AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Hun ble helt totalt opphengt i vekt og trening og det er bra. Hun lyktes med dette. Nå har hennes 14 årige datter utviklet alvorlige spiseforstyrrelser. Kan det ha sammenheng? Mor ser ikke dette selv og fortsetter å legge ut bilder på sosiale medier av det gode liv.. alt med måte tenker jeg da, men det kan jo ha påvirket datteren også? Selv om hun ikke skal ha skyld for det sånn sett… Anonymkode: a6930...31a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly GeoCad Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Det er ikke så godt å si, mange tror at det å bli utsatt for rollemodeller som er tynne, trente og opphengt i mat er problemene. Men ofte er spiseforstyrrelse en «bivirkning» av andre alvorlige problemer. Ofte psykisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Selvfølgelig har mors ensidige fokus på dette innvirkning på barna. Har du feks truffet en datter som ikke er redd edderkopper når mor er helt panikkslagen så fort hun ser en? Anonymkode: 6ec9e...455 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Selvfølgelig har mors ensidige fokus på dette innvirkning på barna. Har du feks truffet en datter som ikke er redd edderkopper når mor er helt panikkslagen så fort hun ser en? Anonymkode: 6ec9e...455 Jeg er svært opptatt av kosthold og trening . Det er ikke ungdommene mine, for å si det mildt 😂 Anonymkode: 488a8...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly GeoCad Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Selvfølgelig har mors ensidige fokus på dette innvirkning på barna. Har du feks truffet en datter som ikke er redd edderkopper når mor er helt panikkslagen så fort hun ser en? Anonymkode: 6ec9e...455 Det der var vel veldig forenklet, samt at du blander to forskjellige ting. min mor har fobi for slanger og er helt hysterisk, jeg er ikke det. Men derimot fobi mot edderkopper. Fobi er forankret i evolusjon og en biologisk basis (og kan være arvelig). Spiseforstyrrelser knyttes til psykisk sykdom og er noe helt annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er svært opptatt av kosthold og trening . Det er ikke ungdommene mine, for å si det mildt 😂 Anonymkode: 488a8...ec3 Enda. Vi får se når de møter vansker i livet.. Anonymkode: b2d96...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 Vanskelig å si. Hvordan prater hun om egen kropp og vekt rundt datteren? Hvordan prater hun om mat? Tenker det har mer å si enn at vekta har gått ned. Samtidig er spiseforstyrrelser utrolig komplekse, og det er neppe bare én grunn til at dattera sliter. Anonymkode: 091ee...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Del Skrevet 29. desember 2024 Spiseforstyrrelse er en alvorlig psykisk lidelse og handler mindre om mat enn folk tror. Og det er typisk at mødre får skylden for alt som er galt med barna. Hvordan vet du at datteren har spiseforstyrrelse egentlig? Bare fordi hun er tynn? Min tenåringsdatter er også tynn, og hun er helt frisk. Er jo selvfølgelig en uting dersom mor er veldig åpen om hyperfokusering på vekt foran barna, men er hun det da? Man snakker om ulike ting med venninner og barn. Det er ikke farlig å ha et sunt kosthold hjemme. Anonymkode: a3465...643 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hun ble helt totalt opphengt i vekt og trening og det er bra. Hun lyktes med dette. Nå har hennes 14 årige datter utviklet alvorlige spiseforstyrrelser. Kan det ha sammenheng? Mor ser ikke dette selv og fortsetter å legge ut bilder på sosiale medier av det gode liv.. alt med måte tenker jeg da, men det kan jo ha påvirket datteren også? Selv om hun ikke skal ha skyld for det sånn sett… Anonymkode: a6930...31a Jeg har en alvorlig SF. Ingen av mine 3 døtre har det❤️❤️❤️ SF kommer ikke plutselig av påvirkning fordi moren din eller venninna de er blitt tynn,den kommer av traumer eller annet underliggende, så med mindre denne moren har sagt at datteren var feit,hun blir ikke pen før hun er tynn osv er nok ikke dette morens feil nei! Anonymkode: 5c71b...82b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Del Skrevet 29. desember 2024 Må legge til en ting. På 80- og 90-tallet gikk alle mødre på slankekurer og vekta sto framme på ethvert bad. Det var ananaskurer, suppekurer osv osv. Helt åpenlyst. Var jo ikke sunt på noen måte, men alle døtrene gikk jo ikke til grunne med spiseforstyrrelse av den grunn. Nå er det liksom skadelig at barna ikke får fri tilgang på godis, eller at mor går ned til en helsemessig sunn vekt fra fedme. Anonymkode: a3465...643 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå