Gå til innhold

Får man 133% om man er sykemeldt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom man jobber i helse og jobber helligdager så får man 133%. Får man dette om man er sykemeldt også? 

Anonymkode: 1e652...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Phoenix Heart skrev (14 minutter siden):

Nei. 

er du sikker? Dette er kommuen. Jeg fikk betalt da jeg var i mammaperm. Men nå er det sykemelding. Lurer på om det er forskjell da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

er du sikker? Dette er kommuen. Jeg fikk betalt da jeg var i mammaperm. Men nå er det sykemelding. Lurer på om det er forskjell da. 

Ah, ok da blir det annerledes,  Da får du 133% 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dersom man jobber i helse og jobber helligdager så får man 133%. Får man dette om man er sykemeldt også? 

Sykepenger beregnes ut fra inntekten din de siste 3 månedene før sykdommen inntraff, og denne blir omregnet til en årsinntekt (såkalt beregnet årsinntekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får betalt helligdagstillegg for de vaktene du skulle hatt i turnusen din. 

Anonymkode: e21e9...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Sykepenger beregnes ut fra inntekten din de siste 3 månedene før sykdommen inntraff, og denne blir omregnet til en årsinntekt (såkalt beregnet årsinntekt).

Det er kun dersom arbeidsgiver ikke forskutterer. Kommune og stat forskutterer normalt. Ved forskuttering får du tillegg for helligdagene oppgitt i turnus. 

Anonymkode: 807da...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er kun dersom arbeidsgiver ikke forskutterer. Kommune og stat forskutterer normalt. Ved forskuttering får du tillegg for helligdagene oppgitt i turnus. 

Anonymkode: 807da...397

Takk for oppklaring 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja vi får iallfall det dersom turnusen er godkjent og man står oppført med helligdager der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...