AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Merket det ikke før jeg var ferdig med arm nummer 1. strikket med pinne 6 i stedet for 7 som resten av genser og strikket med. Det er en genser i drops air som heter Sommerbris, så vet ikke om det merkes så godt da.. skal være en slags reste genser i str XS til min niese. Ville dere tatt opp genser eller bare hatt det slik?! Anonymkode: 67ba9...605 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Er begge ermene strikket på feil pinne? Eller bare én? Anonymkode: c04dd...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er begge ermene strikket på feil pinne? Eller bare én? Anonymkode: c04dd...d82 Jeg begynner på arm to nå da, og da tar jeg evt den og på feil størrelse? Anonymkode: 67ba9...605 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Ermet vil bli ca. 15% mindre enn planlagt, det er ikke ekstremt mye men hvis hun liker det litt baggy vil det jo merkes. Jeg går ofte ned en pinnestørrelse hvis jeg ønsker litt tettere strikk, men da er det planlagt. Anonymkode: 7a149...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg tror jeg hadde rekket opp ermene, bare bitt i det sure eplet og starter på nytt.. Siden bolen allerede er strikket på pinne 7 så vil det bli merkbart synlig med ermene på pinne 6. Ut i fra bildene når jeg googler genseren så går skuldrene på bolen et godt stykke ned på overarmene, så det vil bli et tydelig skille med trangere ermer. Det er denne ja? Nåt du legger så mye tid og penger i garn så er der verdt å starte på nytt sånn at den blir sånn som den skal være, særlig når du strikker til noen andre. Om den er i XS eller M har ingen betydning, forskjellen på bol og ermer vil være synlig. Var bra at det ikke var hele bolen du strikket på feil pinne i det minste, ermer på pinne 7 med drops air går relativt kjapt å strikke Veldig fin genser forresten Jeg gjorde lignende blemme selv, men det var en ensfarget genser i lammeull fra Rauma som skal strikkes ovenfra og ned; begynte med halsen på pinne nr 3 og glemte å bytte over til pinne 4 da jeg begynte på bærestykket på bolen. Strikket hele bolen ferdig før jeg oppdaget tabben. Genseren var i 1 tråd Rauma lammeull + 1 tråd tynn mohair. I str M. Orket ikke rekke opp, så jeg strikket også ermene på pinne 3 og ga den til søsteren min som bruker str XS Du kan evt strikke den ferdig, skylle den opp og prøve å blokke ut ermene sånn at de ikke blir like trange, men usikker på om det går (er dette en genser niesen din har betalt for garnet og evt betaler deg for jobben så hadde jeg i allefall startet på nytt med ermene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå