Gå til innhold

openoffice. org

Anbefalte innlegg

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Eg har eit stort problem med at formatet er feil og at eg må formatere om dokumenta heile tida. Sist gang eg prøvde dette på ei oppgave sånn at læraren min kunne opne den (skreiv den som ei doc. fil)klarte ho ikkje å opne den....

Av og til vil ikkje maskina formatere dokumenta om heller :frustrert: Kva gjere eg??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener?

Om du lagrer i rtf-format skal en kunne åpne dokumentet i Word.

Gjest Gjest
Skrevet
Eg har eit stort problem med at formatet er feil og at eg må formatere om dokumenta  heile tida. Sist gang eg prøvde dette på ei oppgave sånn at læraren min kunne opne den (skreiv den som ei doc. fil)klarte ho ikkje å opne den....

Av og til vil ikkje maskina formatere dokumenta om heller :frustrert: Kva gjere eg??

Bruker du siste versjon (2.0)? Siden .doc er et lukket Microsoft-filformat, hender det at Openoffice "tolker" litt feil fra MS Office og omvendt, men mine erfaringer er at 2.0 viser .doc-filer "riktigere" enn i versjon 1. Hvis ikke læreren skal forandre på dokumentet, hadde det beste kanskje vært å eksportere til .pdf?

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvis ikke læreren skal forandre på dokumentet, hadde det beste kanskje vært å eksportere til .pdf?

Er det ikke like greit å lagre i standardformatet rtf?

Gjest Gjest
Skrevet

rtf har vel sine begrensninger, dessuten kan det bli veldig svært om du har med tabeller, bilder og lignende.

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Eg hadde med bilder og tabeller ja så då er pdf det beste? rtf kan opnes i vanelig office 2000? Eg har den nyeste versjonen!

Takk for gode svar!

No veit eg kvifor han klikka men har også problem å opna nokre filer som blir lagt ut på skulens nettverk for studenter(fronter)

Gjest Gjesta
Skrevet

RTF kan åpnes i både Office og Openoffice, men du kan få litt krøll med plasseringa av bilder og tabeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...