Gå til innhold

Forloveden slapp bomben i julen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her?

Anonymkode: 9f6e9...9b7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde jeg aldri, aldri aldri akseptert. 

Anonymkode: 6181b...3b2

Men hvorfor? Jeg prøver å se alle sider her .. jeg har jo en sønn selv og jeg synes ikke man kan tvinge barn på folk som overhodet ikke ønsker det. Har man virkelig rett til det? 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor? Jeg prøver å se alle sider her .. jeg har jo en sønn selv og jeg synes ikke man kan tvinge barn på folk som overhodet ikke ønsker det. Har man virkelig rett til det? 

Hvis du ser vekk fra rett og hva en vil og ikke vil her, han har et barn enten han vil eller ikke, og det barnet har, tilsynelatende en ressurssvak mor her kanskje, så desto mer hadde det satt pris på en far i sitt liv. Det barnet kan du ikke forklare "du skjønner at pappaen din fikk deg tvunget på seg, så vi vil ikke ha noe med deg å gjøre, ikke dine halvsøsken heller", og tro at det svarer "åja ja selvsagt jeg forstår". 

Hva tror du selv? Dere fratar dette barnet kontakt med halvsøsken også, de er ikke en gang spurt om det. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han burde ha tatt ansvar ved å bruke kondom og ikke stole blindt på en dame han åpenbart ikke kjente godt nok!

Anonymkode: 6bf6f...d3e

• Liker 18
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her?

Roter meg faktisk ikke bort i menn med en så rotete fortid om med en psyke der hen ikke klarer å være mer etteretterlig. 
Er du sikker på at dette virkelig har skjedd akkurat slik du fremstiller saken? 

Anonymkode: 80fb6...5d6

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barnet har ingen skyld u at det eksisterer og har rettigheter foreldrene begge to aksepterte at de må respektere  i det øyeblikket de valgte å ha sex. 
Ønsker de ikke å ta risikoen får de droppe hetroseksuell piv. 

Anonymkode: fd356...8b1

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som voksen er det etisk betenkelig å velge å påtvinge et annet voksent menneske som ikke ønsker barn - nettopp barn. Damen det her er snakk om har altså valgt å begå en etisk ugrei handling.

Men han, som mann, har tilgang på presis en midlertidig type prevensjon. Kondom. Det må og skal han bruke i 100% av tilfellene han ikke ønsker barn. Ja, kondom kan svikte. Og da ender man opp med et barn. Skal man ha sex så er det en risiko man aksepterer, fullt ut. Å velge å ikke akseptere den risikoen er også etisk ugreit. Mannen det her er snakk om har altså også valgt å begå en etisk ugrei handling.

For virkeligheten å, ts, er ikke et eventyr. To karakterer kan begge være «skurken». Fordi alle mennesker fullt ut er ansvarlig for egne livsvalg. 

Og så har vi barnet. Barnet har - uten omsvøp og med solid forankring i norsk lov - rett til å kjenne sitt opphav. Det har rett til å når som helst og uten omsvøp kontakte alle sine slektninger. Tanter, søsken, besteforeldre etc inkludert. Det må ikke ha fars aksept eller viten. 

Anonymkode: 4da76...016

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde løgnen et uakseptabel. Han vil gifte seg med deg, men har ikke fortalt om alle barna han er far til? Det kunne jeg aldri tilgitt. 
Greit nok at han havnet i en kjip situasjon, men det er jo faren ved å ha sex. Dessuten, alt må fortelles om til ny partner. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer har ikke alene ansvaret for prevensjon. Ønsket han ikke barn så kunne han droppet one night stands eller brukt kondom. Han er like ansvarlig for handlingen og naturligvis skal han betale for sin del. Jeg var sammen med en som ikke hadde kontakt med sitt barn som ble til i lignende situasjon. Han hadde kuttet kontakten med barnemor pga han fikk en kontrollerende kjæreste i etterkant. Jeg oppfordret han til å ha kontakt med barnet så de har endelig noe kontakt den dag i dag, men jeg gjorde det slutt med han av andre årsaker. 

Anonymkode: 19484...d64

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik så jævla turn off med en voksen mann som ikke kan ha kontakt med barnet sitt «pga moren». Æsj. 

Jeg hadde ikke giddet. Sorry. Det er ikke så mange sider å se dette fra, annet enn at forloveden din er en dust på alle mulige måter. Han holdt det skjult for deg og han driter i et lite barn. 

Anonymkode: bdf84...e30

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sa det ikke en gang til deg selv, et familiemedlem gjorde. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tvinge på? Det handler ikke om det. Det handler om at et barn kan ikke noen ting for at det er født! At dama burde tatt abort i denne situasjonen her kan man jo argumentere for, at det er hennes "skyld" som valgte å beholde når hun visste far ikke ønsket, kan man også si, men nå gjorde hun ikke det. Og nå finnes det faktisk et helt uskyldig barn her som skal føle på å være uønsket av sin egen far og kanskje bære preg av det for resten av livet. Et helt uskyldig menneske med tanker og følelser akkurat som deg og meg. At han ikke vil ha noe med barnet å gjøre for han selv stå for men, at du som mor selv uttaler at du aksepterer disse holdningene syntes jeg er uforståelig. En mann med slike verdier er ikke verdt og samle på og han kommer til å vise sitt sanne ansikt å gjøre noe stygt mot deg en dag også, bare vent. En god mann eller et godt menneske hadde ikke snudd ryggen til sitt eget kjøtt og blod på denne måten.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingen betydning hvor mange barn barnemor har, og med hvem. Han vet at dette er hans barn. Han har alltid visst det. Han betaler bidrag( selvfølgelig). Dette barnet er ikke ansvarlig for hvordan det ble til, men barnet har likevel rettigheter. Rett til å kjenne sin far, og rett til å kjenne sine søsken. Hvorfor har du problemer med barnemorens oppførsel? Hun, og deres felles barn, var i livet til din forlovede før han traff deg. Det er hans oppførsel du bør ha problemer med. Du plasserer problemet feil plass. 

Anonymkode: adb11...0d8

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han valgte selv å ligge. 

Oppdagelse- kondom.

Han er dum.

Anonymkode: 1da4b...68c

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør hva du skal gjøre med forholdet ditt? Eller hva mannen din skal gjøre med sitt 3. barn? 

Jeg hadde ikke gått fra min forlovede , men hadde sagt at jeg ønska at han ordna opp med barnet sitt. På sikt kanskje. Bor barnet i nærheten?

Anonymkode: 4ff46...643

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å respektere en så uansvarlig mann. Men jeg tror du klarer det utmerket basert på tonen din.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er hans oppførsel du bør ha problemer med. Du plasserer problemet feil plass. 

Anonymkode: adb11...0d8

Der er en typisk fornektelse taktikk, legg skylden hos noen som ikke kan for det så man slipper å se hvem man egentlig har foran seg.. ts skjønner nok det selv, hun bare vil ikke se. Jeg kan forstå sjokket med å få vite dette om noen en skal gifte seg med, men bedre nå enn etter bryllupet. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...