AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Hey! 🥳 Tenkte å begi meg ut på hel kylling, som en slags mindre omfattende kalkun. 😅🙈 Er det noen tips å få på selve fyllet i kyllingen? Svisker? Epler? 🤔 Er så mange forskjellige på nettet, hadde vært fint med noen personlige erfaringer om det er noen som ønsker å dele det. 🩷🥰 og noen andre generelle tips rundt steking og tilbereding av hel kylling? 🐔 Tusen takk 🙏😍 Anonymkode: 7ed93...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Ikke direkte det du spør om. Men den beste kyllingen får du om du blander godt smør med salt og pepper, litt revet sitron og revet hvitløk, hakkede urter (persille/gressløk). Løsner skinnet forsiktig, og legger denne miksen jevnt under skinnet for hele kyllingen. Du løsner bare forsiktig med fingrene fra bakparten på kyllingen. Knyter den godt sammen med tau før steking. Stuffing har jeg alltid laget som tilbehør. Da blir tilberedningen og smakene mye bedre. Anonymkode: 5d08c...285 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg har unngått stuffing etter at jeg hørte en kokk si at det i verste fall kan påvirke varmespredningen i fuglen slik at midten ikke blir ordentlig varmebehandlet. Beklager. Jeg bruker denne metoden på hel kylling. Det har ikke skuffet. Anonymkode: f1ff4...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke direkte det du spør om. Men den beste kyllingen får du om du blander godt smør med salt og pepper, litt revet sitron og revet hvitløk, hakkede urter (persille/gressløk). Løsner skinnet forsiktig, og legger denne miksen jevnt under skinnet for hele kyllingen. Du løsner bare forsiktig med fingrene fra bakparten på kyllingen. Knyter den godt sammen med tau før steking. Stuffing har jeg alltid laget som tilbehør. Da blir tilberedningen og smakene mye bedre. Anonymkode: 5d08c...285 Tusen takk! 🙏🩷 Anonymkode: 7ed93...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ikke direkte det du spør om. Men den beste kyllingen får du om du blander godt smør med salt og pepper, litt revet sitron og revet hvitløk, hakkede urter (persille/gressløk). Løsner skinnet forsiktig, og legger denne miksen jevnt under skinnet for hele kyllingen. Du løsner bare forsiktig med fingrene fra bakparten på kyllingen. Knyter den godt sammen med tau før steking. Stuffing har jeg alltid laget som tilbehør. Da blir tilberedningen og smakene mye bedre. Anonymkode: 5d08c...285 Tips til tilbehør? 🙈😅 Anonymkode: 7ed93...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tips til tilbehør? 🙈😅 Anonymkode: 7ed93...fd9 Synes ovnsbakte gulrøtter og rotgrønnsaker med honning, smør, sitron og hvitløk er nydelig til. Et dryss av estragon om det er en smak du liker. Personlig er jeg glad i nybakt foccachia til denne retten, du får veldig godt smør fra kyllingen. Men hasselbackpoteter er også godt til, og litt mer høytidelig. Kremet potetmos er også godt til. Eller gjøre det enkelt, og bake poteter sammen med rotgrønnsakene. Jeg synes kyllingen og litt smør/kraft er saftig nok i seg selv. Men man kan også lage en enkel kyllingsaus av kraft (forsiktig, kan bli mye smør, så hender jeg heller bruker litt fond) og smaksforsterkere. Om sommeren foretrekker jeg å servere kyllingen med en frisk salat. Da er det nydelig med tatziki til. Dette blir litt avansert, men kan også anbefale å flate kyllingen. Da klipper du ut ryggraden og brekker den ut. Den steker jevnere, og er lettere å få saftig. Da bruker jeg også delene jeg klipper av til å koke kraft til sausen. Anonymkode: 5d08c...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå