Gå til innhold

Gjenopprette Apple-ID


Vestlig

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som har gjort/fått til gjennoppretting av en Apple-konto før?

 

Problemet mitt er:

Har en gammel Apple ID knyttet til en e-post som ikke eksisterer lenger. Alle mine Apple-kjøp er knyttet til denne. Har også en Apple-ID som er den jeg har brukt til pålogging de siste minst 12 år. 
På iPhone/iPad har du et valg om hvilken konto kjøp/abonnement skal være knyttet til. Her har jeg alltid brukt «den gamle» kontoen, men selve bruker-Apple-IDen er den nyeste. Jeg er altså logget inn i begge to samtidig. Problemet er at jeg ikke kan passordet knyttet til den gamle.

Innlogging/autentisering i Apple Store skjer uansett med face ID eller telefonkoden, så kan fint kjøpe nye apper og bruke denne kontoen på tlf/iPad.

 

Har nå kjøpt en ny iPad og kan ikke passordet til «den gamle» kontoen og får derfor ikke logget inn i Apple Store der. Får bare tilgang til «den nye». Da får jeg ikke brukt/overført 17 år med kjøpshistorikk og investeringer i apper, noe som tilsvarer en del tusenlapper.

 

Har startet Apples prosess med kontogjenoppretting, lagt inn at jeg ikke kan benytte den gamle e-posten, lagt inn kredittkortinformasjon, telefonnummer. Ventet tre døgn, og når jeg nå går inn for å sjekke status på den automatiserte gjenopprettingsprosessen så er jeg «tilbake til start» og får ikke opp status med kan starte ny gjenoppretting. 
 

Noen tips/triks/erfaringer med lignende?

Lite aktuelt å si fra seg 17 år med kjøp i Apple Store…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vestlig skrev (På 29.12.2024 den 13.45):

Noen her som har gjort/fått til gjennoppretting av en Apple-konto før?

Har startet Apples prosess med kontogjenoppretting, lagt inn at jeg ikke kan benytte den gamle e-posten, lagt inn kredittkortinformasjon, telefonnummer. Ventet tre døgn, og når jeg nå går inn for å sjekke status på den automatiserte gjenopprettingsprosessen så er jeg «tilbake til start» og får ikke opp status med kan starte ny gjenoppretting. 

Her er en beskrivelse av hvordan endre Apple-kontoens primære e-postadresse på iPhone eller iPad:
https://support.apple.com/no-no/109353

Men, denne fører ikke frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går du inn på appen passord så leter du opp koden der på Apple id din. Den ligger der på iPhone. 

Anonymkode: a49f8...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da går du inn på appen passord så leter du opp koden der på Apple id din. Den ligger der på iPhone. 

Anonymkode: a49f8...d7d

Takk for tipset, men nei, det er ikke lagret under passord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Apple teknisk support på tlf i dag og er egentlig like langt. Ble anbefalt å starte gjenopprettingsprosessen på ny. Så da får jeg vente x antall nye døgn og håpe på bedre respons denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vestlig skrev (8 minutter siden):

Snakket med Apple teknisk support på tlf i dag og er egentlig like langt. Ble anbefalt å starte gjenopprettingsprosessen på ny. Så da får jeg vente x antall nye døgn og håpe på bedre respons denne gangen.

Utfordringen for Apple er å avgjøre hvem som faktisk eier en konto. Ved at informasjonen på konto ikke er oppdatert kan det ikke like enkelt avgjøres.

Apple ønsker ikke gi feil person tilgang på konto, det tar seg dårlig ut.

Antar telefonnummer er ikke registrert på konto?

Kanskje betalingskort kan brukes som en bekreftelse på identiteten din? Ved at det er gjort kjøp på konto er det registrert et betalingskort,

Endret av TBL12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlig skrev (På 29.12.2024 den 13.45):

[…]

Har startet Apples prosess med kontogjenoppretting, lagt inn at jeg ikke kan benytte den gamle e-posten, lagt inn kredittkortinformasjon, telefonnummer. Ventet tre døgn, og når jeg nå går inn for å sjekke status på den automatiserte gjenopprettingsprosessen så er jeg «tilbake til start» og får ikke opp status med kan starte ny gjenoppretting. 
 

[…]

Leste du åpningsinnlegget mitt? Velger å sitere meg selv. Har altså lagt inn kredittkortinformasjonen (som er identisk som for den aktuelle kontoen) i autentiseringsprosessen. De har nummeret mitt registrert på kontoen ja, og det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...