Gå til innhold

Oppskrift på god appelsinsaus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å lage appelsinsaus til kalkunen på nyttårsaften. Noen som har en god oppskrift? Har ikke mulighet/lyst til å lage kraft selv. 

Anonymkode: 790b2...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er jo å koke kraft på innmat når man først har den. Men om du ikke ønsker så er alternativet god kyllingfond, jeg synes Jacob sin er ok. 

Min oppskrift er; 200ml kraft, saft av 2 appelsiner, 2ts balsamico, 2ts brunt sukker, 2ss grand marnier (eller tilsvarende), litt smør, 100ml hvitvin, og tykke med maizenna. 

Anonymkode: 1bcac...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det beste er jo å koke kraft på innmat når man først har den. Men om du ikke ønsker så er alternativet god kyllingfond, jeg synes Jacob sin er ok. 

Min oppskrift er; 200ml kraft, saft av 2 appelsiner, 2ts balsamico, 2ts brunt sukker, 2ss grand marnier (eller tilsvarende), litt smør, 100ml hvitvin, og tykke med maizenna. 

Anonymkode: 1bcac...d65

Ja, er enig i det, men jeg skal lage kalkunbryst og har ikke innmat tilgjengelig. Takk for oppskrift! 

Anonymkode: 790b2...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en enkel oppskrift, og den er ikke så ulik hva jeg har brukt for å lage en appelsinsaus.  https://www.frukt.no/oppskrifter/appelsinsaus-til-kalkun/ 😊 Fint med både sødme, friskhet og umamismak. Du kan bruke sjyen fra brystet eller fond/⎌kraft kjøpt på butikken (tror ikke det finnes kalkun, men kyllingvafianten er nært nok 😉). 
Jeg har altså ikke testet akkurat denne, men noe ala. Jeg har gjerne hatt oppi litt sennep også, om jeg husker riktig. Lenge siden jeg har laget nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...