Gå til innhold

Når kommer blødning? Synkende hcg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde en BO i august. Ble gravid igjen forrige EL som var 8. desember. Nå synker dessverre hcg- nivåene, og testene blir svakere.. 
Det har gått opp for oss at det går mot en SA igjen😔

Noen som klarer å anslå ca når blødning osv starter? 
Er bekymret for å dra på jobb, og generelt ut på ting når jeg vet at jeg kan begynne å fossblø når som helst..
Har tatt en selvbestemt abort og hatt en BO hvor jeg mistet ekstreme mengder blod begge ganger.

Håper noen kan hjelpe❤️

IMG_2648.jpeg

Anonymkode: b572e...8c2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Jeg hadde en BO i august. Ble gravid igjen forrige EL som var 8. desember. Nå synker dessverre hcg- nivåene, og testene blir svakere.. 

Er bekymret for å dra på jobb, og generelt ut på ting når jeg vet at jeg kan begynne å fossblø når som helst..
Har tatt en selvbestemt abort og hatt en BO hvor jeg mistet ekstreme mengder blod begge ganger.

Håper noen kan hjelpe❤️

IMG_2648.jpeg

Hei🥰

Er 21dpo testen fra idag? 

Anonymkode: cd47f...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Håper noen kan hjelpe❤️

IMG_2648.jpeg

Jeg begynte å blø når streken var nesten usynlig.. men kom ikke som ett pang, startet med litt rosa, så litt blod, så en vanlig mensen. Hvis du mister nå, så er du ikke langt på vei «heldigvis», og vil nok bare oppleves som en mensen forhåpentligvis ❤️

Anonymkode: 9e8f3...566

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei🥰

Er 21dpo testen fra idag? 

Hei❤️ 21 dpo testen var fra i går morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg begynte å blø når streken var nesten usynlig.. men kom ikke som ett pang, startet med litt rosa, så litt blod, så en vanlig mensen. Hvis du mister nå, så er du ikke langt på vei «heldigvis», og vil nok bare oppleves som en mensen forhåpentligvis ❤️

Anonymkode: 9e8f3...566

Tusen takk for svar❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei❤️ 21 dpo testen var fra i går morges.

Har du tatt ny test idag?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har du tatt ny test idag?❤️

Nei, har ikke det. Føler ikke det er vits ettersom testene tydelig har blitt svakere. tok første Clearblue digital med ukeindikator 20. desember som viste 1-2 uker. 

Tok en ny 27. desember som viste 1-2 uker, og tok en i går som også viste 1-2 uker. Dette sammen med svakere streker 20 og 21 dpo gjør dessverre at jeg er veldig sikker på at det er en SA..😢

Nå er det bare å vente til kroppen støter det ut. Håper ikke det tar lang tid..

- Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, har ikke det. Føler ikke det er vits ettersom testene tydelig har blitt svakere. tok første Clearblue digital med ukeindikator 20. desember som viste 1-2 uker. 

Tok en ny 27. desember som viste 1-2 uker, og tok en i går som også viste 1-2 uker. Dette sammen med svakere streker 20 og 21 dpo gjør dessverre at jeg er veldig sikker på at det er en SA..😢

Nå er det bare å vente til kroppen støter det ut. Håper ikke det tar lang tid..

- Ts

Har hørt at man ikke skal måle hcg ut ifra de digitale fra clearblue. 
Men forstår at du ønsker å få svar:) 

Har du målt hcg enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hørt at man ikke skal måle hcg ut ifra de digitale fra clearblue. 
Men forstår at du ønsker å få svar:) 

Har du målt hcg enda?

Det har du rett i. Hadde ikke bare stolt på clearblue. Har i tillegg tatt strips, og streken i dag (tok for litt siden) er så og si ikke synlig. Har også fått brunlig utflod:-(

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det har du rett i. Hadde ikke bare stolt på clearblue. Har i tillegg tatt strips, og streken i dag (tok for litt siden) er så og si ikke synlig. Har også fått brunlig utflod:-(

Huff, den følelsen er så vond. 
Når jeg opplevde spontanabort i fjor høst, så begynte det som brun utflod og det holdt på en ukes tid. Så trodde det bare var normalt. Så kom det koagulert blod og en stor blødning som varte kun i en kveld. Dagen etter hadde jeg kun hcg på 13, så hadde nok skjedd mye den kvelden. Småblødde i noen uker før alt var borte. 
Men det er nok veldig individuelt. 
Har du hatt SA før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff, den følelsen er så vond. 
Når jeg opplevde spontanabort i fjor høst, så begynte det som brun utflod og det holdt på en ukes tid. Så trodde det bare var normalt. Så kom det koagulert blod og en stor blødning som varte kun i en kveld. Dagen etter hadde jeg kun hcg på 13, så hadde nok skjedd mye den kvelden. Småblødde i noen uker før alt var borte. 
Men det er nok veldig individuelt. 
Har du hatt SA før? 

Takk for at du deler opplevelsen din❤️ Trist at du måtte gjennom en spontanabort! 

Jeg hadde blighted ovum for noen måneder siden.. kroppen skjønte ikke at det ikke var noe foster, så livmor og morkake osv fortsatte og utvikle seg og hcg steg som normalt. Måtte derfor ta medisinsk abort i uke 10 på sykehuset. 

Lyktes du etter spontanaborten din? Og hvor lang tid tok det isåfall før det "satt hele veien"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for at du deler opplevelsen din❤️ Trist at du måtte gjennom en spontanabort! 

Jeg hadde blighted ovum for noen måneder siden.. kroppen skjønte ikke at det ikke var noe foster, så livmor og morkake osv fortsatte og utvikle seg og hcg steg som normalt. Måtte derfor ta medisinsk abort i uke 10 på sykehuset. 

Lyktes du etter spontanaborten din? Og hvor lang tid tok det isåfall før det "satt hele veien"?

Huff, sånne opplevelser er ikke noe gøy. 
Vi begynte å prøve juli 2023, ble gravid i august, men spontanaborterte i september ( i uke 7). 
Har bare hatt 3 eggløsninger etter dette pga pcos. Så har fremdeles ikke lyktes, håper på å få stabil syklus så vi kan prøve litt oftere. Så det er ganske vondt å gå å vente❤️ Hva med deg? Prøvd lenge?🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Huff, sånne opplevelser er ikke noe gøy. 
Vi begynte å prøve juli 2023, ble gravid i august, men spontanaborterte i september ( i uke 7). 
Har bare hatt 3 eggløsninger etter dette pga pcos. Så har fremdeles ikke lyktes, håper på å få stabil syklus så vi kan prøve litt oftere. Så det er ganske vondt å gå å vente❤️ Hva med deg? Prøvd lenge?🥰

Så kjipt at det trekker ut i tid pga pcos 😔 Håper det smeller til om ikke lenge for dere❤️🤞🏼

Vi har prøvd siden mars 2024. Ble gravid i juni, blighted ovum i august. Hadde ikke noe syklus før oktober pga rester. Ble gravid igjen nå i desember, også spontanabort.. Helt sinnsykt irriterende. Begynner å bli ekstremt utålmodig! 

Ettersom det er over 1 år siden dere startet prøving- har dere tenkt på IVF/prøverør?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Så kjipt at det trekker ut i tid pga pcos 😔 Håper det smeller til om ikke lenge for dere❤️🤞🏼

Vi har prøvd siden mars 2024. Ble gravid i juni, blighted ovum i august. Hadde ikke noe syklus før oktober pga rester. Ble gravid igjen nå i desember, også spontanabort.. Helt sinnsykt irriterende. Begynner å bli ekstremt utålmodig! 

Ettersom det er over 1 år siden dere startet prøving- har dere tenkt på IVF/prøverør?

Ja, ganske kjipt. Men selvom vi har prøvd i 1,5 år så har jeg kun hatt 3 eggløsninger siden SA, så det er som å ha prøvd i 3mnd liksom. Men jeg går på metformin nå som har gitt meg eggløsning for 1mnd siden, så satser på at dette skal gi meg eggløsning hver mnd🥰 
Så kjipt for deg at du opplever SA nå. Håper blødningen snart kommer og at du får eggløsning veldig snart igjen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meninga at man skal bruke graviditetstester på den måten! Det er meninga man skal bruke dem for å bekrefte eller avkrefte graviditet. Når graviditet er bekrefta, er det ikke meninga man skal fortsette å ta tester. Hvor sterke de blir, kommer an på tid på døgnet, hvor mye man har spist og drukket osv. Så dette er absolutt ikke noe bevis på noe som helst. Ville bare forsøkt å roe ned, ikke ta flere tester og vente og se. Lykke til.

Anonymkode: 97e45...b8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke meninga at man skal bruke graviditetstester på den måten! Det er meninga man skal bruke dem for å bekrefte eller avkrefte graviditet. Når graviditet er bekrefta, er det ikke meninga man skal fortsette å ta tester. Hvor sterke de blir, kommer an på tid på døgnet, hvor mye man har spist og drukket osv. Så dette er absolutt ikke noe bevis på noe som helst. Ville bare forsøkt å roe ned, ikke ta flere tester og vente og se. Lykke til.

Anonymkode: 97e45...b8b

Men hvis testene tas med morgenurin i starten av svangerskapet, og det ikke er noen økning over 7 dager, så er det dessverre et dårlig tegn. Babyplan-testene viser stigning greit frem til test- og kontrollstrekene er like sterke.

Anonymkode: a5cbb...9ab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...