Gå til innhold

Hvorfor er dere single??

Magwen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Mann 41 år. Jeg er ufør og har liten penis. Derfor har jeg ikke orket å prøve engang da jeg vet jeg vil få avslag hos normale damer. Vært singel hele livet.

Anonymkode: 2c9d2...59f

Tror jeg har et greit utsendet og normal nok personlighet. Exn min har liten.

Anonymkode: e0982...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mann 41 år. Jeg er ufør og har liten penis. Derfor har jeg ikke orket å prøve engang da jeg vet jeg vil få avslag hos normale damer. Vært singel hele livet.

Du kan jo kompensere for det der ved å være kjekk og morsom.

Anonymkode: fe822...5c5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (10 timer siden):

😂😂 Mange har ikke behov for å bygge noe med noen. Når man har alt man trenger, så er en partner av noe slag overflødig. 

Du er desperat etter det du ser på som kjærlighet. Legge seg ut på Tinder i et desperat håp om å fylle dine tom rom, ses ikke på som en styrke. Bare så det er sagt. Du er heller ikke særlig intelligent som tror det å være singel er mangel på knekte koder. Du ser deg selv i andre. 
Bare fordi du har vondt for å skjønne at andre er mer en tilfreds med å leve som singel, betyr ikke at det må være noe galt med den gruppen. 

Det er litt festlig at du trekker inn intelligens uten å ha forstått hva jeg formidler. Metaforisk svarer du på et spørsmål som aldri ble stilt. Og det tolker jeg til at presmisset mitt om at det i beste tilfelle er en forsvarsmekanisme i høyeste grad traff deg.

Ingenting i innlegget mitt handle om de som velger i faser å være singel. Jeg skriver om de som knytter singellivet eller samliv til å trenge noen. Ingen velger ut fra premisset trenger. Man blir sammen med noen siden man vil det, ikke siden man trenger det.
Det er en fundamental forskjell på å være i et forhold siden man velger det kontra det å være i et forhold siden man trenger det.
Hvis det er noe mer jeg skal forklare deg, bør du spørre. Du kommer nok langt med å si "dette forstod jeg ikke helt". For eksempel da du fullstendig og feilaktig tolker innlegger (trolig ut fra premisser gitt av egne erfaringer) til å gjelde alle single.

Endret av Te- Presten
Skrivefeil: velger/trenger ble byttet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du kan jo kompensere for det der ved å være kjekk og morsom.

Det tror du ikke på selv engang haha:) Du blir alltid sist i køen, sånn er det bare dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygda dame med MS, man stiller ikke så sterkt på datingmarkedet da.

Men jeg har døra på gløtt, er åpen for å bli kjent med en mann som søker det samme som meg.
Så langt har det vært tilbud fra alkoholikere og menn som tar hva som helst, så lenge de slipper husstell og får sex...

Jeg "velger" da å heller være singel😉

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (8 minutter siden):

Men jeg har døra på gløtt, er åpen for å bli kjent med en mann som søker det samme som meg.
Så langt har det vært tilbud fra alkoholikere og menn som tar hva som helst, så lenge de slipper husstell og får sex...

Dette var fint forklart syntes jeg. Og du tar eierskap over situasjonen ved å ha en standard menn må møte for at du skal ha lyst til å bli bedre kjent 🙂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huldra-78 skrev (11 minutter siden):

I den situasjonen er du nok mest tjent med å ta initiativ selv. Kjenner mange menn på din alder som ikke hadde brydd seg om sånt, men de har gitt opp Tinder, og orker ikke brøyte seg gjennom alkoholikere og frempå menn som tar hva som helst på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I den situasjonen er du nok mest tjent med å ta initiativ selv. Kjenner mange menn på din alder som ikke hadde brydd seg om sånt, men de har gitt opp Tinder, og orker ikke brøyte seg gjennom alkoholikere og frempå menn som tar hva som helst på byen.

Tro meg, jeg har prøvd.
Det som skjer er at mannfolka forsvinner som dugg for solen, når man kommer til jobb. Jeg har opplevd menn som rett ut spør om jeg ser etter en mann med penger som skal forsørge meg, pluss tilbud om å enten bli elskerinne, eller treffes for sex mot penger... Siden jeg jo tross alt er trygdet, ikke jobber og har nok av fritid.

Så nei, jeg stresser ikke med noe

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (11 minutter siden):

Tro meg, jeg har prøvd.
Det som skjer er at mannfolka forsvinner som dugg for solen, når man kommer til jobb. Jeg har opplevd menn som rett ut spør om jeg ser etter en mann med penger som skal forsørge meg, pluss tilbud om å enten bli elskerinne, eller treffes for sex mot penger... Siden jeg jo tross alt er trygdet, ikke jobber og har nok av fritid.

Så nei, jeg stresser ikke med noe

Antar du ikke har noen problemer med å holde standarden oppe. Slik du beskriver det behandles du uten respekt.
Har du mulighet til å treffe noen via interesser eller aktiviteter? Jeg skal glatt innrømme at jeg vent nada om hvordan MS påvirker hverdagen din og om det påvirker aktiviteter du kan holde på med 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te- Presten skrev (1 time siden):

Det er litt festlig at du trekker inn intelligens uten å ha forstått hva jeg formidler. Metaforisk svarer du på et spørsmål som aldri ble stilt. Og det tolker jeg til at presmisset mitt om at det i beste tilfelle er en forsvarsmekanisme i høyeste grad traff deg.

Ingenting i innlegget mitt handle om de som velger i faser å være singel. Jeg skriver om de som knytter singellivet eller samliv til å trenge noen. Ingen velger ut fra premisset trenger. Man blir sammen med noen siden man vil det, ikke siden man trenger det.
Det er en fundamental forskjell på å være i et forhold siden man velger det kontra det å være i et forhold siden man velger det.
Hvis det er noe mer jeg skal forklare deg, bør du spørre. Du kommer nok langt med å si "dette forstod jeg ikke helt". For eksempel da du fullstendig og feilaktig tolker innlegger (trolig ut fra premisser gitt av egne erfaringer) til å gjelde alle single.

Og hva består denne fundamentale forskjellen i to identiske utsagn av?

Anonymkode: 160c4...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te- Presten skrev (9 minutter siden):

Antar du ikke har noen problemer med å holde standarden oppe. Slik du beskriver det behandles du uten respekt.
Har du mulighet til å treffe noen via interesser eller aktiviteter? Jeg skal glatt innrømme at jeg vent nada om hvordan MS påvirker hverdagen din og om det påvirker aktiviteter du kan holde på med 🙂

Jeg stresser ikke med å finne noen. Skjer det, så skjer det😊
Livet er så mye mer enn det å være i et forhold med noen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og hva består denne fundamentale forskjellen i to identiske utsagn av?

Anonymkode: 160c4...4c7

Det var en skrivefeil. Skal redigere det så det faktisk blir blir et argument av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er det jeg nå har valgt i mitt liv. Man må ikke være limt fast i tospann hele tiden og når det finnes andre ting å velge, så velger man det som passer best for en selv. Positiv egoisme slik jeg ser det. :) 

Endret av Hoppetaujenta
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (2 minutter siden):

Jeg stresser ikke med å finne noen. Skjer det, så skjer det😊
Livet er så mye mer enn det å være i et forhold med noen.

Joda, men du kan holde på med aktiviteter for din del. Og om dette er en aktivitet han også gjør er dette en felles nevner og noe han trolig ville prioritert med eller uten deg. Og slike arenaer lar deg se folk over tid. Da kan du danne deg et bedre bilde av hvem han er. Og samme kan han. Da får han se hvordan du kommuniserer, får se deg på gode og dårligere dager og se ditt naturlige aktivitetsnivå.
Klart livet har mye mer enn bare det, men av alle mulige steder man kanskje møter noen i voksen alder, holder jeg en knapp på aktiviteter.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, grunnen til at jeg er singel er nok sammensatt. Det mest nærliggende er å tenke at det er fordi jeg rett og slett ikke er attraktiv nok. Hvis man skal tro på KG-ekspertisen så får jo nesten alle kvinner er masse henvendelser fra menn, og siden det ikke gjelder meg, så er jeg trolig ikke særlig tiltrekkende. 

Men jeg tror likevel ikke at det er så enkelt. Jo da, som både overvektig, uføretrygdet og funksjonshemmet stiller jeg et godt stykke bak i køen på kjærlighetsmarkedet, men jeg tror det er mye mer sammensatt enn som så. 

Jeg tror manglende selvtillit er en av de viktigste grunnene,  samtidig som jeg er ganske sjenert. Hvis jeg er interessert i noen jeg er veldig dårlig på å vise det, og tør ikke ta initiativ. I tillegg blir jeg gjerne tiltrukket av likesinnede menn som også er sjenerte, og muligens ikke så flinke til å vise interesse. 

Endret av Kniv & gaffel
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv & gaffel skrev (På 31.12.2024 den 16.46):

Tja, grunnen til at jeg er singel er nok sammensatt. Det mest nærliggende er å tenke at det er fordi jeg rett og slett ikke er attraktiv nok. Hvis man skal tro på KG-ekspertisen så får jo nesten alle kvinner er masse henvendelser fra menn, og siden det ikke gjelder meg, så er jeg trolig ikke særlig tiltrekkende. 

Men jeg tror likevel ikke at det er så enkelt. Jo da, som både overvektig, uføretrygdet og funksjonshemmet stiller jeg et godt stykke bak i køen på kjærlighetsmarkedet, men jeg tror det er mye mer sammensatt enn som så. 

Jeg tror manglende selvtillit er en av de viktigste grunnene,  samtidig som jeg er ganske sjenert. Hvis jeg er interessert i noen jeg er veldig dårlig på å vise det, og tør ikke ta initiativ. I tillegg blir jeg gjerne tiltrukket av likesinnede menn som også er sjenerte, og muligens ikke så flinke til å vise interesse. 

KG er ikke virkeligheten. Jeg har god jobb og tjener godt, har hus og hytte, er slank og ser helt ok ut. Får ikke tilbud fra noen menn. Nå utredes jeg faktisk for MS etter å ha opplevd litt forandringer de siste par mnd, og leser en annen dame i tråden skrive om sine erfaringer med sykdommen.. Skjønner at det ikke kommer til å komme noen menn på døra i fremtiden heller, spesielt ikke hvis jeg blir syk. 

Anonymkode: fa0ae...377

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å være alene!

Det er ingenting i livet mitt som ville blitt bedre med en mann, så hvorfor skulle jeg ofret noe for å være i et forhold..?

K40

Anonymkode: dd406...884

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te- Presten skrev (På 29.12.2024 den 23.10):

Det er kanskje upopulært men her er min "hot take" på hva mange som skriver i tenne tråden sier.

"Jeg trenger ikke en mann/kvinne". Det er ingen som trenger en mann eller en kvinne. Alle klarer vel faen meg å lage mat, vaske tøy og betale reninger selv.  Man velger å ha en parner i livet for å bygge noe sammen. Det er en type kjærlighet i livet man bare får fra partner, den får man ikke fra venner, familie, barn, kjæledyr osv. Så når jeg ser et innlegg med noen som ikke trenger mann/kvinne som har 40+ liker- klikk, da ser jeg 40+ fallitterklæring. Her er det 40+ personer som ikke fikk det til, ikke knekker de sosiale kodene,  som ikke har klart å sette grenser, som ikke har klart å kommunisere sine behov og lese partners, eller som gjorde et feilvalg og valgte å bygge et samliv med noen de i utgangspunktet aldri passet sammen med. Verden er full av bra folk, både kvinner og menn.

Ja det gjør vondt å bli avvist, det gjør vondt å bli tatt for gitt og det er katastrofalt å være i et forhold hvor man i en eller annen form blir misbrukt eller utsatt for vold (fysisk og psykisk). Men gi heller tommel opp til de små stegene for å få sårene til å gro.

Når jeg leser en tinder (eller hinge, eller fb- dating osv)- profil hvor det står med caps lock "INGEN ONS ELLER FEB" , da tenker jeg ikke wow! Han/hun er god til å kommunisere, her er det klar tale- tommel opp. Det jeg ser er, er en person som sliter med å sette grenser og lese andre mennesker. Noen som sliter med å skille en person og en opplevelse, fra alle personer og alle opplevelser.
Jeg skriver jo ikke på profilen min "INGEN ØKSEMORDERE", dette kommer helt tydelig frem i samtalen med meg...

Samme føler jeg med innleggende med "Jeg trenger ingen, for ingen kan tilføre meg noe jeg ikke har". Dette er ikke styrke, det er det helt motsatte....

Edit: Det er i beste fall en forsvarsmekanisme

Det handler overhodet ikke om å trenge. 

Du får kanskje ikke dekker alle dine behov uten en partner i livet, uten at de som står støtt aleine har kommet med en fallitterklæring.

Om noe, må det være en fallitterklæring å ikke finne lykken i seg selv og på egenhånd..?

Det virker litt for krampaktig, dette forsøket ditt på å overtale verden om at alle har det best i forhold. 

Anonymkode: dd406...884

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...