Gå til innhold

Hva serverer du på nyttårsaften?

exictence

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elg- eller oksestek, alt etter hva som er i fryser. Serveres med litervis av fløtesaus og grønnsaker. Cola, solo eller farris i glasset.  Noen timer seinere kommer svogers karamellpudding på bordet🥰 

Anonymkode: 5a19c...c9a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalkun, waldorfsalat, parmesangratinerte poteter, fløtesaus, teanebærsaus, sprøstekt bacon. 

Anonymkode: ee34f...600

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkunbryst, waldorfsalat, poteter, rosenkål og saus. Karamellpudding med krem og jordbær til dessert. 

Anonymkode: 2bcb8...4a6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres godt ut.

Kalkun er kanskje det vanligste, men det behøver det vel ikke å være.

Jeg har servert finnbiff, rosenkål, fløtesaus og sjokolademousse til dessert

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkunbryst (jeg har brukt hel kalkun før, men synes bryst er enklere og poenget med den visuelle effekten av hel kalkun er borte uansett innen serveringsfatet kommer på bordet).

Sånn søtpotetmos med marshmallows på som de bruker til thanksgiving i USA

En eller annen saus, jeg har ikke bestemt meg ennå, jeg tror jeg tar noe med appelsin i. Kom gjerne med forslag.

Noe grønt. Rosenkål hvis jeg ikke kommer på noe bedre.

Rachel Rays sjokolade-dessert som jeg har anbefalt her før

https://www.oprah.com/food/chocolate-cups-with-whipped-cream

Anonymkode: b8117...f6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrett; kamskjell med blomkålpuré og baonbiter

Hovedrett; andebryst med appelsinsaus, grillet rosenkål, sprøstekt grønnkål og hasselbackpoteter

Dessert; petite four

Anonymkode: 52ad4...e8d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forrett; kamskjell med blomkålpuré og baonbiter

Hovedrett; andebryst med appelsinsaus, grillet rosenkål, sprøstekt grønnkål og hasselbackpoteter

Dessert; petite four

Anonymkode: 52ad4...e8d

Det var en elegant servering

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent i mål med planlegging av årets nyttårsmeny, det blir ca. sånn:

• Østers, sitron og mignonette av eplesidereddik fra Hardanger, sjalottløk og norsk vinterlagret eple i små terninger.
  • Skalldyrbisque, piggvar og uvisst grønt garnityr på toppen (kanskje bare noen urter).
  • Mørbrad av lam marinert med rosmarin, hvitløk og sitron. Tian/ratatouille av tynne skiver squash, tomat og sjalottløk ovnsbakt i form med olivenolje og herbes de Provence. Sprø potetterninger stekt i andefett. Kremet pastinakkpuré. Rødvinssaus med noen kalamataoliven i.
  • 2-3 oster, noen druer, ristede hasselnøtter i honning, daddel- og valnøttkake, LBV portvin.
  • Brownies, mangoterninger marinert i lime og vanilje, mango- og persimmonsorbet, vanilijeis.

Har alt jeg trenger til dette (minus noen urter, oster, østers og fersk fisk) i kjøleskap og fryser, inkl ferdiglaget skalldyrkraft, og viner er kjøpt inn. Må bake noen rundstykker samme morgen bare, og selvsagt tilberede selve rettene. Blir litt prepping i morgen tenker jeg.

Anonymkode: e0635...66e

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalkunbryst, medisterpøkse, grove medisterkaker, surkål, rosenkål  waldorfsalat  , rørt tyttebær, fløtesaus, potet

Vanligvis har vi frukt coctail til dessert, men i år blir det bløtkake siden vi har en som fyller 18 

Anonymkode: d401b...607

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkun med tilbehør skal vi ha! Beste som finnes. Blir nok hasselbackpoteter, waldorfsalat, grønnsaker og fløtesaus. 

Og så blir det mer riskrem (dansk risalamande med vanilje og marsipan), det smaker omtrent som vaniljeis og alle liker det. Med hjemmelaget jordbærsaus, kirsebærsaus, hakkede mandler og hakkede brente mandler. Vi må rekke å bli lei så vi klarer å vente helt til neste jul med å spise det på nytt 😅

Anonymkode: 35057...330

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvitvins dampede blåskjell med french feies. kreps, reker, hjemmelagd foccacia, aioli, majones og chili majones, avocado, agurk, sitron og dill. 

Is til dessert

Anonymkode: 733a3...c81

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvitvins dampede blåskjell med french feies. kreps, reker, hjemmelagd foccacia, aioli, majones og chili majones, avocado, agurk, sitron og dill. 

Is til dessert

Fries *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det enkelt. Er alene og steker et andebryst, tror ikke jeg lager tilbehør annet enn å koke ut panna med litt whiskey og smør og tar et glass rødvin til.

Anonymkode: 1015c...c11

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...