Gå til innhold

Politidrap på Klepp

Madame Butterfly

Anbefalte innlegg

Hareena skrev (1 time siden):

I dag står dødsannonsene til både den drepte politimannen og hans morder publisert på samme side i avisa.

Om morderen står det"Alltid andres ve og vel...din godhet og omsorg..."

Eier ikke folk skam? Hva tenker mor og far til den drepte 25-åringen når de leser om sin sønns morders "godhet"?!

Jeg reagerte sterkt, dette er virkelig ikke greit. 

Sorg kjenner ikke nødvendigvis skam. Nå tror jeg heller at noen tenke at dødsannonsene skulle havne på samme side, å at deres siste ord om den avdøde skulle skape harme og sinne.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avisen budet vist skjønn og publisert annonsene til forskjellige dager.

At en familie sorger med sine egne ord om personen burde de få lov til. De har opplevd alt det gode og det burde få lov til å minnes.

Jeg har selv blitt utsatt for mordforsøk. Familien til eksen har ikke opplevd han på den måten og full forståelse at de da skriver sine ord og opplevelser om han.

Skjerp deg TS 🤦‍♀️

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (11 timer siden):

Klart de kan sørge, men av respekt for familien til han som døde pga av deres sønns gjerninger bør de ha vett til et annet ordvalg.

Det er vel for ressursvakt der i gården til at de klarer å tenke så langt.

Nå må du huske at det er to familier som sørger her. Ordvalget er sikkert gjort i samråd med noen som bistår dem også. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (8 minutter siden):

Høres ut som de som jobber i avisen har sviktet her. Dødsannonsene burde vært publisert forskjellige dager.

Det er begravelsesbyrået som bestiller annonsens innrykksdato. 

Jeg forstår ikke helt at det reageres, det er en dypt tragisk sak uansett. Alle mennesker er komplekse med mange sider. Det er naturlig at familien til han som skjøt kjente en annen side. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de kan sørge, men av respekt for familien til han som døde pga av deres sønns gjerninger bør de ha vett til et annet ordvalg.

For noe tull. Jeg har et søsken som virkelig er spesielt snill. Hen har et kjempestort hjerte for dyr og mennesker, jobber tett på mennesker i omsorgsyrke, hjelper med hva det måtte være, alltid smilende og full av latter. Men da vedkommende ble psykotisk (for oss i familien kom det veldig brått på) ble hen sint, oppfarende, truende og stengte ute oss i nærmeste familie. Og jeg skal love deg en ting: å få hjelp var et sant mareritt. Vi måtte ringe ned helsevesenet i mange måneder før personen fikk hjelp, dette til tross for at min eldre mor sa at hun ikke turte å sove hjemme, men sov på hytten i denne perioden. Til slutt fikk han hjelp, etter mye om og men, og er nå heldigvis seg selv igjen. Men du vet virkelig ikke hva du snakker om her. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det du som fremståt ressursvak! De pårøende har mistet en de er glad i og må få lov til å sørge. Smålig av deg å sitte å kritisere folk i sorg, har du ingen ting fornuftig å bry deg om?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ressursvakt? Hvorfor skal det være med ressursvakt i den gården enn andre gårder ? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jannepåvannet skrev (4 minutter siden):

Ressursvakt? Hvorfor skal det være med ressursvakt i den gården enn andre gårder ? 

Pga annonsens utforming - det virker svakt å være så umusikalsk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (1 minutt siden):

Pga annonsens utforming - det virker svakt å være så umusikalsk.

Overhodet ikke, de kjenner sin sønn/familiemedlem på sin måte , andre kjente han kanskje på andre måter . Du har ingen rett til å dømme hverken om de er ressurssvake eller annet . Sorg er vanskelig , og en sånn sorg enda vanskeligere , vi kan ikke sette oss inn i det. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (10 minutter siden):

Her er det du som fremståt ressursvak! De pårøende har mistet en de er glad i og må få lov til å sørge. Smålig av deg å sitte å kritisere folk i sorg, har du ingen ting fornuftig å bry deg om?

De ser ut til å velge og overse det faktum at den de er glad i har drept et annet menneske som også hadde noen som elsket ham.

Det går an å opptre klokt selv om man er rammet av en tragedie.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken888 skrev (29 minutter siden):

Avisen budet vist skjønn og publisert annonsene til forskjellige dager.

At en familie sorger med sine egne ord om personen burde de få lov til. De har opplevd alt det gode og det burde få lov til å minnes.

Jeg har selv blitt utsatt for mordforsøk. Familien til eksen har ikke opplevd han på den måten og full forståelse at de da skriver sine ord og opplevelser om han.

Skjerp deg TS 🤦‍♀️

Hva i alle dager. "Skjerp deg TS" ??? 

Det er da helt legitim kritikk dette her? At de publiserer de to dødsannonsene ved siden av hverandre er jo fullstendig krise! Pårørende skal faktisk slippe å lese godord om morderen rett ved siden av dødsannonsen til en de elsker. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (4 minutter siden):

De ser ut til å velge og overse det faktum at den de er glad i har drept et annet menneske som også hadde noen som elsket ham.

Det går an å opptre klokt selv om man er rammet av en tragedie.

Du prøver å tolker tullete mye ut i fra en setning her, men du kan jo ikke lese tanker. Så du vet ikke hva de ser eller overser.

Så kune du også prøve å opptre "klokt", selv om du ikke er ramet av tragedien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kikio skrev (17 minutter siden):

Det er da helt legitim kritikk dette her? At de publiserer de to dødsannonsene ved siden av hverandre er jo fullstendig krise! Pårørende skal faktisk slippe å lese godord om morderen rett ved siden av dødsannonsen til en de elsker. 

Det er ikke de pårørende som publiserer to anonser ved siden av hverandre, det er det avisen som gjør!

Så ja skjerp deg og skjerp deg TS, det er ikke greit å henge ut sørgene menesker (på et ofentlig forum) på denne måten!

Det er tråder som dette som får meg til å tenke at de fleste mennesker ikke burde få tilgang til internet! Det fjerner all folkeskik og medmeneskelighet fra alt for mange, når de kan gjeme seg bak anonymitet og sliper å se på meneskene de hetser. Du hadde aldri turt å gå opp til en mor som nettop hadde mistet sønnen sin, se henne inn i øyna og kritisert henne for å lage en dødsanonse. Men når du gjør det anonymt, så følles det plutselig "legitimt"? Og er du faktisk så ødelagt at du er i stand til å gjøre dette på gata og ikke bare som feig nett trol, så er det på ingen måte posetivt!

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (27 minutter siden):

Det er ikke de pårørende som publiserer to anonser ved siden av hverandre, det er det avisen som gjør!

Så ja skjerp deg og skjerp deg TS, det er ikke greit å henge ut sørgene menesker (på et ofentlig forum) på denne måten!

Det er tråder som dette som får meg til å tenke at de fleste mennesker ikke burde få tilgang til internet! Det fjerner all folkeskik og medmeneskelighet fra alt for mange, når de kan gjeme seg bak anonymitet og sliper å se på meneskene de hetser. Du hadde aldri turt å gå opp til en mor som nettop hadde mistet sønnen sin, se henne inn i øyna og kritisert henne for å lage en dødsanonse. Men når du gjør det anonymt, så følles det plutselig "legitimt"? Og er du faktisk så ødelagt at du er i stand til å gjøre dette på gata og ikke bare som feig nett trol, så er det på ingen måte posetivt!

👏👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Du bør faktisk ta å roe deg ned noen hakk. Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Hva forteller det om deg? 

JEG kritiserer avisen som plasserte de to dødsannonsene ved siden av hverandre. Ikke de pårørende som sørger. Det er to vidt forskjellige ting. Du ber ts om å skjerpe seg fordi hun reagerer på at pårørende til den drepte får se den kjærlige dødsannonsen til drapsmannen rett ved siden av annonsen til den de mistet. 

Jeg har aldri da aldri hengt ut sørgende mennesker. Hva får deg til å skrive dette? Ikke kom her å snakk om nettroll. 

Endret av kikio
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kikio skrev (14 minutter siden):

Du bør faktisk ta å roe deg ned noen hakk. Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Hva forteller det om deg? 

JEG kritiserer avisen som plasserte de to dødsannonsene ved siden av hverandre. Ikke de pårørende som sørger. Det er to vidt forskjellige ting. Du ber ts om å skjerpe seg fordi hun reagerer på at pårørende til den drepte får se den kjærlige dødsannonsen til drapsmannen rett ved siden av annonsen til den de mistet. 

Jeg har aldri da aldri hengt ut sørgende mennesker. Hva får deg til å skrive dette? Ikke kom her å snakk om nettroll. 

TS skriver om den dødes pårørende, kritiserer deres ordvalg og beskylder dem for å være resursvake. Det er ikke kritik av avisen men av sørgende menesker. Du forsvarer TS og hevder TS sin kritike er "legitim".

Det å angripe foreldre som har mistet et barn eller bare forsvare (ofentlige) angrep på en famile som har mistet noen, er nedrig! Det høres ut som du synes det er "slemt" av meg å skrive hva jeg tenker om dette... Men husk på at du er anonym og forhåpentligvis ikke i den værste krisen du noen gang kommer til å oppleve, med andre ord du er i en helt annen situasjon en de som henges ut i denne tråden. Når du forsvarer at disse foreldrene må tåle å bli hengt ut som resursvake, får du tåle å bli kalt et nedrig nett trol. Det synes i det minste jeg er helt "legetimt"!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (40 minutter siden):

TS skriver om den dødes pårørende, kritiserer deres ordvalg og beskylder dem for å være resursvake. Det er ikke kritik av avisen men av sørgende menesker. Du forsvarer TS og hevder TS sin kritike er "legitim".

Det å angripe foreldre som har mistet et barn eller bare forsvare (ofentlige) angrep på en famile som har mistet noen, er nedrig! Det høres ut som du synes det er "slemt" av meg å skrive hva jeg tenker om dette... Men husk på at du er anonym og forhåpentligvis ikke i den værste krisen du noen gang kommer til å oppleve, med andre ord du er i en helt annen situasjon en de som henges ut i denne tråden. Når du forsvarer at disse foreldrene må tåle å bli hengt ut som resursvake, får du tåle å bli kalt et nedrig nett trol. Det synes i det minste jeg er helt "legetimt"!

Igjen - hvor har jeg forsvart dette? 

Kritikken jeg mener er legitim var at avisen trykket disse to annonsene ved siden av hverandre, noe jeg også skrev. Jeg skrev aldri noe om de pårørende til drapsmannen, eller kalte dem for ressurssvake(?!) Du tar helt fullstendig av og tillegger meg meninger jeg ikke har. Du er jo det største trollet her, ser du det ikke? 

Møkkakjerring! 

Endret av kikio
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikio skrev (11 minutter siden):

Igjen - hvor har jeg forsvart dette? 

Kritikken jeg mener er legitim var at avisen trykket disse to annonsene ved siden av hverandre, noe jeg også skrev. Jeg skrev aldri noe om de pårørende til drapsmannen, eller kalte dem for ressurssvake(?!) Du tar helt fullstendig av og tillegger meg meninger jeg ikke har. Du er jo det største trollet her, ser du det ikke? 

Møkkakjerring! 

Her forsvarer du TS:

kikio skrev (2 timer siden):

TS som ikke kritiserer avisen men sørgene menesker. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Her forsvarer du TS:

TS som ikke kritiserer avisen men sørgene menesker. 

Jeg tolket dette som at hun kritiserte at annonsene stod ved siden av hverandre slik at familien til den drepte måtte lese det. Jeg støtter ikke kritikk til pårørende til drapsmannen. Så da misforstod jeg kanskje hva hun kritiserte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...