Gå til innhold

Hvorfor er dere single??

Magwen

Anbefalte innlegg

1) Meg (k34) Oslo: Har tro på meg selv! Men de klarer ikke matche kvalitetene jeg ønsker, og mange menn har commitment issues. De kjekke mennene er players, de mindre kjekke er usikre på seg selv. Og jeg har blitt litt kresen. Få er villig til «vokse sammen» lenger. Blir aldri tilfreds. Forelskelse for meg er viktigere enn barn. Jeg selv faller mellom to stoler.

Venninner: fordi de tørr ikke snakke med menn og har dårlig selvtillit. 

2: Ønsker: En midt -på -treet mann. Bryr meg ikke om høyde, hår, osv. Bare at han har et sett kvaliteter; er oppegående, EQ+SW, positiv, snill, ordentlig, ryddig økonomi, vittig, sosial. Dette har jeg ikke funnet ennå. Er han snill, er han ofte usosial osv… Håper mange menn kan bli bedre på å lese bøker og lære seg EQ+SQ.

Så har jo såklart mange kvinner mangler de også… ;) 

Magwen skrev (8 timer siden):

Er inne her av og til og spørsmålet mitt er. " HVORFOR ER NOEN(MANGE) EVIG SINGLE"??

Er det ytre, væremåte, kretsene, religion, rus, geografi osv. Eller har dere ikke tro på dere selv????

Hva menneske ønsker dere å bli sammen med. ??

Alder på dere??

Anonymkode: e927d...11b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært singel i ca 10 år, men ikke bodd med en mann på 17 år. Jeg var gift og fikk 2 barn med han. Men etter vi gikk fra hverandre, så fant jeg ut at det var jo helt fantastisk å bo alene. Hadde en kjæreste i noen år, som jeg hadde det utrolig bra med. Men det var fordi han hadde et aktivt liv, samme hadde jeg. Så vi møttes ca en gang i uken. Men forholdet endte, da han ville vi skulle flytte sammen, og få barn. 

Og jeg har prøvd å date etter det. Men føler at menn enten bare vil ha sex, eller de vil ha samboerskap.

Så da lever jeg lykkelig alene. Men skulle jeg møte en mann, som ikke ønsker å bo sammen, fornøyd med å møtes 1-2 ganger i uka, så kan kan jeg fint gå inn i forhold.

Anonymkode: 791ec...ac0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives alene. Gidder heller ikke å gjøre en innsats for å treffe en mann. Har jobb og eget bosted. Elsker å reise alene. I tillegg er jeg i en alder hvor menn gjerne tror at jeg skal ta ansvar for det daglige som mat, rydding og rengjøring. Skjer ikke! 

K58

Anonymkode: 85c89...9c0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Ber du folk i forhold redegjøre for og begrunne sine livsvalg også? For det er litt pussig hvordan det tydeligvis er greit å stille spørsmål om og være nysgjerrig på (hvilket i praksis fjerne betyr kritisk til) hvorfor andre er single, mens det er sosialt uakseptabelt å ut av det blå spørre Hvorfor er du sammen med Petter...?

Alltid noen som skal klage og snu om på alt … Daria, TS spør i HI fordi masse innlegg her på KG handler om å være ufrivillig singel eller ensom, og mange innlegg handler om råd om å få til et forhold. Ikke motsatt.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

1) Meg (k34) Oslo: Har tro på meg selv! Men de klarer ikke matche kvalitetene jeg ønsker

Det går nok begge veier. Men du mangler selvinnsikt til å skjønne det. 

Anonymkode: 2969f...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i forhold siden jeg var 16 år gammel nærmest konstant. Veldig korte perioder singel mellom forholdene. Har fått barn med den jeg hadde det lengste forholdet med. Nå er jeg for første gang singel på mange mange år. Og tanken på å få meg en ny mann er helt totalt fjern. Jeg nyter så til de grader å være singel. Så har jeg jo barna halvparten av tida også. Og heldigvis et godt forhold til barnefaren. Jeg lurer nesten på om det er noe galt med meg siden jeg føler meg så fullstendig uinteressert i en mann. Eller om jeg bare er sliten etter mange år med en del stress og konflikter. Akkurat nå føler jeg at jeg kunne vært singel resten av livet uten problem, men det kan nok endre seg etterhvert. Venninner "maser" om at jeg må få meg datingapper men jeg virkelig ikke lyst😆 Jeg greier ikke å se hva en mann kan tilby meg liksom😅

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke behov for en mann og ønsker ikke en mann. Menn gir meg ikke noe positivt. De er bare en byrde, et ansvar, en frustrasjon og et problem i livet og hverdagen, og det trenger jeg ikke. 

Det eneste jeg vil ha er barn, og jeg vil ha det alene. Helt siden jeg var barn så har jeg fantasert/drømt om å bli gravid med en ny kjæreste eller flørt med en gang vi møtes også dør han før barnet blir født. Slik at jeg får være alenemamma i fred med 100% foreldrerett uten en far å forholde meg til. 
Har aldri gjort meg noe å bli gravid grunnet voldtekt, det har også vært en hemmelig fantasi. Ble utsatt for langvarig grove overgrep i barndommen og jeg hater han for å ha gått etter meg før jeg var gammel nok til å bli gravid. Hadde jeg vært 15+ og blitt gravid grunnet overgrep, så hadde livet mitt vært komplett nå. Det eneste jeg mangler er barn og det vil jeg nok aldri få. For jeg vil ikke ha en mann, og jeg har ikke samvittighet til å påføre et barn et traume med donorsæd med en ukjent eller tilfeldig ONS med en ukjent på byen med vilje. 
Å bli unnfanget ved en voldtekt og dødsfall er et traume det også, men det er ikke noe man velger og det ser jeg for meg er lettere å akseptere og å leve med (for barnet). Sånn at det er nevnt.

Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt tenker på menn og at jeg burde prøve å finne noen, er barn.  

K34 

Anonymkode: a45bc...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke behov for en mann og ønsker ikke en mann. Menn gir meg ikke noe positivt. De er bare en byrde, et ansvar, en frustrasjon og et problem i livet og hverdagen, og det trenger jeg ikke. 

Det eneste jeg vil ha er barn, og jeg vil ha det alene. Helt siden jeg var barn så har jeg fantasert/drømt om å bli gravid med en ny kjæreste eller flørt med en gang vi møtes også dør han før barnet blir født. Slik at jeg får være alenemamma i fred med 100% foreldrerett uten en far å forholde meg til. 
Har aldri gjort meg noe å bli gravid grunnet voldtekt, det har også vært en hemmelig fantasi. Ble utsatt for langvarig grove overgrep i barndommen og jeg hater han for å ha gått etter meg før jeg var gammel nok til å bli gravid. Hadde jeg vært 15+ og blitt gravid grunnet overgrep, så hadde livet mitt vært komplett nå. Det eneste jeg mangler er barn og det vil jeg nok aldri få. For jeg vil ikke ha en mann, og jeg har ikke samvittighet til å påføre et barn et traume med donorsæd med en ukjent eller tilfeldig ONS med en ukjent på byen med vilje. 
Å bli unnfanget ved en voldtekt og dødsfall er et traume det også, men det er ikke noe man velger og det ser jeg for meg er lettere å akseptere og å leve med (for barnet). Sånn at det er nevnt.

Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt tenker på menn og at jeg burde prøve å finne noen, er barn.  

K34 

Kanskje terapi før barn kan være lurt. Det ville ha vært en tragedie hvis du hadde fått en sønn, med de holdningene du har. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje terapi før barn kan være lurt. Det ville ha vært en tragedie hvis du hadde fått en sønn, med de holdningene du har. 

🖕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjon av at jeg klarer å være lykkelig uten en partner pluss at jeg ikke har truffet den rette. Jeg er nok svært kresen, det skal mye til for å bli betatt av noen og enda mer før jeg forelsker meg. Jeg leter ikke etter partner, det skjer hvis det skjer via tilfeldigheter. Må også si at jeg ikke har helt troen på forhold, det er svært få forhold jeg ser som er virkelig bra. Det er mange dårlige forhold og mye utroskap. Som singel opplever jeg hvor lite sperre menn i forhold har for å prøve seg. 

Anonymkode: 86948...516

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

🖕

Stakkars gutt. Så snart han hadde nådd puberteten hadde du begynt å forakte han, og med ditt hat hadde han blitt en ekte incel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stakkars gutt. Så snart han hadde nådd puberteten hadde du begynt å forakte han, og med ditt hat hadde han blitt en ekte incel. 

Hva faen får deg til å si noe sånt? Jeg har to nevøer som jeg forguder og elsker mer enn noe annet. Var med på keisersnitt hos to av dem og har passet dem mer enn hva mange udugelige fedre gjør med sine egne barn. Har to nieser også, og nei jeg behandler ikke de annerledes. Bortsett fra det åpenbare på grunn av aldersforskjell. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (3 timer siden):

Fordi jeg er introvert, skallet og lav inntekt/utdannelse.

Den første kan du gjøre noe med og de to siste har lite å si annet en ditt eget selvbilde som er alfa omega for å få napp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magwen skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke negativt holdning til noen. Er mer nysgjerrig på hva grunnen er. 

Jeg tenkte ikke på det punktet når jeg skrev innlegget 

Jeg er ikje singel.

Når du ikke tenker at det i det hele tatt kan være et alternativ at folk selv velger singeltilværelsen, og bare lister opp forslag til hva som er «feil» i livet deres, vil jeg si at det vitner om negative holdninger, jo 😅

Anonymkode: b7a3e...8e5

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

K34 

Du skal ikke formere deg, du er åpenbart ikke frisk i hodet.

Anonymkode: 160c4...4c7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

K34 

Mann her som forstår logikken din godt, selv om andre ikke forstår.

Anonymkode: 56491...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert i å flytte sammen med noen nå(barn som bor hjemme), er ikke interessert i avstandsforhold og det finnes ikke så mange interessante menn i nærheten. Og leter heller ikke så aktivt. 

Anonymkode: 74938...b1a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er k, 43 år gammel og elsker singellivet. Klarer meg bedre som singel enn i forhold. 

Har vært i ett 20 år langt forhold for noen år siden. Lengtet etter å være alene i mange av de årene. Forhold er overvurdert.

Anonymkode: 50d42...ecb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et langt ekteskap som var stort sett lykkelig,sjøl om vi var ganske ulike,har jeg bestemt meg for å leve resten av livet alene.Jeg trives med det! Leser og hører så mye om "udugelige ,voldelige og tafatte menn" her på KG at jeg har mista troen på menn.

Anonymkode: 261a7...78a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...