AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Hei. Jeg og min mann er midt oppi et samlivsbrudd, vi har sammen 5 barn. Jeg har ikke familie og jeg har få venner (som ikke bor i nærheten). Vi bor ennå sammen da jeg må finne meg plass å bo, men altså det er som å bo i en krigssone. Det ble slutt etter mye om og men, vi begge var enige i avgjørelsen. Men så begynner jo skitt snakket, vi begge er nok dessverre skyldig i å trykke på hverandres knapper og si stygge ting, er så lei meg for at det endte slik. Men nå er det jo totalt krig her, mannen eller rettere sagt ex’en nekter å høre på fornuft og er bastant på at han skal gjøre livet mitt til et helvete sier han, jeg har prøvd å snakke han ned men han ser bare rødt. Vi blir jo nødt å bo sammen en stund til jeg klarer å finne meg noe, men nå vi jeg aller helst bare grave meg ned å dø kjenner jeg.. de styggeste tingene man kan tenke seg blir slengt ut av han som om det ikke var noe sak, og dette går jo tilslutt ut over barna. Jeg skulle gjerne dratt, men jeg har absolutt ingen måte å komme meg ut på. Håper noen her kan hjelpe med tips til hva jeg kan gjøre evt for å roe ned situasjonen.. Anonymkode: d0abf...897 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Bestill en time på FVK eller en selvstendig terapeut. Dere har 5 (!) barn sammen og dere skal samarbeide om dem. Du blir faktisk aldri «kvitt» barnas far før de er blitt store. Anonymkode: a1740...ffe 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Krisesenteret asap! Anonymkode: 64b4a...e8a 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Du og barna kan dra til krisesenteret! Nå MÅ du ta grep og skjerme både deg og ungene! Anonymkode: 7db8c...0ef 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 Dra på krisesentret og der vil du få god hjelp. Du må bare gjøre det, det blir ikke bedre hjemme. Anonymkode: 61477...dde 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Men hvor er det du som må flytte? Anonymkode: f3f48...6da 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg tenker at det er svært skadelig for deres FEM (!) barn å leve i en krigssone hvor foreldrene krangler og pappa åpenlyst er svært slem mot mamma. Her plikter du som forelder å ta ungeflokken du har satt til verden ut av krigen før de skades psykisk for resten av livet. Hvis mannen din ikke hører på fornuft så plikter du som ansvarlig forelder å dra på krisesenter og få tak over hodet og hjelp av fagfolk derfra. Hvis du lar ungeflokken leve i noe så vondt og giftig så er du en like rævva forelder som eks'en din. Anonymkode: 95441...185 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Krisesenter. Ring dem gjerne på forhånd (når eksen din ikke kan høre det altså), de kan forklare deg hva du skal gjøre. Dette gjør du for BARNA, OG deg selv. Hvis du tenker at du ikke trenger dette, at krisesenter er for de som VIRKELIG opplever vold, så er det nettopp det de opplever. Du og. Kom deg til krisesenteret og få barna i trygghet. Anonymkode: 5e88b...0e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei. Jeg og min mann er midt oppi et samlivsbrudd, vi har sammen 5 barn. Jeg har ikke familie og jeg har få venner (som ikke bor i nærheten). Vi bor ennå sammen da jeg må finne meg plass å bo, men altså det er som å bo i en krigssone. Det ble slutt etter mye om og men, vi begge var enige i avgjørelsen. Men så begynner jo skitt snakket, vi begge er nok dessverre skyldig i å trykke på hverandres knapper og si stygge ting, er så lei meg for at det endte slik. Men nå er det jo totalt krig her, mannen eller rettere sagt ex’en nekter å høre på fornuft og er bastant på at han skal gjøre livet mitt til et helvete sier han, jeg har prøvd å snakke han ned men han ser bare rødt. Vi blir jo nødt å bo sammen en stund til jeg klarer å finne meg noe, men nå vi jeg aller helst bare grave meg ned å dø kjenner jeg.. de styggeste tingene man kan tenke seg blir slengt ut av han som om det ikke var noe sak, og dette går jo tilslutt ut over barna. Jeg skulle gjerne dratt, men jeg har absolutt ingen måte å komme meg ut på. Håper noen her kan hjelpe med tips til hva jeg kan gjøre evt for å roe ned situasjonen.. Anonymkode: d0abf...897 Du kan bo på krisesenter selv om det ikke har vært et voldelig forhold. Det er bare en liten sum du må betale. Anonymkode: fdd65...c83 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du kan bo på krisesenter selv om det ikke har vært et voldelig forhold. Det er bare en liten sum du må betale. Anonymkode: fdd65...c83 Hvor har du det fra? Det er i hvert fall ikke tilfelle på de fleste krisesentre. Anonymkode: 4d5c4...ba2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #11 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 11.33): Hvor har du det fra? Det er i hvert fall ikke tilfelle på de fleste krisesentre. Anonymkode: 4d5c4...ba2 Kongsberg, min venninne fikk beskjed om det der. Anonymkode: fdd65...c83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #12 Del Skrevet 31. desember 2024 Håper det et trolling. Anonymkode: 72ecb...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #13 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 11.15): Hei. Jeg og min mann er midt oppi et samlivsbrudd, vi har sammen 5 barn. Jeg har ikke familie og jeg har få venner (som ikke bor i nærheten). Vi bor ennå sammen da jeg må finne meg plass å bo, men altså det er som å bo i en krigssone. Det ble slutt etter mye om og men, vi begge var enige i avgjørelsen. Men så begynner jo skitt snakket, vi begge er nok dessverre skyldig i å trykke på hverandres knapper og si stygge ting, er så lei meg for at det endte slik. Men nå er det jo totalt krig her, mannen eller rettere sagt ex’en nekter å høre på fornuft og er bastant på at han skal gjøre livet mitt til et helvete sier han, jeg har prøvd å snakke han ned men han ser bare rødt. Vi blir jo nødt å bo sammen en stund til jeg klarer å finne meg noe, men nå vi jeg aller helst bare grave meg ned å dø kjenner jeg.. de styggeste tingene man kan tenke seg blir slengt ut av han som om det ikke var noe sak, og dette går jo tilslutt ut over barna. Jeg skulle gjerne dratt, men jeg har absolutt ingen måte å komme meg ut på. Håper noen her kan hjelpe med tips til hva jeg kan gjøre evt for å roe ned situasjonen.. Anonymkode: d0abf...897 Dette var leit. Men jeg håper at dere greier å være vennskapelige siden dere har fem barn som går oppi samme stemningen. Det kan også være lurt å tenke litt ekstra over konsekvensene av handlinger. Det er jo litt sent i livet å lære akkurat det, men sånn er det. Anonymkode: e8e77...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 31. desember 2024 #14 Del Skrevet 31. desember 2024 Kanskje du kan flytte ut alene, så slipper i hvert fall barna å høre på krangel. Så kan de bli i huset m far til du har fått egen bolig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #15 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 11.15): Hei. Jeg og min mann er midt oppi et samlivsbrudd, vi har sammen 5 barn. Jeg har ikke familie og jeg har få venner (som ikke bor i nærheten). Vi bor ennå sammen da jeg må finne meg plass å bo, men altså det er som å bo i en krigssone. Det ble slutt etter mye om og men, vi begge var enige i avgjørelsen. Men så begynner jo skitt snakket, vi begge er nok dessverre skyldig i å trykke på hverandres knapper og si stygge ting, er så lei meg for at det endte slik. Men nå er det jo totalt krig her, mannen eller rettere sagt ex’en nekter å høre på fornuft og er bastant på at han skal gjøre livet mitt til et helvete sier han, jeg har prøvd å snakke han ned men han ser bare rødt. Vi blir jo nødt å bo sammen en stund til jeg klarer å finne meg noe, men nå vi jeg aller helst bare grave meg ned å dø kjenner jeg.. de styggeste tingene man kan tenke seg blir slengt ut av han som om det ikke var noe sak, og dette går jo tilslutt ut over barna. Jeg skulle gjerne dratt, men jeg har absolutt ingen måte å komme meg ut på. Håper noen her kan hjelpe med tips til hva jeg kan gjøre evt for å roe ned situasjonen.. Anonymkode: d0abf...897 Du trenger ikke bo med han!!! Nav har PLIKT til å skaffe deg nødbolig! Les deg opp! Og ikke flytt mens han er hjemme! Gjør det i det skjulte! Kom deg I sikkerhet!! Anonymkode: 10173...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #16 Del Skrevet 31. desember 2024 fru Alving skrev (1 time siden): Kanskje du kan flytte ut alene, så slipper i hvert fall barna å høre på krangel. Så kan de bli i huset m far til du har fått egen bolig. Støtter denne, det kan være best for barna å bo under trygge og vante omgivelser. Her er det foreldrene som er i krig, men man må først og fremst tenke på barnas beste. Anonymkode: c008a...c1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden Hvor gamle er barna da? Og de har alle samme far? Anonymkode: be69d...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Del Skrevet 20 timer siden Men altså, kan ikke folk lese? Hun skriver at de har til sammen fem barn, vi vet ikke om noen av barna er felles. Jeg er usikker på om familievernkontoret vil hjelpe hvis dere ikke har felles barn (har opplevd rare regler der), men verdt et forsøk. Anonymkode: 73f14...da4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #19 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men altså, kan ikke folk lese? Hun skriver at de har til sammen fem barn, vi vet ikke om noen av barna er felles. Jeg er usikker på om familievernkontoret vil hjelpe hvis dere ikke har felles barn (har opplevd rare regler der), men verdt et forsøk. Anonymkode: 73f14...da4 Det står «vi har sammen 5 barn». Det kan være hun har glemt å skrive «til sammen». Eller hun skulle ha skrevet «5 barn sammen». TS får oppklare. Anonymkode: a1740...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden Ingenting er styggere enn fedre som klikker og skal lage helvetesild. De truer, staller, baktaler og spiller skuespill så de burde fått Oscar nominering. Anonymkode: 72ecb...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå