Gå til innhold

Hva serverer du på nyttårsaften?

exictence

Anbefalte innlegg

Helstekt kalkun med mandelpoteter, gulrot, brokkoli, rosenkål, waldorfsalat og brunsausen som stefaren min har lært meg å lage. Til dessert blir det panna cotta med skogsbærcoulis, is og kake. Årets beste middag.

Anonymkode: 7cd7d...84e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedrett: Pinnekjøtt, kålrabistappe, Vossakorv, noen poteter for syns skyld, og saus.

Dessert: Jacobs sjokoladefondant med vaniljeis, og friske bringebær hvis det finnes i butikken. 

Anonymkode: 56726...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det tapas.

Brie m/ kjeks og fikenmarmelade, brød m/ aioli, caprese salat, carpaccio, dadler m/ bacon, djevelegg, gambas, indrefilet, lefserull m/ laks og ovnsbakte poteter. Har noen spekepølser og vi fikk til jul så mulig vi skjærer opp litt av det.

Druer, cherrytomater, oppskåret agurk og gulrot ved siden av.

Blir to desserter, pannacotta med bringebærcoulis og sjokolade mousse med krem og jordbærsaus. 

Anonymkode: 80681...110

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Delia Peabody skrev (9 timer siden):

Mentalt sett feirer jeg hos dere i år🥳 

Godt nytt år❣️❣️

Så koselig å høre, satser på gjestene blir fornøyde. Godt nyttår til deg også ❣️

Anonymkode: 733a3...c81

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammelår med hvitløk og urter, og noe middelhavsinspirert tilbehør til. Er ikke begeistret for kalkun, og lammelår er like mye fest. Godt med noen andre smaker enn norsk julemat også.

Anonymkode: 757e4...4f1

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chesseburgers, pommes frites og løkringer.  Alt hjemmelaget unntatt hamburgerbrød. 

Anonymkode: d8573...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg liker det enkelt. Er alene og steker et andebryst, tror ikke jeg lager tilbehør annet enn å koke ut panna med litt whiskey og smør og tar et glass rødvin til.

Anonymkode: 1015c...c11

Det der høres ut som en perfekt nyttårsaften.

Anonymkode: b8117...f6c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke julemiddager med brun saus, i allefall.

Enten kalkun eller noe vanlig middagsmat som man koser seg med i helger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lasagne med salat og hvitløksbaguetter. Inspiria is til dessert. 

Anonymkode: cac29...8d8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iår blir det samme som på julaften: Ribbe, medisterkaker og julepølse med surkål, makaroni i hvit saus, poteter og tyttebær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min står for middagen, som i år blir en forrett av ovnsbakte grønnsaker med en saus/dip basert på mandler, hvitløk og tomat. Hovedrett: roastbeef, stekte poteter glasert i andefett, og ovnsbakt paprika. 

Dessert har vi ikke snakket om, men det blir antagelig riskrem med hjemmelagd kirsebærsaus eller kanskje vi lager en sjokoladefondant. 

Det blir bare oss to (pluss to barnehagebarn som antagelig bare kommer til å spise potetene...), så tilbehøret blir nok bare vann/brus. 

Anonymkode: fac17...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kyllingfilet med bacon og brie, hasselbackpoteter, waldorfsalat, hjemmelaget foccacia, rotgrønnsaker, saus. 

Dessert er sjokoladepudding. 

Blir flest 10-14 åringer her så ikke så avansert, det meste fikser seg selv i ovnene. 

Anonymkode: 36261...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ribbe, pinnekjøtt, kålrotstappe, poteter og en form for saus/sky. Med Sarah Bernard med suksesskrem til dessert. 

Planen var i utgangspunktet pinnekjøtt med klassisk tilbehør, men samboeren ble ikke servert ribbe der han var på julaften i år, så da slenger vi med det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...