AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Hei! Jeg har blitt gravid, til tross prevansjon. jeg er ca 3 uker på vei og blitt stormende kvalm iløpet av julen, jeg er 100 % i mitt valg om å ta abort så fort som mulig men jeg har en ekstrem kvalme og kaster opp flere ganger daglig.. konstant uggen.. jeg fant et brett med Zofran( veldig dyre men effektive kvalmestillende tabletter på resept) de gikk ut i jan 2022, tror dere det er trygt å bruke dem? jeg er har ny jobb, og det passer seg svært dårlig å måtte være borte fra jobb.. det vil ta noen dager før fastlegen min evt kan ordne resept.. ( men vil helst bruke opp disse da de koster ca 300 kr for noen tabletter) Anonymkode: b3c7c...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei! Jeg har blitt gravid, til tross prevansjon. jeg er ca 3 uker på vei og blitt stormende kvalm iløpet av julen, jeg er 100 % i mitt valg om å ta abort så fort som mulig men jeg har en ekstrem kvalme og kaster opp flere ganger daglig.. konstant uggen.. jeg fant et brett med Zofran( veldig dyre men effektive kvalmestillende tabletter på resept) de gikk ut i jan 2022, tror dere det er trygt å bruke dem? jeg er har ny jobb, og det passer seg svært dårlig å måtte være borte fra jobb.. det vil ta noen dager før fastlegen min evt kan ordne resept.. ( men vil helst bruke opp disse da de koster ca 300 kr for noen tabletter) Anonymkode: b3c7c...a99 De svelger du bare ikke. Zofran utgått på dato for flere år siden. De er heller ikke anbefalt i første trimester på grunn av fare for fosterskade. Ja, jeg vet at de koster en formue, men det får du tåle. Anonymkode: d19d9...695 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei! Jeg har blitt gravid, til tross prevansjon. jeg er ca 3 uker på vei og blitt stormende kvalm iløpet av julen, jeg er 100 % i mitt valg om å ta abort så fort som mulig men jeg har en ekstrem kvalme og kaster opp flere ganger daglig.. konstant uggen.. jeg fant et brett med Zofran( veldig dyre men effektive kvalmestillende tabletter på resept) de gikk ut i jan 2022, tror dere det er trygt å bruke dem? jeg er har ny jobb, og det passer seg svært dårlig å måtte være borte fra jobb.. det vil ta noen dager før fastlegen min evt kan ordne resept.. ( men vil helst bruke opp disse da de koster ca 300 kr for noen tabletter) Anonymkode: b3c7c...a99 Øh NEI......... nei nei nei. Anonymkode: 01028...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Øh NEI......... nei nei nei. Anonymkode: 01028...6cf Hvor ikke? Anonymkode: b3c7c...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De svelger du bare ikke. Zofran utgått på dato for flere år siden. De er heller ikke anbefalt i første trimester på grunn av fare for fosterskade. Ja, jeg vet at de koster en formue, men det får du tåle. Anonymkode: d19d9...695 Jeg skal ta abort… Anonymkode: b3c7c...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor ikke? Anonymkode: b3c7c...a99 Ikke ta gamle tabletter, i beste fall har de ingen virkninger, i verste fall kan du bli veldig dårlig Anonymkode: 01028...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De svelger du bare ikke. Zofran utgått på dato for flere år siden. De er heller ikke anbefalt i første trimester på grunn av fare for fosterskade. Ja, jeg vet at de koster en formue, men det får du tåle. Anonymkode: d19d9...695 Wow, du leste innlegget eller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skal ta abort… Anonymkode: b3c7c...a99 Akkurat det vedkommer ikke saken, fordi du skal lever videre i din kropp uten å bli skadet av gamle medisiner. Gamle medisiner kan og ha fått en annen virkningsmekanisme når de er utgått på dato. Anonymkode: d19d9...695 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): . Gamle medisiner kan og ha fått en annen virkningsmekanisme når de er utgått på dato. Anonymkode: d19d9...695 Kilde på dette takk. Hører folk sier det, men er det bevist eller ikke. Anonymkode: 3e139...2a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 "Farlige stoffer i gammel medisin I noen tilfeller kan det skje kjemiske reaksjoner når virkestoff brytes ned som bidrar til å utvikle farlige stoffer. Disse kan være skadelige og i verste fall være giftige, eller føre til flere eller nye bivirkninger av medisinen. Bivirkninger er uønskede virkninger av et legemiddel som kan oppstå ved siden av den effekten man var ute etter. Bivirkninger kan være alvorlige, og i verste fall føre til skade eller død.(...)" https://www.vitusapotek.no/sykdom-og-plager/sar-og-skader/hva-skjuler-seg-i-medisinskapet%3F/a/A10002#:~:text=utenfor barnets rekkevidde!-,Farlige stoffer i gammel medisin,eller nye bivirkninger av medisinen. Anonymkode: c31d6...281 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kilde på dette takk. Hører folk sier det, men er det bevist eller ikke. Anonymkode: 3e139...2a1 Ok.. Anonymkode: 01028...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Akkurat det vedkommer ikke saken, fordi du skal lever videre i din kropp uten å bli skadet av gamle medisiner. Gamle medisiner kan og ha fått en annen virkningsmekanisme når de er utgått på dato. Anonymkode: d19d9...695 De er heller ikke anbefalt i første trimester på grunn av fare for fosterskade. - Det var vel helst dette utsagnet som gjorde at trådstarter informerte om den forestående aborten... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kilde på dette takk. Hører folk sier det, men er det bevist eller ikke. Anonymkode: 3e139...2a1 Det er virkelig ikke vanskelig å finne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er også ryddet for medisintips. Med vennlig hilsen Perelandra, mo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg