Gå til innhold

Hva er Gud for deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helikopter skrev (23 minutter siden):
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og så? Det er enkeltindividet som velger å sitere bibelvers, gjerne for å forsøke å munnbinde de som ikke er enige. Men det fungerer dårlig på meg og en rekke andre opplyste skeptikere, og bidrar bare til å være ennå mer skeptisk mot religion. Men dere velger selv å fremstille det dere tror på i det lyset.

Anonymkode: ce053...3ca

Lawyam skrev (26 minutter siden):

Å kaste perler for svin er å kaste bort noe godt på noen som ikke forstår å sette pris på det. Formuleringen stammer fra Matteus kapittel 7 vers 6: «Gi ikke hundene det hellige, og kast ikke perler til svin.

Kristne skal ikke kaste bort tia sk på visse folk. 

Anonymkode: 9e50b...0d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er et bibelvers

Vet det, men du setter deg til dommer og skal liksom tale Guds sak mens du vrir og vrenger på Guds ord slik at det kjennes ut som spytt...

Gud spytter ikke på folk. Og Han har IKKE bedt noen å spytte heller, men være snille mot sine medmennesker. Jesus selv holdt seg sammen med de som var utstødt av samfunnet og ikke akkurat 'Guds beste barn' så du forkynner altså et budskap om at Gud vil vi skal gjøre motsatt av hva som er Guds vilje og sende folk på dør fordi DU har misforstått... 

Peter fornektet Jesus, en av Hans nærmeste; kastet Jesus han på dør? Eller gav Ham han ny sjanse? 

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å kaste perler for svin er å kaste bort noe godt på noen som ikke forstår å sette pris på det. Formuleringen stammer fra Matteus kapittel 7 vers 6: «Gi ikke hundene det hellige, og kast ikke perler til svin.

Kristne skal ikke kaste bort tia sk på visse folk. 

At man ikke ønske å bruke tid på noen er greit nok, men du har kanskje ikke reflektert særlig over ordbruken i disse sitatene og at du velger å benytte dem i diskusjoner med dine medmennesker på et forum som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og så? Det er enkeltindividet som velger å sitere bibelvers, gjerne for å forsøke å munnbinde de som ikke er enige. Men det fungerer dårlig på meg og en rekke andre opplyste skeptikere, og bidrar bare til å være ennå mer skeptisk mot religion. Men dere velger selv å fremstille det dere tror på i det lyset.

Ingen tvinger ikke til å tro på noe som helst. Hvorfor skal  noen prøve å overbevise deg om Gud fins. Er ikke vits å bruke tid på folk som ikke bryr seg. Jeg syns du skal fortsette å tro på ditt å leve det lille livet du har før du dør for evig å slutte å sløse tia di på å diskutere vitenskap med kristne vedmindre du faktisk er åpen for det.poengløst. til å med farao fornektet når Gud gjorde mirakler til å med demonene vet Jesus fins men sloss imot. Er poengløst for alle kristne å ha diskusjoner og prøve å konvertere og veilede folk som er helt lukka og rebeller.vi skal ut ifra Guds ord ignorere dem som skal diskutere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gud er bevist av vitenskapen. 

Anonymkode: 913a9...728

At du aldri blir lei av å gjenta dette sprøytet.

Anonymkode: f6afb...f11

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 minutter siden):

Vet det, men du setter deg til dommer og skal liksom tale Guds sak mens du vrir og vrenger på Guds ord slik at det kjennes ut som spytt...

Det er mennesker som skrev bibelen også, og som har oversatt versjonene av den til utallige spårk, og derunder ligger det en agenda som egentlig ikke er så veldig skjult dersom man reflekterer over ordlyden som er valgt i f. eks. bibelvers som handler om omgangen med ukristne eller på andre måter ikke troende.

Vi som har reflektert over dette ser at de som skrev- og oversatt bibelvers hadde et klart fiendebilde for seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den eneste sanne Gud, den kristne Gud. Hans eksistens er vitenskaplig bevist.

Anonymkode: 913a9...728

Hold oss ikke på pinebenken, for dette er jo verdig en Nobelpris - hvilke vitenskapelige bevis er funnet?

Anonymkode: ae4be...87b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen tvinger ikke til å tro på noe som helst. Hvorfor skal  noen prøve å overbevise deg om Gud fins. Er ikke vits å bruke tid på folk som ikke bryr seg. Jeg syns du skal fortsette å tro på ditt å leve det lille livet du har før du dør for evig å slutte å sløse tia di på å diskutere vitenskap med kristne vedmindre du faktisk er åpen for det.poengløst. til å med farao fornektet når Gud gjorde mirakler til å med demonene vet Jesus fins men sloss imot. Er poengløst for alle kristne å ha diskusjoner og prøve å konvertere og veilede folk som er helt lukka og rebeller.vi skal ut ifra Guds ord ignorere dem som skal diskutere. 

Dette er ikke et dedikert kristent forum, og jeg diskuterer så mye eller lite jeg bare ønsker. Før man dø for evig? Her ser vi deres sanne ansikt i møte med mennesker som ikke nødvendigvis ikke tror på det samme som dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dem som søker Gud selv omvender seg og ber Jesus om å åpenbare seg får sitt bevis. Alle som går til kirka og prester får ikke sitt bevis. Det er et personligt forhold med gud som gjør at han åpenbarer seg ikke andre menneskers ord. Søk og du SKAL finne. Dem fleste PRØVER ikke dem elsker synd, onanering, morderiske perverse tanker  baksnakking stolthet løgn hykleri mer enn å ta det første steget å møte Jesus å få sitt personlige bevis. Han åpenbarer seg ikke for noen som ikke tar steget og omvender seg først.  Er poengløst å diskutere med folk det eneste man kan gjør er å gi dem oppskift på hva dem skal gjøre for at Jesus skal supernaturligt åpenbare seg er bare på denne måten kristne på ekte tror på Jesus. Take it or leave it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp i en kristen familie. Dog har jeg aldri vært noe kristelig, men jeg velger å ta hensyn til andre rundt meg og legger de 10 bud og Kardemomme loven som en bra livsførsel til grunn.

En gang på åttitallet da jeg var ute og windsurfet kom jeg i en situasjon med høye bølger og jeg kjente på frykt. Da tok jeg faktisk til orde for meg selv og sa: hvis du er der hjelp meg nå. Rett etterpå kom det en fisker forbi i båten sin og jeg fikk hjelp. Han hadde selvsagt kommet uansett hva jeg hadde sagt, eller ???

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er mennesker som skrev bibelen også, og som har oversatt versjonene av den til utallige spårk, og derunder ligger det en agenda som egentlig ikke er så veldig skjult dersom man reflekterer over ordlyden som er valgt i f. eks. bibelvers som handler om omgangen med ukristne eller på andre måter ikke troende.

Vi som har reflektert over dette ser at de som skrev- og oversatt bibelvers hadde et klart fiendebilde for seg.

Det står det samme i den eldste bibelen funnet dødehavsrullene som i den nye king james bibelen den eneste forskjellen er språket alle orda betyr det samne som på gammelt gresk. Er ufatrelig å se hva folk tror translering betyr. Samme orda forskjellig språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare dem som søker Gud selv omvender seg og ber Jesus om å åpenbare seg får sitt bevis. Alle som går til kirka og prester får ikke sitt bevis. Det er et personligt forhold med gud som gjør at han åpenbarer seg ikke andre menneskers ord. Søk og du SKAL finne. Dem fleste PRØVER ikke dem elsker synd, onanering, morderiske perverse tanker  baksnakking stolthet løgn hykleri mer enn å ta det første steget å møte Jesus å få sitt personlige bevis. Han åpenbarer seg ikke for noen som ikke tar steget og omvender seg først.  Er poengløst å diskutere med folk det eneste man kan gjør er å gi dem oppskift på hva dem skal gjøre for at Jesus skal supernaturligt åpenbare seg er bare på denne måten kristne på ekte tror på Jesus. Take it or leave it. 

Ja, vi har fått med oss at du liker å beise de med andre meninger enn deg selv, med fine adjektiver og bred pensel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans eksistens er vitenskaplig bevist

Hans i Frost er en fantasifigur, Hans Rotmo er død , Hans Morten Hansen er morsom, Hans Olav Lalum er jo en Raring….

Anonymkode: 11e46...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står det samme i den eldste bibelen funnet dødehavsrullene som i den nye king james bibelen den eneste forskjellen er språket alle orda betyr det samne som på gammelt gresk. Er ufatrelig å se hva folk tror translering betyr. Samme orda forskjellig språk.

Nettopp derfor jeg siktet til både de som skrev, og oversatte bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (4 minutter siden):

Jeg har vokst opp i en kristen familie. Dog har jeg aldri vært noe kristelig, men jeg velger å ta hensyn til andre rundt meg og legger de 10 bud og Kardemomme loven som en bra livsførsel til grunn.

En gang på åttitallet da jeg var ute og windsurfet kom jeg i en situasjon med høye bølger og jeg kjente på frykt. Da tok jeg faktisk til orde for meg selv og sa: hvis du er der hjelp meg nå. Rett etterpå kom det en fisker forbi i båten sin og jeg fikk hjelp. Han hadde selvsagt kommet uansett hva jeg hadde sagt, eller ???

Ja, jeg vil si han hadde nok kommet uansett hva du hadde sagt. Men flott at du fikk hjelp når du trengte det, ikke alle som er like heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg siktet til både de som skrev, og oversatte bibelen.

Joda du har et poeng der du kan se dette har skjedd i den katolske bibelen som kom 300 år etterpå som ikke kan sammenlignes med den orginale bibelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Johannes 6:44 Norsk Bibel 88/07 (NB)Ingen kan komme til meg uten at Faderen som har sendt meg, drar ham. Og jeg skal reise ham opp på den siste dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda du har et poeng der du kan se dette har skjedd i den katolske bibelen som kom 300 år etterpå som ikke kan sammenlignes med den orginale bibelen. 

Det finnes i flere bibelvarianter, og mitt poeng er at vers skrives av mennesker, hva som er "kanon" og skal inngå i bibelen ble også vurdert og bestemt av mennesker, og ikke minst har mennesker oversatt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (Akkurat nå):

Johannes 6:44 Norsk Bibel 88/07 (NB)Ingen kan komme til meg uten at Faderen som har sendt meg, drar ham. Og jeg skal reise ham opp på den siste dag....

Akkurat man må ha et forhold med Jesus. Det står bibelen at Jesus sier til dem som prøver å komme inn i himmelen gå vekk fra meg jeg har aldri kjent deg. Bare dem som kjenner ham blir frelst. Og den hellige ånd prøver å veilede alle mennesker til Jesus hver eneste dag. Den hellige ånd snakker til alle hele tiden men få vil høre dem fleste velger synd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det finnes i flere bibelvarianter, og mitt poeng er at vers skrives av mennesker, hva som er "kanon" og skal inngå i bibelen ble også vurdert og bestemt av mennesker, og ikke minst har mennesker oversatt dem.

Ja bibelen er det skrevne ordet ikke det levende ordet. Det er ikke bibelen som frelser. Det levende ordet er ordet direkte fra Gud når man lærer å høre hans stemme ordet er Jesus står det. Bibelen er en bok.  Kirka idoliserer bibelen som om den boka skulle vært Gud selv og neglekter og ha et forhold med Gud å høre hans levende ord.  Boka er bare vitners fortelling. Akkurat som alexander den store ble skrevet ned i historiebøkene så er det til syvende sist bare en bok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...