AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Hei, Jeg hadde et IVF forsøk for et par år siden, og nådde da ikke opp til beløpsgrensa, tror jeg lå på rundt 10000 kroner. Sendte inn til Helfo, men fikk naturligvis ikke noen penger tilbake. Nå har vi hatt et forsøk igjen i år, men vi har ikke brukt så mye penger, så jeg tenkte egentlig ikke det var noe vits, men så ble jeg usikker på om jeg har skjønt dette riktig da jeg leste på Helfo, for der står det at det ikke beregnes per kalenderår, men etter en fødsels? https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling Noen som kan forklare? Anonymkode: 7eaec...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Da kan du sende inn på nytt nå, og vil få refundert når du har brukt ca 11-12000 (med mindre du har fått IVF-barn, da begynner den på nytt) Anonymkode: 9d3c7...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) Regnes per fødsel ja, lurt å sende inn det du har brukt nå i tilfelle dere må ha et forsøk til og kommer over grensen på egenandelen. Sitat fra linken din: "Egenbetalingen beregnes ikke per kalenderår. Det påløper ny egenbetaling ved oppstart av ny behandling etter en fødsel." Endret 30. desember 2024 av Sniff76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 18.23): Hei, Jeg hadde et IVF forsøk for et par år siden, og nådde da ikke opp til beløpsgrensa, tror jeg lå på rundt 10000 kroner. Sendte inn til Helfo, men fikk naturligvis ikke noen penger tilbake. Nå har vi hatt et forsøk igjen i år, men vi har ikke brukt så mye penger, så jeg tenkte egentlig ikke det var noe vits, men så ble jeg usikker på om jeg har skjønt dette riktig da jeg leste på Helfo, for der står det at det ikke beregnes per kalenderår, men etter en fødsels? https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling Noen som kan forklare? Anonymkode: 7eaec...709 Det er ikke begrenset til kalenderår. Anonymkode: 3f00a...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå