Gå til innhold

Flekkete kjole i juleselskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går hadde vi nærmeste familie på juleselskap. Alle hadde kledd seg fint som seg hør og bør. Men må si jeg skvatt litt da jeg plutselig (før maten var servert) så to små flekker på min svigerinnes kjole. Jeg regnet med at hun ikke var klar over det, og gjorde henne derfor oppmerksom på det. Men hun svarte at det var flekker, antagelig fett, som ikke gikk bort i vask. Siden hun var veldig glad i kjolen og flekkene ikke var særlig synlige, så valgte hun å beholde den. Hun hadde brukt den ved flere anledninger, sa hun. Og ingen hadde visst lagt merke til flekkene. Er dette innafor?

Anonymkode: a5e1c...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det innafor. Hun var ikke på besøk hos kongen. Rimelig frekt å gi beskjed om flekker når hun har kommet til dere og ikke har mulighet til å skifte. 🤨

• Liker 34
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skvatt? Av å se to små flekker på noen andres kjole i et familieselskap for nær familie?

Du er ikke seriøs nå?

Anonymkode: 1367c...75d

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke innafor og skvette over 2 flekker på svigerinnen sin kjole. Litt stressa? Prøv et glass vin og et varmt bad, om det fortsetter over nyåret ta det opp med fastlegen. 

Anonymkode: 1157f...7d7

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I går hadde vi nærmeste familie på juleselskap. Alle hadde kledd seg fint som seg hør og bør. Men må si jeg skvatt litt da jeg plutselig (før maten var servert) så to små flekker på min svigerinnes kjole. Jeg regnet med at hun ikke var klar over det, og gjorde henne derfor oppmerksom på det. Men hun svarte at det var flekker, antagelig fett, som ikke gikk bort i vask. Siden hun var veldig glad i kjolen og flekkene ikke var særlig synlige, så valgte hun å beholde den. Hun hadde brukt den ved flere anledninger, sa hun. Og ingen hadde visst lagt merke til flekkene. Er dette innafor?

Alt folk henger seg opp i. 

Anonymkode: c9d2b...c50

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Man skal kun - og kun bare - gjøre folk oppmerksomme på det man selv velger å anse som «feil og mangler» dersom de kan gjøre noe med det, der og da. Dersom din svigerinne hadde holdt frem to kjoler for deg og spurt «hvilken skal jeg bruke» så kunne du pent sagt «den til venstre har flekker, så den ville jeg ikke brukt». Eller dersom noen har smekken åpen, en flekk på haken etc kan du si fra fordi dette der og da lett lar seg fikse.

Du valgte å si fra om flekker på et antrekk hun alt hadde på seg. På et tidspunkt der hun ikke hadde skift. Det er langt utenfor normal høflighet. Den eneste grunnen til at du valgte si fra er at du antok det ville funke som hersketeknikk. Så, nei, det er ikke innafor å være uhøflig, ts. Verken vi eller din gjest lot oss lure av «triksene» dine for å hevde deg selv.

Anonymkode: d3143...85a

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alltid er det svigerinne eller svigermor…

Anonymkode: 8104a...12b

Nettopp. Tenk om det hadde vært ts sin mor eller søster, det hadde jo ikke vært mulig at en søster eller en mor dukket opp med en slik flekkete kjole :sukk: :sukk:

Anonymkode: c9d2b...c50

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Skal ikke mye til før du skvetter altså. Innafor av henne, ikke fullt så innafor av deg. Du virker en smule frekk😊 lure på hvilken person familien din ser på deg som. regner med dette er innlegg fra noen som har litt for lite å gjøre. 

Anonymkode: 31dc3...a31

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, så lenge de ikke er veldig store og veldig tydelig kan man fint gå i et plagg med en flekk eller tre på! 

Anonymkode: ffc4b...149

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha

2/10

Anonymkode: b6932...f59

1/10

Du er for gavmild.. 

Anonymkode: 123dd...d8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid er det svigerinne eller svigermor…

Anonymkode: 8104a...12b

Har da sett en og annen klage på svigerdatter også...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Altså, så lenge de ikke er veldig store og veldig tydelig kan man fint gå i et plagg med en flekk eller tre på! 

Anonymkode: ffc4b...149

Til hverdags, ja. Hjemme hos seg selv, når man ikke venter besøk.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg skvatt litt 

Du er jammen lettskremt.

Anonymkode: e85db...750

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (3 timer siden):

Du skvatt faktisk 🤣

Skal ikke mye til før du skvetter altså. Innafor av henne, ikke fullt så innafor av deg. Du virker en smule frekk😊 lure på hvilken person familien din ser på deg som. regner med dette er innlegg fra noen som har litt for lite å gjøre. 

Anonymkode: 31dc3...a31

Jeg regner med dere skjønte det car en talemåte. Men ja, jeg reagerte på det.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...