Gå til innhold

Mann med manflu og dårlig humør okkuperer stua

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen har de siste dagene vært rammet av et klassisk tilfelle av manflu...Alle i huset har vært gjennom en klassisk forkjølelse,  og nå er det hans tur. Og han er altså SÅ syk i følge han selv. Greit nok, vi tåler sykdom ulikt. Utfordringen er at han ligger på sofaen og sover, sukker og stønner. Svarer ikke, eventuelt bare grynter,  hvis barna snakker til han/spør om noe.

Jeg synes at hvis han virkelig er så dårlig at han ikke engang kan svare skikkelig når han blir snakket til, så kan han legge seg et annet sted enn i stua og være sur og sukke og stønne. Vi har flere muligheter i huset der han kan trekke seg tilbake. 

Er jeg urimelig ?

Anonymkode: 188c9...ae0

• Liker 12
  • Hjerte 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du er ikke urimelig. Når dette skjer her kaster jeg ham ut fra stua. Han må ligge i senga å synes synd i seg selv eller oppføre seg normalt overfor oss andre

Anonymkode: 4684b...44a

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er sur får gå et annet sted å være. På rommet sitt.

Det er en regel som gjelder alle her i huset. Ingen får sitte i stua og forsure for alle andre

Anonymkode: 90e3a...e24

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (1 minutt siden):

Så si det til han da

Det har jeg selvfølgelig gjort, men han er ikke enig. Han mener det ikke er noe problem,  men resten av familien synes det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg selvfølgelig gjort, men han er ikke enig. Han mener det ikke er noe problem,  men resten av familien synes det.

Majoriteten bestemmer. Han får gå på rommet og være sur, stønne og akke seg

Anonymkode: 90e3a...e24

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manflu er et så nedverdigende ord, "bare bæs" kan likså godt brukes. Noen blir sykere enn andre, menn har ofte en verre reaksjon. Er også ny corona og influensa for tiden, ikke alle reagerer likt. Be han flytte på ett annet rom med en vennlig tone, fortelle at du vil støtte han med det han trenger.

Anonymkode: fa137...ef8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Manflu er et så nedverdigende ord, "bare bæs" kan likså godt brukes. Noen blir sykere enn andre, menn har ofte en verre reaksjon. Er også ny corona og influensa for tiden, ikke alle reagerer likt. Be han flytte på ett annet rom med en vennlig tone, fortelle at du vil støtte han med det han trenger.

😂😂 

Anonymkode: 2723c...028

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn tenker mest på seg selv og eget behag, derfor blir de så "syke"

Anonymkode: de0a0...030

• Liker 8
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂 

Typisk reaksjon. Ingens sympati å hente. Send hand på hotell, best for begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde stilt tydelige krav. Er man så syk at man må ligge, skal man i seng. Stuen er for de som er friske nok til å sitte!

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen blir sykere enn andre, menn har ofte en verre reaksjon. 

Dette støttes også av forskning.

"Man Flu" Is Now Backed by Science

Østrogen er mulig årsak til at kvinner ikke blir så syk.

Anonymkode: 67a7f...063

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noengang hadd manflu TS? Smerten og plagene er helt ubeskrivelig, syns du kunne gitt han litt sympati.

Anonymkode: dea6d...8bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer er slik også. Okkuperte stua med sutring og stønning over hvor dårlig han var hver gang han ble pittelitt forkjølet. Ble så lei av det at jeg ba han om å flytte på garasjeloftet når han er slik. Nå flytter han ut hver gang han blir syk, har sovet dårlig, har hodepine osv. Hvorfor skal din mann ligge som en hellig ku midt i stuen og sutre mens alle andre må gå på tå og hev rundt han? Gi beskjed om at han får gå i sengen og legge seg. 

Anonymkode: 5e60e...a30

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noengang hadd manflu TS? Smerten og plagene er helt ubeskrivelig, syns du kunne gitt han litt sympati.

Anonymkode: dea6d...8bb

Nei, det har jeg nok ikke.  Han er forkjølet med snørr og litt hodepine. Ikke feber. Så han har nok langt fra "smerter og plager som er helt ubeskrivelig". 

At han er litt syk; ja! Poenget mitt er at hvis han virkelig føler seg så dårlig at han ikke kan svare  skikkelig når han blir snakket til, så kan han finne er annet sted å oppholde seg til han føler seg bedre og kan respondere på normalt vis når han blir snakket til.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan han ikke legge seg et annet sted? Eller MÅ han demonstrere at han er syk ved å ligge på stua? Mannebaby.

Anonymkode: f7043...d08

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er jo akkurat det jeg har gjort! Poenget er som sagt at han ikke er enig, fordi han ikke skjønner at humøret hans påvirker resten av familien og skaper dårlig stemning.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ubekreftede forskning på hjemmebane såvel som på jobb er at kvinner i mye større grad rammes av "manflu" enn menn. Det skal _ingenting_ til før det blir sutring og sykemelding. 

Anonymkode: 4543a...b36

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Typisk reaksjon. Ingens sympati å hente. Send hand på hotell, best for begge parter.

Tuller du? Men flest er ikke laget av bomull. DU MÅ GÅ PÅ ROMMET DITT til du ikke har mere vondt, og la oss andre få leve og puste litt.  Du får maten laget og servert. Barna dine blir passet på for deg, huset blir vasket for deg. Du kan ligge der og bli frisk og maskineriet går automatisk for deg. Vær så god! Det er den som er frisk og gjør alt som trenger en takk. 

Når jeg er syk og har vondt, må JEG på rommet. Mannen gjør alt, og jeg takker GUD for at jeg slipper det et par dager ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...