Gå til innhold

Nabohund som bjeffer på netter, ute

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En av naboene som bor i byggefeltet vi bor i, har en sankt bernhard hund, som de ikke har kontroll på i det hele tatt! Da vi flyttet hit i september, så tenkte jeg ikke såå mye over det. Hørte den bjeffet, men tenkte det kanskje bare var en liten stund.. det var det ikke. Flere dager i uken, om ikke hver dag, står den ute og bjeffer, enten det er klokken 1 på natten, 3 på natten, 5 på morgenen eller på dagen. Den står og bjeffer og bjeffer, de lukker opp dørå/vinduet og snakker litt til den før de lukker igjen og hunden fortsetter.

For en stund tilbake, snakket jeg med de, om det ikke var på tide å få kontroll på bjeffingen. Da sa de at det var dattera som hadde glemt den, den dagen. Selvfølgelig visste jeg med en gang at det var løyn. Jeg synts mest synd på de som bor i den andre delen av huset deres siden det er tomannsbolig.

Hva kan man gjøre i en slik situasjon? Mattilsynet? Politiet? Kjenner jeg begynner å bli ganske lei av den bjeffingen dag ut og dag inn. Jeg har hund selv. Den slipper jeg ikke ut alene fordi jeg vet den kommer til å stå og bjeffe. Jeg synts det er merkelig ingen av de andre naboene ikke har gjort noe med det. Kanskje de ikke tørr🤔

Anonymkode: 30718...8d1

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme problem med nabohunden her desverre. Mattilsynet gjør ingenting. Det som hjalp var en støyklage til politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag til politiet, hver eneste gang dyret bjeffer må du sende klage. Tilslutt blir politiet lei maset og dukker nok opp på døren deres. 

Anonymkode: 91113...90a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er verdt en klage til Mattilsynet, særlig om du kan ta med informasjon om hvordan uteområdet dens er (står den i bånd, er det langt nok til at den kan bevege seg naturlig? Har den mulighet til ly i form av er hundehus eller lignende? Har den plass til å legge seg ned? Står den på tørr grunn, eller er det vått og sølete?)

Mattilsynet bryr seg kanskje ikke så mye om støy, men om en hund står ute timesvis dag og natt uten mulighet for ly, naturlig bevegelse og å legge seg ned komfortabelt og tørt, så er det faktisk dyremishandling. 

Anonymkode: 3acbb...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (21 timer siden):

Kanskje filme det slikt at du har bevis på flere dager/ netter med bjeffing 

Ja det har jeg ikke kommet på. Det kan kanskje være litt greit å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tenker det er verdt en klage til Mattilsynet, særlig om du kan ta med informasjon om hvordan uteområdet dens er (står den i bånd, er det langt nok til at den kan bevege seg naturlig? Har den mulighet til ly i form av er hundehus eller lignende? Har den plass til å legge seg ned? Står den på tørr grunn, eller er det vått og sølete?)

Mattilsynet bryr seg kanskje ikke så mye om støy, men om en hund står ute timesvis dag og natt uten mulighet for ly, naturlig bevegelse og å legge seg ned komfortabelt og tørt, så er det faktisk dyremishandling. 

Ja jeg vet ikke helt hvordan den har det utendørs. De har så høy hekk at jeg klarer ikke se inn. Men ja, kanskje høre med mattilsynet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja jeg vet ikke helt hvordan den har det utendørs. De har så høy hekk at jeg klarer ikke se inn. Men ja, kanskje høre med mattilsynet

Prøv å se på flyfoto fra google eller gule sider. 

Anonymkode: 86f3f...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 23.26):

Prøv å se på flyfoto fra google eller gule sider. 

Anonymkode: 86f3f...4cb

Eller spør naboer som bor rundt som kanskje kan se inn i hagen. Flyfoto kan være gammelt og ikke vise hvordan det ser ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...