Gå til innhold

Hva serverer du på nyttårsaften?

exictence

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I år blir det rakfisk med masse tilbehør. Så blir det kaker og masse annet godt seinere på kvelden. Etter midnatt pleier vi å ha pølser med lompe/brød for dem som vil ha nattmat.

Anonymkode: 10d29...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkun, serveres med ris, fløtesaus, rosenkål, tyttebær og waldorfsalat

Endret av missLynch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lager kalkunbryst hver jul, slik får jeg det mørt: Salter og peprer brystet. Bruner det i meierismør på panne. Legger brystet i en stekepose. Koker ut panna med en skvett vann, heller utkoket i posen. Har litt løk, gulrot og sellerirot i posen for å gi ekstra god kraft. Legger er par rause smørklatter på brystet og lukker igjen posen. Stikker et steketermometer i brystets tjukkeste del, stiller det på 68 grader. Baker på 90 - 100 grader til det piper, det tar ca 2 timer. Tar ut formen og lar brystet hvile ca 20 minutter før jeg skjærer opp. Det blir mørt og saftig hver gang. 

Anonymkode: 8bd97...863

Tusen takk for tips. Nå har kalkunbrystet tint i 24 timer. Skal følge din oppskrift. Har løk selleri og gulrot. Har smør også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ha kalkun med rødkålsalat, saus, hasselbackpoteter og asparges. Til dessert blir det enten multekrem eller bringebærkrem (har ikke bestemt meg enda, og får spørre mannen hva han ønsker siden det bare er vi som skal spise sammen). 

Anonymkode: 49294...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 time siden):

Tusen takk for tips. Nå har kalkunbrystet tint i 24 timer. Skal følge din oppskrift. Har løk selleri og gulrot. Har smør også. 

Lykke til 🥰

Glemte å skrive at kalkunbrystet ligger på kjøkkenbenken et par timer før jeg starter tilberedningen, slik at det ikke er iskaldt når varmebehandlingen begynner.

Anonymkode: 8bd97...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrett: Butterdeig med cashewkrem og ovnsbake rødbeter og sjalottløk med balsamico.

Hovedrett: Sopp Wellington med smashed rosenkål og løksaus

Dessert: Sitron panna cotta lagd med agar agar og servert med bjørnbær og basilikumcoulis 

Anonymkode: c7fbc...4fe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratinert hummer, helstekt indrefilet med fløtegratinerte poteter, honningglaserte grønnsaker, rødvinsaus. Lite ostefat med litt kirsebærmarmelade, ristet saltede mandler, druer og fiken. Hjemmelaget is med vanilje, hakket sjokolade og revet marsipan serveres med varme bjørnebær.

Anonymkode: 80af2...4ad

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år spurte jeg barna hva de ville ha, så det blir en thai inspirert spicy kyllingrett. Med frisk mangosalat. 

Jeg er glad for det for er lei av tung kjøttmat nå. 

Anonymkode: f6125...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Gratinert hummer, helstekt indrefilet med fløtegratinerte poteter, honningglaserte grønnsaker, rødvinsaus. Lite ostefat med litt kirsebærmarmelade, ristet saltede mandler, druer og fiken. Hjemmelaget is med vanilje, hakket sjokolade og revet marsipan serveres med varme bjørnebær.

Anonymkode: 80af2...4ad

Oioi, dette hørtes helt fantastisk ut! Heldige er de som skal feire hos deg 🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I år spurte jeg barna hva de ville ha, så det blir en thai inspirert spicy kyllingrett. Med frisk mangosalat. 

Jeg er glad for det for er lei av tung kjøttmat nå. 

Anonymkode: f6125...f32

Lagde nettopp matplan for neste to uker. Og i morgen står vegansk thai-rett på menyen 😂 Akkurat slike smaker som fristet nå. Men gleder meg stort til treretters i kveld likevel, så er jeg ferdig :) Julens rester er fryst ned, for å bruke på andre måter utover nyåret. 

Anonymkode: 52ad4...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (3 timer siden):

Kalkun, waldorfsalat, fløtesaus, rosenkål og mandelpoteter. 

Fruktsalat og småkaker til dessert.

Samme her :) har du fersk rosenkål og hvordan tilbereder du den? Deler du de i to? Koker eller steker? Tenker å ha bacon ilag med

Anonymkode: a48e7...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helstekt ytrefilet, fløtegratinerte poteter, asparges, sopp, løk og peppersaus.

Dessert is.

Siden vi er syke hele gjengen ble det enkelt i år.

Anonymkode: 4b9ce...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Samme her :) har du fersk rosenkål og hvordan tilbereder du den? Deler du de i to? Koker eller steker? Tenker å ha bacon ilag med

Anonymkode: a48e7...3e5

Steker dem halve med salt og bacon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raqclette 

med marinert kylling, indrefilet av storfe, grønnsaker, småpoteter, forskjellige pølser, ost, forskjellige sauser, hvirløksbrød og salat

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...