exictence Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 På nettetfinner jegmange oppskrifter på nøttestek med butterdeig eller annen deig rundt. Noen som har en enkel god oppskrift på nøttestek uten dette rundt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Kan du ikke lage bare nøttesteken slik den er i oppskriften og ikke lage deigen? Anonymkode: 31207...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 https://greenbonanza.com/2014/10/01/very-merry-christmas-nottestek-og-linsekaker/ Denne er kjempegod! 😄👍🏻 Anonymkode: 639cb...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du ikke lage bare nøttesteken slik den er i oppskriften og ikke lage deigen? Anonymkode: 31207...d18 Vet ikke om den holder sammen da? Jeg har prøvd å lage noen, men synes ikke de holder sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://greenbonanza.com/2014/10/01/very-merry-christmas-nottestek-og-linsekaker/ Denne er kjempegod! 😄👍🏻 Anonymkode: 639cb...852 Å ja, den virker god. Supert 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 Vi bruker denne. Ingredienser 2 ss meierismør 1 stor gul løk 3 hvitløksfedd 1/4 purreløk Gulerot/bete (raspet) 2,5 dl usaltede hasselnøtter 2 dl usaltede cashewnøtter 150 gr rød (i praksis orange) cheddar el ferdig revet 2 egg 3 dl lettkokte havregryn 2 ts sterk sennep 2 ts vegansk worchestershiresaus (kan droppes, evt erstattes med vanlig) el soyasaus* 2 ts salt 1 ts pepper 1 ss sitronsaft 1 ts nøytral olje Muskat/chili Varm opp ovnen til 200 grader, og finn frem en ildfast form, gjerne en brødform, som tar 1,5 til 2 liter. Kle den med et bakepapir, og sett til side. Grovhakk løk og hvitløk og la det surre med smør og 1 ts salt i en stekepanne til alt er mykt. Når løken nærmer seg gjennomsiktig og gylden, grovhakk purreløken og la den steke sammen med de andre grønnsakene et par minutter. Sett til side. Finn frem en matmølle eller food processor, og kjør hasselnøtter og cashewnøtter i matmølla sammen med cheddarosten, til det er i småbiter. Det skal ikke være et fint mel! Se bildet for konsistens. Kjør løk-og purreblandingen i matmølla sammen med nøtter og ost i et lite minutt. Ha deretter oppi egg, olje, havregryn, sennep, worchestershiresaus, salt, pepper og sitron til det er en jevn masse. Om den ser veldig flytende ut, kan du ha oppi litt mer havregryn. Hell blandingen over i brødforma, og sett den midt i ovnen. La den stå i 1-1,5 time (følg med på den underveis), og legg gjerne et bakepapir over etter en halvtime, når den har blitt gylden på overflaten, slik at den ikke blir svidd. La den avkjøle opptil 15 minutter før du løfter steika ut av forma, og skjærer den forsiktig i tykke skiver. Anonymkode: a80a1...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 http://www.veganmisjonen.com/2012/12/oppskrift-linsestek-julemiddag.html eller http://www.veganmisjonen.com/2011/12/veganmisjonens-julestek.html er to gode varianter. Fått første hos en venninne som er veganer og den er nydelig. Hun bruker pekannøtter istedenfor valnøtter på grunn av allergi, og lager uten gluten også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Del Skrevet 29. desember 2024 exictence skrev (4 timer siden): Vet ikke om den holder sammen da? Jeg har prøvd å lage noen, men synes ikke de holder sammen Du kan lage den i en brødform. Anonymkode: 643ce...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 30. desember 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du kan lage den i en brødform. Anonymkode: 643ce...ea1 Ja, det har jeg alltid gjort. Men når jeg har stkt den ferdig, og vippet den rundt over et fat har den falt fra hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 exictence skrev (3 timer siden): Ja, det har jeg alltid gjort. Men når jeg har stkt den ferdig, og vippet den rundt over et fat har den falt fra hverandre. Da vil jeg anbefale oppskriften fra vegetarentusiast.no (Hanne Lene), den holder seg fint sammen ☺️ Anonymkode: 643ce...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/nottestek-med-pistasj-og-tranebar/ Veldig fornøyd med denne. Anonymkode: 0d987...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå