Gjest Lillebi Skrevet 3. mars 2006 #1 Skrevet 3. mars 2006 Jeg har fått bærbar PC på jobben, og kan velge om jeg vil ha veske eller ryggsekk til den. Med en ryggsekk fordeler jeg vekten og det går greit med veske i tillegg tenker jeg - i stedet for å h aveske og PC hengende på samme skulder.. Men så sa en at ryggsekk fort blir veldig tungt og klumpete å ha på ryggen. Er det flere her som har ryggsekk som er fornøyde med det? Hvorfor har dere valgt ryggsekk eller veske?
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #2 Skrevet 3. mars 2006 Ryggsekk er bedre over lengre avstander. Vesker er hendige hvis du bare skal ut og inn av bilen e.l. med den. Den blir fort veldig tung å ha på skulderen.
Dru Skrevet 3. mars 2006 #3 Skrevet 3. mars 2006 Det er ikke spesielt behagelig å gå med veske hvis du skal noe annet enn inn og ut av f.eks. bilen. I en sekk kan du også få plass til litt andre ting i tillegg til pc-en. Det blir ikke samme naturlige plassbegrensningen, hvis du skjønner.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #4 Skrevet 3. mars 2006 Jeg har prøvd begge deler, og synes jeg får mye mer dilldall med i en sekk. Jeg invisterte til slutt i en Bergans XO 35, veldig god plass og en kan få med seg en perm i tillegg!
minienthe Skrevet 3. mars 2006 #6 Skrevet 3. mars 2006 jeg har veske, det er sant som de skriver her at den er litt tung og bære på men jeg liker ikke å ha verdifulle ting på ryggen når jeg pendler da det er lett for andre å bare stikke handa nedi når det er mye kaos osv. liker også det faktum at veske ser bedre ut estetisk til min klesstil selv om dette ikke var hovedgrunnen til valget.
iingvild Skrevet 3. mars 2006 #7 Skrevet 3. mars 2006 Jeg har begge deler, og bruker det til litt forskjellig. Når en skal fly må en ta ut datan, og da praktisk at den er alene. Skal du ha med andre ting er det praktisk med sekk. Jeg ville valgt sekk om jeg bare kunne ha en ting. Ved den modellen jeg har følger det med et trekk til pc, slik at den beskyttes.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #8 Skrevet 3. mars 2006 Mange fine sekker og stort utvalg med tanke på antall lommer, polstring, størrelse og så videre. De aller fleste sekker har også håndtak slik at de kan bæres som veske. Og på et par av sekkene jeg har hatt har det vært avtagbare bærestropper.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #9 Skrevet 3. mars 2006 Sekk....en bærbar pc veier en god del. ← Sist jeg sjekket har bærbare ganske ulik vekt. En på 1.5 kg, kan vel ikke sies å være mye. Selv for det svake kjønn.
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2006 #10 Skrevet 3. mars 2006 Sist jeg sjekket har bærbare ganske ulik vekt. En på 1.5 kg, kan vel ikke sies å være mye. Selv for det svake kjønn. ← :grine2: Ja herregud, at jeg ikke tenkte på dette. Til trådstarter, i og med at bærbare pc'er kan veie alt fra 1,5 kilo til en god del mer, så vil jeg derfor anbefale at du veier pc'en din, for så å fylle en veske med vannflasker som tilsvarer vekten av pc'en, så går du rundt med denne, gjerne litt i flyplassen, også kan du kanskje bestemme deg.
Catzy Skrevet 3. mars 2006 #11 Skrevet 3. mars 2006 Jeg har denne fra Samsonite: http://www.xploreit.dk/xploreit.asp?mainpa...d%3D2583&catid= Fordelen med den er at den ikke har plass til veldig mye mer ræl enn laptop, strøm, en notatblokk og en ekstra mus. Det betyr at jeg ikke drasser rundt på 2 fagbøker og masse annet "fordi det er kjekt". Jeg hadde en mye større ryggsekk før, og da dro jeg med meg alt for mye. Og jeg foretrekker ryggsekk framfor veske, fordi de veskene som finnes blir veldig uhåndterlige og tunge. Catzy
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #12 Skrevet 4. mars 2006 Har veske. Transporterer den sjelden, når jeg først gjør det reiser jeg med en del bagasje som uansett ikke ville fått plass i en ryggsekk.
jordbær Skrevet 4. mars 2006 #13 Skrevet 4. mars 2006 2kg er ikke så tungt.. ..men så kommer ekstra mus, ekstra lader, bladene, jobbdokumentene, lommeboken, mobilen, nøklene, lunsjen, imsdalflaska... Og det _er_ tungt å gå med en laptopveske på skuldra i noen timer.. Veske ser mer feminint ut, men ryggsekk er nok det mest praktiske.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. mars 2006 #14 Skrevet 4. mars 2006 PC'en veier 2,2 kg. Jeg kunne fått en som var en kilo lettere, men jeg sa at jeg ville ha den med størst skjerm siden jeg kommer til å måtte jobbe en del rett på PC'en og ikke bare bruke docking stasjon. Det er vel mest i forhold til klær at jeg tenkte på at det er litt dumt med ryggsekk. Innimellom må jeg kle meg opp litt når jeg skal i møter, og derfor er jeg litt i tvil om ryggsekk gjør seg. (Vet ikke hva som er vanlig, har ikke jobbet så mye i den "businessverdenen".) Samtidig kan jeg gå til jobb, derfor er det vel greit med ryggsekk... Hva pleier å være dyrest? Kanskje jeg kan kjøpe ryggsekk på jobbens regning, og heller bestille en ok veske privat..
jordbær Skrevet 4. mars 2006 #15 Skrevet 4. mars 2006 Veldig mange høye herrer hos oss, med ryggsekk... Sikkert.. 70/30 veske/ryggsekk. De fleste på kontoret mitt (alle har laptoper) bruker ryggsekk. (Men vi er teknikkere da)
Cata Skrevet 4. mars 2006 #16 Skrevet 4. mars 2006 (endret) Ryggsekk! Har ryggsekk til jobbePC og veske til hjemmePC (sistnevnte kjøpt billig). Ryggsekken er for tiden i daglig bruk siden jeg pendler mellom to arbeidssteder. Den er såpass stor at jeg kan få med meg litt mer enn bare PC'n. Faktisk holder den til en tur som innebærer en overnatting også. (Ja, jeg har prøvd.) Det er mye mer komfortabelt å bære på ryggen enn på skulderen. Endret 4. mars 2006 av Cata
Gjest Lea Skrevet 4. mars 2006 #17 Skrevet 4. mars 2006 Jeg ville kjøpt en sekk med løs mappe. Jeg har selv en veske med en sånn avstivet mappe innvendig. Når jeg bare skal flytte litt på meg, så tar jeg kun med mappa og lar veska stå. Men neste gang skal jeg ha sekk.
Gjest Donna Skrevet 4. mars 2006 #18 Skrevet 4. mars 2006 Jeg bruker bare sekk - men det er fordi jeg sykler til jobben. Hvis jeg ikke skulle sykle så tror jeg at jeg hadde valgt veske.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #19 Skrevet 4. mars 2006 Jeg har både veske og sekk. Pc-en min veier vel 4 kg tror jeg, og da syns jeg det er tungt å bære den i veske. Har en sekk fra Samsonite som jeg er veldig fornøyd med. Gode skulderremmer, og jeg får plass til bøker og annet som er greit å ha med som student. Sekken kostet vel 500,- vesken noe mindre.
Catzy Skrevet 4. mars 2006 #20 Skrevet 4. mars 2006 Det er nok ingen som ville være overrasket over at man bruker ryggsekk i jobbsammenheng, selv ikke i litt mer tradisjonelle bransjer. Særlig ikke hvis du kjøper en pen og diskret sekk, uten altfor mye farger. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå