Gå til innhold

Til alle single med kroniske helseplager: Du fortjener kjærlighet!

remix2020

Anbefalte innlegg

Det kan være tøft å være single, spesielt når man har kroniske helseplager. Det er lett å føle seg alene og tenke at kjærlighet kanskje ikke er for deg. Men husk: du har så mye å gi! Dine erfaringer, styrker og unike perspektiver kan gjøre deg til en fantastisk partner. 

Kjærlighet handler om mer enn bare helse. Det handler om forbindelser, forståelse og støtte. Så ikke gi opp jakten på kjærligheten! Det finnes mennesker der ute som vil se deg for den du er, og som vil gi deg den kjærligheten du fortjener.

Til de som er friske: Vær åpne og nysgjerrige. Ikke avskriv mennesker med usynlige sykdommer. Bak hver diagnose finnes det en historie, drømmer og følelser. Alle fortjener sjansen til å bli elsket og akseptert, uansett hva de sliter med. 

La oss bygge broer, ikke barrierer. Kjærlighet er for alle, og det er aldri for sent å finne den.

IMG_4047.jpeg

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som mann så tror jeg man heller bør gjemme problemene. Kvinnene har et hav med menn å velge mellom, og de ser på majoriteten som møkkavann.

Anonymkode: 7704b...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som mann så tror jeg man heller bør gjemme problemene. Kvinnene har et hav med menn å velge mellom, og de ser på majoriteten som møkkavann.

Anonymkode: 7704b...301

Beklager men her tror jeg du tar feil... Kan selvfølgelig bare snakke utifra meg selv, men mitt inntrykk er at det er mange damer som er gode om man passer sammen som par. Tenker det heller handler om å finne rette dama framfor å legge skjul på ting. Ofte kan det komme for en dag uansett, og da kan det være man blir forlatt om man ikke velger å være åpen og ærlig...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bedt ut og sjekket opp stadig, har hatt noen forhold, men jeg har også blitt dumpet fordi jeg har en medfødt kronisk sykdom, men det verste er at mange menn har ikke noe imot å ligge med meg, men forhold er uaktuelt, enda det faktisk ikke har så mye å si i hverdagen. 

Anonymkode: 4d102...208

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fortjener ikke kjærlighet. Er en drøss av selvopptatte selvmedlidende sjeler der ute som ikke gjør annet enn å tappe energi av mennesker og ikke gi noe tilbake. 

Anonymkode: f77cd...3fe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle fortjener ikke kjærlighet. Er en drøss av selvopptatte selvmedlidende sjeler der ute som ikke gjør annet enn å tappe energi av mennesker og ikke gi noe tilbake. 

Ja de har litt å jobbe med, men slike finnes også blant friske. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg først og fremst ønsker og synes jeg fortjener, som kronisk syk, er å bli sett og behandlet som individ, som et normalt oppegående (om ikke 100% fysisk...) menneske. Jeg trenger ikke at andre er spesielt åpne og nysgjerrige og jeg har ikke nødvendigvis andre styrker, unike perspektiver og spesielt mye å gi av den grunn.

Det jeg hvertfall ikke trenger eller fortjener er velmenende, men akk så nedlatende mennesker som må sette meg i bås og belære meg om at jeg fortsatt er like mye verdt - selvfølgelig er jeg det! Men at du føler behov for å fortelle meg dette sier meg først og fremst at du ikke synes det er en selvfølge - hele innlegget sender helt andre signaler enn det ordene sier. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 minutter siden):

Det jeg først og fremst ønsker og synes jeg fortjener, som kronisk syk, er å bli sett og behandlet som individ, som et normalt oppegående (om ikke 100% fysisk...) menneske. Jeg trenger ikke at andre er spesielt åpne og nysgjerrige og jeg har ikke nødvendigvis andre styrker, unike perspektiver og spesielt mye å gi av den grunn.

Det jeg hvertfall ikke trenger eller fortjener er velmenende, men akk så nedlatende mennesker som må sette meg i bås og belære meg om at jeg fortsatt er like mye verdt - selvfølgelig er jeg det! Men at du føler behov for å fortelle meg dette sier meg først og fremst at du ikke synes det er en selvfølge - hele innlegget sender helt andre signaler enn det ordene sier. 

Vel talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for å være henne, men hvorfor måtte du velge et bilde h or hun er super mye yngre enn han?

Du er fortsatt ute etter ei på 30?

Anonymkode: d8f4e...e34

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det finnes mange former for kjærlighet....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Beklager for å være henne, men hvorfor måtte du velge et bilde h or hun er super mye yngre enn han?

Er hun på bildet i innlegget til TS mye yngre enn mannen på bildet?🤔. Jeg syns ikke at det nødvendigvis er korrekt. 

Budskapet TS forsøker å formidle her er jo utelukkende positivt, så hvorfor lete etter noe man kan velge å tolke negativt?

Anonymkode: f531e...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du prater bare en masse tøv TS. Folk flest skygger unna særlig folk med kroniske og stigmatiserte sykdommer og disse, menn som kvinner, må leve hele livet alene. Få beina på jorda. 

Hilsen kronisk syk kvinne. 

Anonymkode: 89608...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er hun på bildet i innlegget til TS mye yngre enn mannen på bildet?🤔. Jeg syns ikke at det nødvendigvis er korrekt. 

Budskapet TS forsøker å formidle her er jo utelukkende positivt, så hvorfor lete etter noe man kan velge å tolke negativt?

Anonymkode: f531e...828

Hvor svaksynt er du? Selvsagt er han det.

Se på huden. 

Fordi han er singel for ekstremt god grunn, slik de fleste her inne som aktivt klager er. Noen dager er det godt å si, du ber om dine egen problemer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig, ser ut som de kunne vært far og datter 🤨

Anonymkode: a1f96...65b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe, enig, fort gjort å tolke det som en oppfordring til å legge an på den 20 år yngre fysioterapeuten.

Anonymkode: b9860...ec4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig, ser ut som de kunne vært far og datter 🤨

Anonymkode: a1f96...65b

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hehe, enig, fort gjort å tolke det som en oppfordring til å legge an på den 20 år yngre fysioterapeuten.

Anonymkode: b9860...ec4

Takk for at dere er enige! 😊 Var redd for at jeg var teit som reagerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du prater bare en masse tøv TS. Folk flest skygger unna særlig folk med kroniske og stigmatiserte sykdommer og disse, menn som kvinner, må leve hele livet alene. Få beina på jorda. 

Hilsen kronisk syk kvinne. 

Anonymkode: 89608...457

Har MS, og aldri slitt med å finne mann. Nå har jeg møtt en frisk og rask mann, som elsker meg selv om jeg sa på første date at jeg er kronisk syk, jobber bare 50% og attpåtil ble voldtatt av forrige kjæreste. Har aldri møtt noen som har vært skeptiske pga sykdommen. Så den holdningen din er kanskje litt vel negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...