AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Vi har invitert 4 voksne til oss på middag på nyttårsaften. Vi spiser kl 19 og har dessert. Da blir det 6 voksne og 3 barn. Tenkte å ha snacks på bordene hele kvelden. Men så begynte jeg å tenke på om det er vanlig å lage en eller flere festkaker også? Burde vi ha ekstra mat i tilfelle folk blir sultne igjen senere på kvelden? Anonymkode: 8a723...092 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Har dere mye julekaker igjen? (Av de som er gode 😉) Det kan jo settes frem og eventuelt ha is til. Jeg hadde nok villet hatt en kake eller to. Trenger ikke være pyntet fantastisk, men f.eks oreokake, ostekake, pavlova, krydderkake, gulrotkake eller annen kake både små og store liker. En kringle eller prinsessekake er et også mer «mat» i. Du kommer langt med snacks da, og da gjerne både salt og søtt, og gjerne litt frukt også. En del serverer jo noe rundt midnatt. Det kan være en enkel suppe, pølser i brød, sodd eller lapskaus, eller lefseruller. Trenger ikke å være mye, men litt smått. Det ser dere helt selv. En del har det som et signal på at nå er festen over, mens andre drar hjem etter fyrverkeriet rundt midnatt og uten mer mat. Jeg hadde nok hatt noe liggende. Mulig noe lefser, spekemat og kremost jeg kunne servert i de sene timer ved behov. Skriver til barna, alt etter deres alder. Dere spiser jo ikke veldig tidlig, så godt mulig dere klarer dere med middag, dessert, og godt med ulikt snacks og frukt. Jeg ville hatt noe i bakhånd da, og jeg ville nok hatt en kake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Daisy-love skrev (2 timer siden): Har dere mye julekaker igjen? (Av de som er gode 😉) Det kan jo settes frem og eventuelt ha is til. Jeg hadde nok villet hatt en kake eller to. Trenger ikke være pyntet fantastisk, men f.eks oreokake, ostekake, pavlova, krydderkake, gulrotkake eller annen kake både små og store liker. En kringle eller prinsessekake er et også mer «mat» i. Du kommer langt med snacks da, og da gjerne både salt og søtt, og gjerne litt frukt også. En del serverer jo noe rundt midnatt. Det kan være en enkel suppe, pølser i brød, sodd eller lapskaus, eller lefseruller. Trenger ikke å være mye, men litt smått. Det ser dere helt selv. En del har det som et signal på at nå er festen over, mens andre drar hjem etter fyrverkeriet rundt midnatt og uten mer mat. Jeg hadde nok hatt noe liggende. Mulig noe lefser, spekemat og kremost jeg kunne servert i de sene timer ved behov. Skriver til barna, alt etter deres alder. Dere spiser jo ikke veldig tidlig, så godt mulig dere klarer dere med middag, dessert, og godt med ulikt snacks og frukt. Jeg ville hatt noe i bakhånd da, og jeg ville nok hatt en kake. Det høres veldig greit ut. Tusen takk😊 Anonymkode: 8a723...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg er ikke vant med kaker på nyttårsaften, og selv ikke jeg, som er skikkelig kakemenneske, savner det. Er alltid god og mye mat, senere enn jeg er vant til å spise, litt vin og snacks; det er mer enn nok 😅 dvs, en gang ble det servert skikkelig festkake med masse smørkrem. Jeg spiste litt av plikt, var kvalm hele kvelden og ikke orket tilsvarende kake siden 😂 Anonymkode: 83045...72f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 Nei, det trenger dere ikke. Dere kan jo evt ta desserten litt senere på kvelden Anonymkode: 4cabb...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kometen Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 Har aldri servert, eller fått servert, kake på nyttårsaften. Middag 19 med dessert og så snacks er mer enn nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 Behøver ikke ha kake når du har dessert evt så kan jo kake være desserten? Anonymkode: e8707...127 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå