Gå til innhold

Dama ønsker lite fysisk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare spørre her for jeg blir bare ikke klok og er noe forvirret. 

Vi har vært sammen i 9 år og har 2 barn etc etc. De siste 2 årene har sex liver dabbet noe. Hvor det siden i høst nesten døde helt ut. Noe som gjør meg stressa og det sier hun at hun blir kvalt av. 

Hun har vært sliten av jobb er hennes side av saken. jeg har tatt store deler av hus og barn ansvaret, selv i jula. Tror ikke hun har rørt et vaskeskaft siden i sommer. 

Men er det rart jeg blir stressa når hun ikke vil kysse og kose engang? Jeg får rett og slett angst av det. Hun kan kysse meg litt et par min hvis jeg tar initiativ, så er kvoten oppfylt for den dagen. For noen år siden var det hun som sa at hun måtte ha fysisk kos i et forhold. 

Jeg har fortalt henne at jeg ikke liker å leve som romkamerater og at jeg savner å være kjærester. Hun sier seg enig men at jeg må slappe av/ være tålmodig.

Det som gjør meg forvirret oppi dette er at hun vil gifte seg og har fridd. Samtidig er hun fullt lykkelig i forholdet og sier at det er bra. 

Tar jeg opp temaet, mener hun at det er mas. 

Anonymkode: 9e45d...019

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har vært sammen i 9 år og har 2 barn etc etc. De siste 2 årene har sex liver dabbet noe. Hvor det siden i høst nesten døde helt ut. Noe som gjør meg stressa og det sier hun at hun blir kvalt av. 

Hun har vært sliten av jobb er hennes side av saken. jeg har tatt store deler av hus og barn ansvaret, selv i jula. Tror ikke hun har rørt et vaskeskaft siden i sommer. 

Men er det rart jeg blir stressa når hun ikke vil kysse og kose engang? Jeg får rett og slett angst av det. Hun kan kysse meg litt et par min hvis jeg tar initiativ, så er kvoten oppfylt for den dagen. For noen år siden var det hun som sa at hun måtte ha fysisk kos i et forhold. 

Jeg har fortalt henne at jeg ikke liker å leve som romkamerater og at jeg savner å være kjærester. Hun sier seg enig men at jeg må slappe av/ være tålmodig.

Det som gjør meg forvirret oppi dette er at hun vil gifte seg og har fridd. Samtidig er hun fullt lykkelig i forholdet og sier at det er bra. 

Ville anbefalt å prøve parterapi. Ikke press på sexen, men vær ærlig og tydelig på at nærhet og kos er viktig for deg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rummyking skrev (1 time siden):

Ville anbefalt å prøve parterapi. Ikke press på sexen, men vær ærlig og tydelig på at nærhet og kos er viktig for deg. 

Problemet rt at.vi må reise langt for å dra på parterapi og jeg tviler på at hun ønsker det. Hun mener jo tross alt at mye er så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du virkelig å være fysisk med noen som ikke ønsker å være fysisk med deg?

Anonymkode: 7688e...c94

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ønsker du virkelig å være fysisk med noen som ikke ønsker å være fysisk med deg?

Anonymkode: 7688e...c94

Tror vel kanskje at det han savner, er at kjæresten vil/ønsker å være fysisk med han.

Det som viser seg gang, på gang, på gang i disse trådene, er ikke nødvendigvis at selve den fysiske/sexen/intimiteten er så viktig som mange gir uttrykk for. Det er mer ønske om at partneren har et begjær og fysisk tiltrekning.

Dette kommer ofte til uttrykk i disse trådene. Mange legger alltid inn et forbehold om at dersom partner er syk/gravid/skadet osv, så er det plutselig ikke et behov lenger. Da har man en partner som ønsker å ha en relasjon med intimitet/sex, men som ikke kan det. Da er det ok.

Anonymkode: 2d1b5...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mange andre forhold, hun/han har fått det de trengte og er ferdig med deg, blir sjeldent bedre

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (30 minutter siden):

Som mange andre forhold, hun/han har fått det de trengte og er ferdig med deg, blir sjeldent bedre

Hva mener du? 

Det jeg ikke fatter her er at hun på død og liv vil gifte seg? Jeg er ikke pengesterk heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva mener du? 

Det jeg ikke fatter her er at hun på død og liv vil gifte seg? Jeg er ikke pengesterk heller

Hun er happy med AS familien, trenger ikke sex da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å ikke få noe oppmerksomhet i form av kos eller kyss er et eneste stort 🚩 i et kjærlighetsforhold. Om hun ikke vil i terapi så har du svaret ditt. Da er hun ikke interessert i å jobbe med seg selv eller forholdet. Jeg skjønner deg veldig godt for å si det sånn. Det er jo tortur dette her slik du beskriver det. Da er det faktisk bedre å være alene. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (3 minutter siden):

Å ikke få noe oppmerksomhet i form av kos eller kyss er et eneste stort 🚩 i et kjærlighetsforhold. 

Slik er det selvfølgelig ikke for alle. Kos og kyss er svært lite relevant for min del i et forhold.

Kommer vel mye an på dette såkalte «kjærlighetsspråket» tenker jeg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Slik er det selvfølgelig ikke for alle. Kos og kyss er svært lite relevant for min del i et forhold.

Kommer vel mye an på dette såkalte «kjærlighetsspråket» tenker jeg😊

Selvfølgelig gjør det det. Det har mye å si...

Jeg tenkte mest på om det hadde vært en endring, for det er et varsko slik jeg ser det. Selv hadde jeg reagert veldig på det. Om det har vært mye kjærtegn tidligere, og så plutselig ikke. Det er ikke bra....

Hadde jeg vært sammen med en mann som ikke likte kos, kyss og klem så hadde han vel følt seg kvelt av meg tror jeg 😆😆😆

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 time siden):

Selvfølgelig gjør det det. Det har mye å si...

Jeg tenkte mest på om det hadde vært en endring, for det er et varsko slik jeg ser det. Selv hadde jeg reagert veldig på det. Om det har vært mye kjærtegn tidligere, og så plutselig ikke. Det er ikke bra....

Hadde jeg vært sammen med en mann som ikke likte kos, kyss og klem så hadde han vel følt seg kvelt av meg tror jeg 😆😆😆

For meg er det en selvfølge at kos+kyss ikke har mye å si i et forhold.
For deg er det en selvfølge at det har mye å si.Det er nettop fordi vi er forskjellige.

Hverken jeg eller min kone har kyss/kos som en del av vårt kjærlighetsspråk i det hele tatt. Vi syntes det raskere blir «masete» en hva det er koselig. Vi syntes det fort blir mer kveldende en hva det er koselig. Vi er ikke kysse/kose/stryke på/holde hender mennesker. 

Som du sier. Hadde du vært min kjæreste, så hadde jeg følt meg kvelt og du hadde ikke følt deg elsket/ivaretatt😆

Et viktig poeng er det du sier om endring. Der er jeg helt enig med deg. Om det har vært en endring, så er det grunn til å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...