Gå til innhold

15 åringen har begynt å vape?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere ganger har han sagt han skal  slutte.Så oppdaget jeg på nytt at han vaper.

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 17a60...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stoppe tilgang på penger, gjerne inkludert mobil.

Gjenta til det kjedsommelige at det får du ikke lov til.

Anonymkode: c699b...c82

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis har du etablert over år at han skjønner når mamma først setter foten ned, så er det konsekvenser bak det. Så da tar du fra ham privilegier.

Anonymkode: 4214a...0e0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min 14 åring i å vape i vår. Jeg «beslagla» vapen og han fikk ikke gå ut noe sted resten av den uken. Han har ikke gjort det siden ( så vidt jeg vet) 

Anonymkode: 4c0b2...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår sønn begynte og snuse når han var rundt 16 år, tror jeg. Vi sa vårt og vi sa også at vi ikke støtter dette og at han ikke vil få penger av oss til snus. Hvis han ba om penger av oss, så sa vi at vi ville se kvitteringen for hva han hadde kjøpt. Han sa han skulle slutte, men han fortsatte i det skjulte, for nå er han straks 21 år og snuser fortsatt. I tillegg vaper han og røyker sigaretter. Nå er jo han voksen, så han får gjøre som han vil. Han tjener egne penger også. Vi er et røykfritt hjem, så hvis han vil begynne og røyke sigaretter her hjemme, så må han pent røyke utenfor inngangsdøren til blokken. 

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat skrev (2 timer siden):

Vår sønn begynte og snuse når han var rundt 16 år, tror jeg. Vi sa vårt og vi sa også at vi ikke støtter dette og at han ikke vil få penger av oss til snus. Hvis han ba om penger av oss, så sa vi at vi ville se kvitteringen for hva han hadde kjøpt. Han sa han skulle slutte, men han fortsatte i det skjulte, for nå er han straks 21 år og snuser fortsatt. I tillegg vaper han og røyker sigaretter. Nå er jo han voksen, så han får gjøre som han vil. Han tjener egne penger også. Vi er et røykfritt hjem, så hvis han vil begynne og røyke sigaretter her hjemme, så må han pent røyke utenfor inngangsdøren til blokken. 

Du kan jo fremdeles minne han på hvor farlig det er å røyke?? Har du gitt opp?? Dårlig 

Anonymkode: ab667...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kan jo fremdeles minne han på hvor farlig det er å røyke?? Har du gitt opp?? Dårlig 

Det er en voksen mann. Ærlig talt. 

Anonymkode: dcf26...554

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 22.49):

Vi har fortalt han om det og det er mange i vår familie som røyker og som sliter med helsen pga det. Men han er voksen nå og tross alt gammel nok til å ta sine egne valg, selv om vi ikke er enige. Jeg synes ikke det er dårlig gjort. Vi fortalte om alle ulempene ved snusing og røyking, og hva det gjør med kroppen, men vi kan ikke akkurat tvinge en voksen mann til å slutte med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 22.49):

Du har tydeligvis ikke barn.

Anonymkode: 3724c...f1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beslaglegge dampen. Min er 16 år nå så har gitt opp. Har beslaglagt x antall damper, men de er oppfinnsomme,spleiser med venner. Noen kjøper på krita å setter seg i gjeld til eldre. Ikke greit det heller. 

Anonymkode: 28424...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...