joie? Som visstnok anbefales av Forbrukertilsynet (men når?) og har tidenes beste score på ADAC-testen for vektklassen 0-18 kg. Denne har vi fra før til eldstemann og er veldig fornøyde.

Jeg skjønner jo at begge bilstolene er av god kvalitet og til å stole på, men hvilken bør man velge? Hvilken test bør man vekte mest? Prisforskjellen akkurat nå er ikke så stor, så det trenger vi ikke ta med i beregningen, men jeg stusser jo litt i at førstnevnte er såpass mye dyrere når den ikke er på tilbud. Hva mener dere?

Anonymkode: f418a...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ene går til 22 kg og andre 18. Så du har jo litt lenger å gå på den første.

Men..pass på at disse passer i bilen...noen seter passer ikke 100 prosent ( at sete i bilen etc ikke passer) 

Og de fleste babyer liker "firkanta" seter he he...ok litt rart fortalt. Men på bilstol grupper så klager ofte foreldre på at babyer ikke liker seter som er som U.. altso litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du må ha isofix ville jeg sett på axkid one 2. Men egentlig ville jeg gått for beltemontert med Besafe Stretch eller Axkid Minikid 4, isofix har bregrensninger, sånn sett er beltemontert bedre, de varer klart lengst. 
(Spinen er jo kun en mellomstol.)

Anonymkode: 915fd...53e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du må ha isofix ville jeg sett på axkid one 2. Men egentlig ville jeg gått for beltemontert med Besafe Stretch eller Axkid Minikid 4, isofix har bregrensninger, sånn sett er beltemontert bedre, de varer klart lengst. 

Helt enig i denne. Kjøp heller axkid one 2 (eller 3) om du absolutt må ha isofix, eller kjøp minikid 4/BeSafe stretch! Helt supre seter begge to som virker kjempebehagelige for mini! Husk at dersom du skal ha bilsete med isofix som svarer lengst mulig, så nå de ofte droppe litt av polstringen inni setet (altså der barnet sitter) for å ha minst mulig vekt, derfor oppleves de ofte litt stivere og hardere å sitte i. Like trygt uansett, men setet kjennes litt hardere ut å sitte i så vidt jeg kjenner. 😊 

Anonymkode: 0d263...2dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor ville du valgt disse? Er som sagt godt fornøyd med den vi har fra Joie fra før. 

Anonymkode: f418a...700

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den første du linket og er fornøyd med den. Men for vårt barn vil den ikke vare til 7 år tror jeg. Hun blir nok utvokst i lengde og vekt før det. Den er jo til 22,5 kg og min som ikke er 3 en gang er allerede bikket 15.. Usikker på hvor mye de vokser fra 3 til 5 da. Men vil tro vi må over på en beltemontert før vi snur fremover selv om den liksom skulle vare lenge :) Vi får se.

Det var noe greier om det setet for litt siden der en annen test fant noe feil men jeg skjønte ikke helt hva det betydde for å være ærlig. Noe med at den løsnet fra festene sine når de hadde maks vekt i? Valgte å beholde setet likevel og stole på at det er plustestet. Men vurderer å ikke makse vekten på barnet i stolen.

Axkid sine seter har vel og bestått plustesten?

Hvis du har det som er til 18 kg til eldstemann og skal ha nytt til minstemann ville jeg vurdert å heller kjøpe et beltemontert (bakovervendt) til eldste som varer til 36 kg og så la minstemann arve hans sete så lenge :) De er billigere også. 

Anonymkode: b6c29...7ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo også sjekke Besafe Beyond om du vil ha isofix, tror den og er plustestet? Usikker. Men den varer lenger enn 18kg iallfall.

Anonymkode: b6c29...7ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...