AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Hei! jeg har funnet ut at jeg er noen uker gravid å fra julaften begynte jeg å bli sikkelig dårlig å kaster opp noe voldsomt. jeg skal ta abort og er helt sikkert i mitt valg men lurer på hva dere som hadde uttalt svangerskapskvalme tok av medisin for å komme dere igjennom det? jeg kaster opp absolutt alt, og tanken på vann gjør meg kvalm… knapt spist siden julaften.. Anonymkode: 0bb63...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Zofran el noe beregnet tilsvangerskapskvalme. Anonymkode: 66969...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Postafen er reseptfritt, ellers kan legen skrive ut forskjellige legemidler til deg. Hør med legen din. Alle har bivirkninger Anonymkode: ab548...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Postafen. Anonymkode: 82436...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Zofran el noe beregnet tilsvangerskapskvalme. Anonymkode: 66969...36d AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Zofran el noe beregnet tilsvangerskapskvalme. Anonymkode: 66969...36d https://www.felleskatalogen.no/medisin/zofran-sandoz-565659?markering=0 Zofran er ikke beregnet til svangerskapskvalme men til kreftpasienter. De er og knall dyre å kjøpe med mindre man har kreft eller en annen alvorlig sykdom som varer mer enn 3 mnd. i året. Zofran kan og gi fosterskader. Med så uttalt kvalme bør ts kontakte legevakt, for å få hjelp. Grunnen er at hun kan bli dehydrert når hun har gått så lenge og ikke klarer å få i seg noe særlig mat/drikke. Anonymkode: 8d126...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 For meg hjalp egentlig ingenting. Måtte holde ut månedsvis med kvalme og oppkast døgnet rundt. Anonymkode: c49e7...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkeblomst_85 Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 Xonvea kan hjelpe, eller afipran. Postafen er reseptfritt, mener jeg! Har selv slitt med hyperemesis i mine svangerskap, er helt forferdelig å ikke gjøre annet enn å kaste opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnysun Skrevet 29. desember 2024 #8 Del Skrevet 29. desember 2024 Xonvea! Fikk det på fredag hos legen, fungerer litt på maksdose men kvalmen er fortsatt der. 🤢 klarer å spise litt i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 Postafen hjelper en del. Det hjalp ikke meg. Det eneste som hjalp meg var å drikke sjokolademelk. Det ga litt sårt tiltrengt næring til kroppen, og er uendelig mildt å kaste opp. Du kan vel kanskje få ordnet abort allerede nå i neste uke, og da forsvinner plagene fort ❤️. Anonymkode: bd397...de6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg brukte postafen og drakk ingefærte. Anonymkode: c23da...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #11 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): https://www.felleskatalogen.no/medisin/zofran-sandoz-565659?markering=0 Zofran er ikke beregnet til svangerskapskvalme men til kreftpasienter. De er og knall dyre å kjøpe med mindre man har kreft eller en annen alvorlig sykdom som varer mer enn 3 mnd. i året. Zofran kan og gi fosterskader. Med så uttalt kvalme bør ts kontakte legevakt, for å få hjelp. Grunnen er at hun kan bli dehydrert når hun har gått så lenge og ikke klarer å få i seg noe særlig mat/drikke. Anonymkode: 8d126...01f Ikke spre feilinformasjon, zofran gis til gravide med hyperemesis men den er ikke det første en får. Hvis ts skal ta abort har det ikke noe å si hva hun får uansett. Anonymkode: e3e8c...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #12 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke spre feilinformasjon, zofran gis til gravide med hyperemesis men den er ikke det første en får. Hvis ts skal ta abort har det ikke noe å si hva hun får uansett. Anonymkode: e3e8c...e67 🥰 Anonymkode: 0bb63...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #13 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.felleskatalogen.no/medisin/zofran-sandoz-565659?markering=0 Zofran er ikke beregnet til svangerskapskvalme men til kreftpasienter. De er og knall dyre å kjøpe med mindre man har kreft eller en annen alvorlig sykdom som varer mer enn 3 mnd. i året. Zofran kan og gi fosterskader. Med så uttalt kvalme bør ts kontakte legevakt, for å få hjelp. Grunnen er at hun kan bli dehydrert når hun har gått så lenge og ikke klarer å få i seg noe særlig mat/drikke. Anonymkode: 8d126...01f Man kan bruke zofran i svangerskapet, spesielt hvis afipran ikke har effekt. Det er ikke slik at ondansentron er laget for å kun brukes til kreftpasienter. Det brukes i stor grad i sykehus ved kvalme, og hos barn brukes det fremfor afipran fordi afipran kan gi ekstrapyramidable bivirkninger (spesielt hos barn) som er veldig ubehagelig å oppleve. TS skal uansett ta abort, men risiko for fosterskader ved ondansentron er veldig lav uansett. Jeg brukte selv ondansentron i svangerskapet fordi jeg ikke hadde effekt av xonvea, postafen og afipran. Sitter her med en frisk og rask baby på puppen akkurat nå Her kan du lese mer om det: https://relis.no/artikler/28037/ Anonymkode: dbf53...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #14 Del Skrevet 29. desember 2024 Hvis du vil prøve noe fort som er uten resept, test ut postafen med en multivitamin, mange tar kun b6 da det er det som er anbefalt å ta sammen med postafen, men kan være generelle mangler utenom også som kan gjøre deg kvalm så derfor anbefaler jeg en multivitamin i stedet for kun b6. Ekstra magnesium kan hjelpe også. Jeg begynte på det først og det hjalp litt, men ble verre så måtte til legen og prøvde mye forskjellig. Afipran funket en stund før det ble verre og jeg gikk over til zofran. Eneste med zofran er at man ikke skal ta det før man har kommet til uke 10 grunnet noen få forskninger har sett en liten sammenheng med fosterskade før den tid, mange får det i ekstreme tilfeller uansett og det går som oftest helt fint. Siden du skal ta abort uansett så gjelder jo ikke dette deg. Vil bare nevne at ofte tar disse medisinene kun oppkast og du kan fortsatt være kvalm. Jeg var fortsatt kvalm og dårlig, men kastet opp mindre. Vet hvor jævlig det er så ikke nøl med å mase på legen din ♥️ Anonymkode: f70a8...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå