Gå til innhold

Flekkete kjole i juleselskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenk så frekk hun var. Er denne svigerinnen frekk ellers? 

Anonymkode: 8a0b3...2e0

Ikke frekk. Men litt "sjuskete" har jeg alltid tenkt at hun er. Joggebukse og usminket til hverdags. Klær fra kjedebutikker. Skulle ikke forundre meg om hun handler på Temu også.🤣

Anonymkode: a5e1c...0de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg glad jeg skiftet bluse før familiemiddag i dag. Den var både hel og ren da men litt gjennomsiktig. Så krysser jeg fingrene for at kjolen jeg velger på nyttårsaften holder seg ren hele kvelden.

Anonymkode: 0a9d1...781

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke frekk. Men litt "sjuskete" har jeg alltid tenkt at hun er. Joggebukse og usminket til hverdags. Klær fra kjedebutikker. Skulle ikke forundre meg om hun handler på Temu også.🤣

Hvordan fikk dette grusomme mennesket audiens hos deg i det hele tatt? Hvorfor stoppet du henne ikke i døren? Hun bør virkelig få beskjed om at du forventer en viss standard av gjestene dine. Jeg hadde fått mine ansatte til å rulle inn den røde løperen tvert.

Anonymkode: ec888...044

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei.

Man skal kun - og kun bare - gjøre folk oppmerksomme på det man selv velger å anse som «feil og mangler» dersom de kan gjøre noe med det, der og da. Dersom din svigerinne hadde holdt frem to kjoler for deg og spurt «hvilken skal jeg bruke» så kunne du pent sagt «den til venstre har flekker, så den ville jeg ikke brukt». Eller dersom noen har smekken åpen, en flekk på haken etc kan du si fra fordi dette der og da lett lar seg fikse.

Du valgte å si fra om flekker på et antrekk hun alt hadde på seg. På et tidspunkt der hun ikke hadde skift. Det er langt utenfor normal høflighet. Den eneste grunnen til at du valgte si fra er at du antok det ville funke som hersketeknikk. Så, nei, det er ikke innafor å være uhøflig, ts. Verken vi eller din gjest lot oss lure av «triksene» dine for å hevde deg selv.

Anonymkode: d3143...85a

Anonymkode: 00589...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Til hverdags, ja. Hjemme hos seg selv, når man ikke venter besøk.

TS

Joda, i besøk kan man også gå i klær som er fullt brukbare! For det er jo det klær er, selv med små flekker på! Du kan jo eventuelt spørre henne om hun har prøvd gallesåpe på flekkene da!

Anonymkode: ffc4b...149

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Og der mistet du den lille resten av respekt jeg hadde for deg 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan fikk dette grusomme mennesket audiens hos deg i det hele tatt? Hvorfor stoppet du henne ikke i døren? Hun bør virkelig få beskjed om at du forventer en viss standard av gjestene dine. Jeg hadde fått mine ansatte til å rulle inn den røde løperen tvert.

Anonymkode: ec888...044

Hun har da sine gode sider også, absolutt! Snill, hjelpsom, en god mor oppfatter jeg henne som, flink til å lage mat, interessant å prate med... Men ikke akkurat terningkast seks når det kommer til antrekk, frisyre mm...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så du for deg å oppnå med å gjøre henne oppmerksom på at du hadde sett disse flekkene, annet enn å gjøre henne ukomfortabel og få demonstrert dine egne mangelfulle sosiale evner? Jeg kler meg ikke bevisst i flekkete klær, men det har skjedd at jeg ikke har lagt merke til det i tide og krysser fingrene for at ikke andre ser det, eller i det minste har oppdragelse nok til å overse det...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ilag med søsken...samme arvematrialet som dette kvinnemennesket. Dump

Anonymkode: 8a0b3...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun har da sine gode sider også, absolutt! Snill, hjelpsom, en god mor oppfatter jeg henne som, flink til å lage mat, interessant å prate med... Men ikke akkurat terningkast seks når det kommer til antrekk, frisyre mm...

TS

Skulle gjerne ha likt å vite hva hun syns om din stil!

Anonymkode: ffc4b...149

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (8 timer siden):

Du skvatt faktisk 🤣

Jeg ser det for meg. Clutch my pearls liksom. Gid! 

Anonymkode: b2d43...2a9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I går hadde vi nærmeste familie på juleselskap. Alle hadde kledd seg fint som seg hør og bør. Men må si jeg skvatt litt da jeg plutselig (før maten var servert) så to små flekker på min svigerinnes kjole. Jeg regnet med at hun ikke var klar over det, og gjorde henne derfor oppmerksom på det. Men hun svarte at det var flekker, antagelig fett, som ikke gikk bort i vask. Siden hun var veldig glad i kjolen og flekkene ikke var særlig synlige, så valgte hun å beholde den. Hun hadde brukt den ved flere anledninger, sa hun. Og ingen hadde visst lagt merke til flekkene. Er dette innafor?

Hjelpes,om du ikke har andre ting å bry tiden med da kan du gjøre ikke ha det travelt 🤣🤣

Anonymkode: c200e...2e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daria skrev (11 timer siden):

Hva så du for deg å oppnå med å gjøre henne oppmerksom på at du hadde sett disse flekkene, annet enn å gjøre henne ukomfortabel og få demonstrert dine egne mangelfulle sosiale evner? Jeg kler meg ikke bevisst i flekkete klær, men det har skjedd at jeg ikke har lagt merke til det i tide og krysser fingrene for at ikke andre ser det, eller i det minste har oppdragelse nok til å overse det...

Om du hadde hatt et favoritt plagg som hadde fått små flekker som ikke gikk bort, ville du fortsatt brukt plagget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for ei fitte du er ts. 

Jeg fikk hull i strømpebuksa på julaften, hadde bare en som passet over den digre gravidmagen, så da ble det et lite hull på kneet da. Har et barn på under 2 år, så har alltid hverfall en flekk, sikkert litt kattehår også.

Anonymkode: cd788...ff1

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 21.28):

TS

Kanskje hun ikke er like overfladisk som deg og ser på det som mindre viktig å bruke all sin tid på fasaden. Du har lov til å synes det er viktig for deg å bruke tid på deg, men ikke dømme andre for at de har andre prioriteringer enn deg. 

Skjerpings TS. Det er er stort problem med overforbruk her i verden, å kaste et plagg fordi det har en liten flekk, men er fullt bruktbart ellers, er komplett unødvendig. Det er ikke som om hun skulle i audiens hos kongen, eller på en rød løper i Hollywood. Det eneste som er flaut her er din reaksjon. 

Anonymkode: 00f9f...ac6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 21.28):

TS

Med andre ord er det ingen ting å utsette på ting som betyr noe, og er det viktigste for de fleste i mellommenneskelige relasjoner? Men du er kanskje aller mest opptatt av det ytre?

Anonymkode: b0c50...040

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...