Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen uker har sønnen min bursdag, og det skal naturligvis feires. Vi skal ha en fest med gjengen fra barnehagen og en fest for resten. (Familie, faddere og noen venner).

Men så har vi et litt leit problem. Sønnen til noen av våre beste venner er bestekompis med sønnen min Her i sommer ble han allergisk for katter, og vi har katt. Dermed kommer ikke han i bursdagen om den blir holdt hjemme hos oss.

Jeg synes det er så trist, og lurer på om vi skal ha en feiring et annet sted enn hjemme. Men så er det gode grunner til å ha "familiefesten" her hos oss (kommer en veldig bitteliten baby blø.a)

Og så vet jeg ikke om jeg orker å ha TRE bursdagsfeiringer.

Er det dårlig gjort av meg?

Noen som har tips til ting vi kan gjøre sammen med dem som "bursdagserstatning"

Eventuelt tips om alternativ bursdagsfeiring for barn.

(Barnehagengjengen pluss bestekompisen)

Synes dette er så leit :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet
Men så har vi et litt leit problem. Sønnen til noen av våre beste venner er bestekompis med sønnen min Her i sommer ble han allergisk for katter, og vi har katt. Dermed kommer ikke han i bursdagen om den blir holdt hjemme hos oss.

Det er ikke mulig å ta en allergitablett så han kan være der noen få timer? Det er jo mange grader av allergi, vet ikke hvor hardt denne gutten er angrepet.

Hva med å komme hjem til gutten og ha med kaker og ballonger?

Skrevet

Hva med å låne barnehagen for å ha burdagen der?

Skrevet

Jeg og tenkte med en gang på det og låne barnehagen.

De fleste barnehager låner jo ut til bursdagsfeiring.

Skrevet

Hva med å invitere barna fra bhg og den allergiske gutten (+ foreldrene) med på badeland.

Ut å spise pizza (eller annen barnevennlig mat) etterpå.

Så kan du jo ha familiefesten hjemme med kake osv.

Ellers så er det jo et alternativ at gutten ikke blir bedt i bursdagen hvis dere skal ha den hjemme, men at dere finner på noe sammen med han en annen helg; badeland, kino, ++

Skrevet

Ville bare si at jeg syns det er koselig at du tenker på kompisen som har allergi. Ikke alle tar sånt så alvorlig... :)

Hva om dere feirer bursdagen hjemme hos besteforeldrene for eks.? (hvis det skulle ha seg sånn at de har grei plass og ingen katt.)

Skrevet

Er dette en inne katt? Vist ikke, kan jo katten være ute når der har festen. Ta en grundig vask på forhånd. Nå vet jeg ikke hvor alergisk denne gutten er, men jeg har selv en sønn som er veldig alergisk mot katt, men det har gått greit for han å besøke venner som har katt, bare katten er ute og det ikke fyker med kattehår inne. Da klarer han og være der i noen timer uten problem. Ta å hør med foreldrene hans. :)

Skrevet

Takk for gode innspill!!!

Er dette en inne katt? Vist ikke, kan jo katten være ute når der har festen. Ta en grundig vask på forhånd. Nå vet jeg ikke hvor alergisk denne gutten er, men jeg har selv en sønn som er veldig alergisk mot katt, men det har gått greit for han å besøke venner som har katt, bare katten er ute og det ikke fyker med kattehår inne. Da klarer han og være der i noen timer uten problem. Ta å hør med foreldrene hans. :)

Dette snakket vi med foreldrene om da han fikk konstatert allergi. De sier at det ikke hjelper å vaske fordi kattehårene er i huset allerede. Jeg lar det være opp til dem å vurdere. Om de sier at han ikke kan være inne hos oss uavhengig av om katten er ute og vi har vasket, så er det ikke så mye vi kan få gjort med det dessverre.

Vi har ikke besteforeldre i nærheten, dessverre. Og jeg er ikke så frista til å låne barmehagen. Den er OK den, men ettersom dette jo vil være et problem hver eneste bursdag de kommende årene, så vil jeg prøve å finne en standardløsning.

Jeg tror årets løsning blir en familiefest og en barnehagefest, begge deler her hjemme hos oss selv. Og så finner vi på noe koselig sammen med bestekompisen en annen dag Det er jo trist oig mye styr, men sånn er det nå en gang.

Så får vi heller vurdere å ha bursdagsfeiring andre steder enn hjemme etterhvert. Men jeg er litt opptatt av at sønnen vår skal kunne ha "vanlige bursdager" han også.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ha utebursdag, med bål og pølser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...