AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Noen som har opplevd dette der det har gått fint? Trenger noen solskinnshistorier. Anonymkode: 44657...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Vi har ingen familie i nærheten, men mange venner. Familie er ikke forpliktet til å avlaste dere eller passe barnet deres uansett. Men vi har faste barnepassere som kan ta seg av barnet dersom begge eller den ene forelderen skulle bli utsatt for noe akutt. Jeg er mye alene med barnet, så det er viktig for meg at barnet har andre voksne hen stoler på. Det er veldig enkelt å komme i kontakt med andre med barn, så det er ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 4e76e...32d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi har ingen familie i nærheten, men mange venner. Familie er ikke forpliktet til å avlaste dere eller passe barnet deres uansett. Men vi har faste barnepassere som kan ta seg av barnet dersom begge eller den ene forelderen skulle bli utsatt for noe akutt. Jeg er mye alene med barnet, så det er viktig for meg at barnet har andre voksne hen stoler på. Det er veldig enkelt å komme i kontakt med andre med barn, så det er ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 4e76e...32d Jeg tenker ikke at foreldrene mine er forpliktet til å passe barnet. Jeg tenker på det å dele hverdagen og stunder med familie og venner blir annerledes ved å bo langt unna. Jeg er redd for at barnet ikke skal bli så nær min familie. Jeg har ingen venner på det nye stedet enda, men håper jeg får venner etter hvert. Jeg er redd jeg ikke har noe særlig støtte på det stedet jeg bor nå. Ts Anonymkode: 44657...612 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Hvor langt er det snakk om, da? Er det bare din familie som er langt vekke, og ikke partners? Anonymkode: d89c6...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor langt er det snakk om, da? Er det bare din familie som er langt vekke, og ikke partners? Anonymkode: d89c6...1bc Ja, har flyttet til partners hjemby. Er ca 4-5 timer til min hjemby. Ts. Anonymkode: 44657...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, har flyttet til partners hjemby. Er ca 4-5 timer til min hjemby. Ts. Anonymkode: 44657...612 Ok 😊 Noen andre må stå for solskinnshistoriene her, da jeg ikke har bodd så langt unna min familie. Men jeg tenker jo at hvis partners familie er oppegående bør de da kunne hjelpe til ved behov. Så er det jo dessverre helt naturlig at man blir nærmest knyttet til de man ser oftest. Det har jeg opplevd med sønnen min på snart tre. Vi bodde i hjembygda til samboeren min, bare 45 minutter unna min familie. Anonymkode: d89c6...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 Vi bor langt unna omtrent alt av familie på begge sider, det er 4 timer i bil til nærmeste familie. Vi har alliert oss med noen gode venner som står på lista over hvem som får hente i barnehagen, og vi passer hverandres barn nå og da. Tilbringer mye tid sammen 😊 Det går helt fint! Klart det hadde vært kjekt med besteforeldre feks i nærheten, ungene har jo aldri overnattet borte og eldste er straks 6. Men sånn er det 😊 Anonymkode: 6e0ff...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Del Skrevet 29. desember 2024 Vi bor nært min familie, men de hjelper ikke til likevel. Anonymkode: 80bb0...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 Vi fikk noen nære venner gjennom barselgruppen til det første barnet vårt. De var nye i kommunen, som oss. Begge disse venneparene er vi en del sammen med. Denne julen har vi reist til min familie, som bor på en annen kant av landet. Men i fjor var vi sammen med et av disse venneparene med barn både i romjulen og på nyttårsaften. Vi er også barnevakt for hverandres barn i blant. Når det gjelder barnevakt, hender det også at vi betaler en ungdom for det. Først og fremst de gangene jeg har et kveldsmøte på jobb samtidig som mannen er på jobb (han jobber skift). Jeg kan savne familien, og skulle ønske vi så dem oftere. Men det er egentlig ikke så veldig nytt etter at vi fikk barn. Akkurat det å få barn langt unna familie opplever jeg går helt fint Anonymkode: f1f9a...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 Familie i Tromsø, fikk barn i Oslo, alenemor og har klart meg helt fint. Anonymkode: 66dbc...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 Vi bor i Oslo, mine foreldre og søsken på Vestlandet. Mannens familie (foreldre og søsken) bor alle i Oslo. Våre barn har nærere forhold til sin tante og onkel i min familie, enn til de som er i Oslo. Vi ser dem selvfølgelig sjeldnere, men da over lengre tid og hvor vi alle bor i samme hus/hytte. Mannens søsken med familie er opptatt i hverdagen (som også vi er), og vi treffes stort sett til større familiefeiringer. Da er vi så mange folk, at våre barn (som er små), knapt er i nærheten av sine tanter og onkler, men de leker med søskenbarn. Svigers er vi mye sammen med, og der er det et trygt og fint forhold, men barna er likevel kneppet tettere med mine foreldre som er flinke å besøke oss og da er vi sammen over flere dager. Så selv om vi har stor glede av familien i byen her, så har barna faktisk et tettere forhold med de som bor lenger borte. Anonymkode: 598c7...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå