AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg er ca 6 uker på vei og klarer ikke å slutte å bekymre meg i hjeeel....Er gravid ved hjelp av IVF og ca 2 dager etter innsett ble puppene skikkelig ømme, jeg ble glad. Så begynte de å forsvinne not positiv test...jeg tenkte jo selvfølgelig at det e tegn på negativ test, men nei da, ble positiv joohoo! Finn hcg stigning og. Så begynte den ømmheten å forsvinne igjen. Den kan være borte 2 dager, så komme tilbake en kveld, så borte igjen mot morgen. I går ve skikkelig ømme igjen, ble igjen betrygga, men våknet i morras og nada igjen...Jeg blir gærn. Vet at symptomene kjem og går men noen flere som opplevde det så sporadisk tidlig i graviditet? Jeg har en MA bak meg og den gangen var det ømhet konstant og hele veien, faktisk tom uke etter MA var "ferdig". Har i tillegg mens kramper som kommer midt på natta, ca annahver natt, våknet i panikk og frykt, men de varer ikke lenge, max 10 min. Skal snart til tidlig ultralyd, men....uffa meg, jeg e bare så redd hele tiden, men prøver å stå i det da. Anonymkode: 62f94...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Det kom og gikk da jeg var gravid med førstemann. Nå i svangerskap 2 har jeg ikke hatt ømme bryst i det hele tatt. Anonymkode: ad6bb...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 I første graviditeten min var det slik du beskriver. Menskrampene er nok livmoren som strekker seg og vokser, akkurat slik den skal ❤️ men jeg husker jeg løp på do stadig vekk, for jeg var heeeelt sikker på mensen var kommet, men neida! fra uke 6=7 slo kvalmen og trøtthet inn, bare å glede seg, hos meg var den konstant 😅 Man føler seg i hvert fall gravid med symptomer. Ømme pupper kom og gikk fram til uke 12-13, da stoppet alle symptomer og var jeg i kjempe form 😁 dette er i dag en frisk og fin 2 åring ❤️ Vanskelig, men prøv å slappe av og nyt graviditeten også. Jeg har selv ikke opplevd MA, så jeg hadde jo ikke den bagasjen i tillegg da jeg bar bekymret for min lille. Masse lykke til med graviditeten, håpet det går fint for deg ❤️ Anonymkode: 27013...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn202187 Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Hadde ikke ømme bryster med førstemann, mens nå kommer det å går litt. Det føles innimellom ut som melkespreng, men det er litt for tidlig for det 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I første graviditeten min var det slik du beskriver. Menskrampene er nok livmoren som strekker seg og vokser, akkurat slik den skal ❤️ men jeg husker jeg løp på do stadig vekk, for jeg var heeeelt sikker på mensen var kommet, men neida! fra uke 6=7 slo kvalmen og trøtthet inn, bare å glede seg, hos meg var den konstant 😅 Man føler seg i hvert fall gravid med symptomer. Ømme pupper kom og gikk fram til uke 12-13, da stoppet alle symptomer og var jeg i kjempe form 😁 dette er i dag en frisk og fin 2 åring ❤️ Vanskelig, men prøv å slappe av og nyt graviditeten også. Jeg har selv ikke opplevd MA, så jeg hadde jo ikke den bagasjen i tillegg da jeg bar bekymret for min lille. Masse lykke til med graviditeten, håpet det går fint for deg ❤️ Anonymkode: 27013...ca5 Takk for svaret ditt ♥️ jepp, løpingen på do er også en greie her hehe, godt å høre at det e på måte "normalt" å drive på sånt Anonymkode: 62f94...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 Linn202187 skrev (2 timer siden): Hadde ikke ømme bryster med førstemann, mens nå kommer det å går litt. Det føles innimellom ut som melkespreng, men det er litt for tidlig for det 🤣 Heh, vet ikke hvordan melkespreng føles ut jeg jeg bare dytter i de 847473 ganger om daan, lurer på om de føles ømme pga av det snart Anonymkode: 62f94...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kom og gikk da jeg var gravid med førstemann. Nå i svangerskap 2 har jeg ikke hatt ømme bryst i det hele tatt. Anonymkode: ad6bb...e4e helt sykt at det kan variere så veldig, sånn at man aldri kan ha noe fasit å kjenne etter TS Anonymkode: 62f94...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg har det helt likt som deg. Tror det er normalt. Blir glad/letta om jeg kjenner litt ømhet liksom. Har lite symptomer.. Anonymkode: e25a4...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har det helt likt som deg. Tror det er normalt. Blir glad/letta om jeg kjenner litt ømhet liksom. Har lite symptomer.. Anonymkode: e25a4...7f8 Vi satser at det er normalt ja Blir også så letta npr kjenner noe, men blir ogsp veldig redd hvis jeg kjenner for mye menssmerter. Må bare distrahere seg så mye som mulig, men veeellsig vabskelig Ts Anonymkode: 62f94...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi satser at det er normalt ja Blir også så letta npr kjenner noe, men blir ogsp veldig redd hvis jeg kjenner for mye menssmerter. Må bare distrahere seg så mye som mulig, men veeellsig vabskelig Ts Anonymkode: 62f94...96c Ja, jeg er på do og sjekker ofte. Har masse murringer og litt menssmerter... Men sterke tester og ingen blødning, så det bør vel gå håper jeg🤔 Anonymkode: e25a4...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 29. desember 2024 #11 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg hadde ekstremt ømme pupper i første trimester med nummer en og to. Med nummer tre har jeg ikke kjent noe til det (er i uke 19). Trenger ikke å bety at noe er galt mange symptomer kommer og går i perioder❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #12 Del Skrevet 29. desember 2024 Tjoheiii skrev (4 minutter siden): Jeg hadde ekstremt ømme pupper i første trimester med nummer en og to. Med nummer tre har jeg ikke kjent noe til det (er i uke 19). Trenger ikke å bety at noe er galt mange symptomer kommer og går i perioder❤️ Godt å høre egentlig😁 Anonymkode: e25a4...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 29. desember 2024 #13 Del Skrevet 29. desember 2024 I mitt første svangerskap hadde jeg ikke ømme pupper før de begynte å vokse, i nåværende så er de av og på øm fra dag til dag. Har enkelte dager hvor puppene kjennes «tunge» og jeg dermed føler meg «supergravid» og enkelte dager hvor jeg glemmer at jeg er gravid fordi jeg har null symptomer. Eneste som forblir «konstant» for min del er at jeg kan blø litt når jeg pusser nesen, men da må jeg type se etter med å åpne papiret (🤭 vet jeg er litt weird, men det kan være litt betryggende for meg på dager som er helt symptomfri ellers) Det er veldig vanlig med varierende symptomer og hvor mye man får. Jeg nyter det stort sett, men har forståelse for at det kan forårsake lett stress også. Håper alt går fint og at du klarer roe ned etterhvert 🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #14 Del Skrevet 29. desember 2024 Tre fiske fine barn her og har ikke hatt ømme bryst med noen av de. Mensmurringer og skikkelig vondt i magen derimot hadde jeg masse av. Spesielt med nr 1. Var faktisk så vondt at jeg gråt av smerte og ringte legevakt og alt. Var vist bare livmor og ligamentbånd som stakk seg. Helt normalt at dette kan gjøre ganske vondt spesielt med nr 1 siden det er ubrukt da😅 nr 1 er straks 17 år🥰 Går seg nok til dette, men slitsomt å bekymre seg hele tiden💕 Anonymkode: 9e73e...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #15 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg var øm av og på lenge. Var ikke før de siste ukene før termin at jeg var jevnt stram. Anonymkode: 8e48d...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #16 Del Skrevet 29. desember 2024 Det kom og gikk hos meg også. Også gravid etter IVF, og jeg fikk også ømme pupper etter innsett, som forsvant før jeg fikk positiv test. Og jeg har hatt en spontanabort hvor puppene var veldig ømme hele tiden frem til etter at jeg hadde sluttet å blø. IVF-svangerskapet gikk bra. Og siden har jeg også fått et barn til, i et svangerskap hvor ømheten ble helt borte da jeg ventet mensen, samtidig med at jeg begynte å blø litt. Men jeg sluttet å blø igjen, puppene ble ikke ømme før melken kom etter fødsel og det svangerskapet gikk altså også bra. Så jeg har konkludert med at mye er normalt når det kommer til symptomer, samt at det ikke trenger å arte seg likt fra gang til gang for en og samme person heller. Og jeg skjønner veldig godt stresset ditt, husker hvordan jeg snek meg på do og klemte på puppene for å kjenne om det var noe ømhet, og mistet motet litt når jeg ikke kjente noe som helst. Anonymkode: fb94b...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #17 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tre fiske fine barn her og har ikke hatt ømme bryst med noen av de. Mensmurringer og skikkelig vondt i magen derimot hadde jeg masse av. Spesielt med nr 1. Var faktisk så vondt at jeg gråt av smerte og ringte legevakt og alt. Var vist bare livmor og ligamentbånd som stakk seg. Helt normalt at dette kan gjøre ganske vondt spesielt med nr 1 siden det er ubrukt da😅 nr 1 er straks 17 år🥰 Går seg nok til dette, men slitsomt å bekymre seg hele tiden💕 Anonymkode: 9e73e...7fb Takk! Jepp, har ringt legevakten og, bare..for å snakke med noen hehe, hva en som hjelper og roe seg ned Ts Anonymkode: 62f94...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #18 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det kom og gikk hos meg også. Også gravid etter IVF, og jeg fikk også ømme pupper etter innsett, som forsvant før jeg fikk positiv test. Og jeg har hatt en spontanabort hvor puppene var veldig ømme hele tiden frem til etter at jeg hadde sluttet å blø. IVF-svangerskapet gikk bra. Og siden har jeg også fått et barn til, i et svangerskap hvor ømheten ble helt borte da jeg ventet mensen, samtidig med at jeg begynte å blø litt. Men jeg sluttet å blø igjen, puppene ble ikke ømme før melken kom etter fødsel og det svangerskapet gikk altså også bra. Så jeg har konkludert med at mye er normalt når det kommer til symptomer, samt at det ikke trenger å arte seg likt fra gang til gang for en og samme person heller. Og jeg skjønner veldig godt stresset ditt, husker hvordan jeg snek meg på do og klemte på puppene for å kjenne om det var noe ømhet, og mistet motet litt når jeg ikke kjente noe som helst. Anonymkode: fb94b...dc7 Takk for svaret ditt! Det er på måte fodt å høre at flere opplever set samme, men ønsker selfølgelig ingen å oppleve bunnløss stress eller å miste. Men enda bedre å høre at det går bra med de fleste ♥️ Anonymkode: 62f94...96c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå