Gå til innhold

Hvorfor er dere single??

Magwen

Anbefalte innlegg

Er inne her av og til og spørsmålet mitt er. " HVORFOR ER NOEN(MANGE) EVIG SINGLE"??

Er det ytre, væremåte, kretsene, religion, rus, geografi osv. Eller har dere ikke tro på dere selv????

Hva menneske ønsker dere å bli sammen med. ??

Alder på dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært singel i omtrent 12 år nå. Har hatt samboer, flere forhold og flørter. Men har funnet ut at jeg trives best alene. Jeg syns forhold er veldig mye jobb sammenlignet med det jeg får igjen. Uten at jeg har vært i dårlige forhold. Har aldri blitt dumpet, er alltid den som ender det. Og da føles det som en byrde letter fra skuldrene mine. 

Jeg tror jeg bare er skapt for å være alene og så lenge jeg trives med det, ser jeg ikke poenget med å tvinge meg inn i et forhold. Har heller aldri hatt lyst på barn, så for meg har aldri det vært noen motivasjon for å finne en partner heller. Jeg trives best alene med dyrene mine. Og sånn er det bare. 

Er kvinne på 38 år. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes ingenting en mann kan tilføre mitt liv som gjør at jeg får det bedre, og da velger jeg naturligvis heller å være singel. Trives helt klart best alene og har alt jeg ønsker meg i livet.

Anonymkode: 160c4...4c7

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hadde en lengre seksløs singelperiode som ung. 

Var kjedelig, la det opp feil, lite attraktiv, kanskje det var for pene damer i min omgangskrets til at det var noen for meg.

Ga det opp og måtte på internettet, det gikk bedre.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsker å få min psykiske helse på riktig kjør før jeg begynner å date.

Datet litt på nyåret, men så smalt det skikkelig i mitt liv, og jeg avbrøt den relasjonen.

Jeg er 30, har ikke dårlig tid, da jeg ikke ønsker barn.

Og helt ærlig, sex og kos får jeg uansett, så det å finne seg kjæreste er ikke noe høy prioritet hos meg 😂

Anonymkode: b955d...0c3

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har nå vært enslig i noen år etter et 20 år langt ekteskap. Savner ingen mann, elsker å bo alene 😇 Har 3 sønner i ung voksenalder, en jobb jeg stortrives med og stor sosial omgangskrets. 

Anonymkode: 2d129...f91

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har aldri opplevd gjensidig forelskelse.. Faktisk er jeg usikker på om noen noensinne har vært forelsket i meg. Har vært i to lengre forhold men de var ikke bra for meg. Som singel har jeg en indre ro jeg aldri hadde i forhold. 

Anonymkode: fa0ae...377

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inger damer i området er ledige, vi er veldig mange enslige menn. Elsker hjemplassen min.

Damer som jeg treffer på reiser er som oftest begeistret for hvor jeg bor, men tror ikke så mange som vil flytte hit 

Anonymkode: a1266...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Magwen skrev (2 timer siden):

Er inne her av og til og spørsmålet mitt er. " HVORFOR ER NOEN(MANGE) EVIG SINGLE"??

Er det ytre, væremåte, kretsene, religion, rus, geografi osv. Eller har dere ikke tro på dere selv????

Alder på dere??

Det siver igjennom at du har negative holdninger til «evig single», at det må være noe som er «feil» med dem?

Hvorfor lister du ikke opp som et alternativ at det kan være et veloverveid, selvstendig valg? 😅

Anonymkode: b7a3e...8e5

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært singel i 20 år. Jeg har i løpet av de siste årene forsonet meg med at jeg vil forbli singel så jeg leter ikke lengre etter en ny mann. Jeg fyller livet med andre ting isteden.

Årsak til at jeg er singel: Jeg er ikke sikker, men jeg er ikke særlig pen å se på. Jeg har mange venner, er godt likt, flink i jobben min, eier eget hus osv. Ettersom jeg ikke er pen, og jeg vet det, og ga opp menn så har jeg nok bygd et skall rundt meg. Jeg beskytter meg selv fra å bli såret. Jeg orker ikke det flere ganger. 

Jeg har et godt liv da. Har god jobb, mange gode venner, aktiviteter og mye glede. 

Anonymkode: 08213...035

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjelden jeg klikker med noen, blitt stortsett avvist av de jeg har gjort det med, og de som det ble noe med, klarte ikke elske med slik jeg trenger bli elsket. Tok meg for gitt. Ble dørmatte...

Anonymkode: 08a3f...e43

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kombo av det ytre -overvektig hele livet. Kresenhet- de som har vist interesse har jeg ikke vært interesert i. Ikke ha troen på meg selv - er livredd for avslag, derfor har jeg aldri prøvd å flørte eller vise noe annet enn vennskaplig interesse.

De gangene det har blitt forhold oppigjennom årene har det alltid vært hun som har tatt det første steget.

M35

Men alt i alt er ikke singeltilværelsen så ille ^^.

Anonymkode: 082bc...a21

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel rundt 8 år siden det ble slutt mellom samboer, nå er jeg 51.

Jeg har nok ikke så lyst å treffe noe enda at jeg gjør særlig innsats i det. Har det helt fint og kjenner ikke noe savn nå. 

Anonymkode: 5f7c9...ec0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vært i ett forhold i over 20 år føler jeg det er blitt vanskelig å begynne å date igjen. Er introvert så jeg er ikke akkurat den som oppsøker damer på byn. Fører heller ikke at jeg lykkes serlig på dating apper. Er jo egentlig ganske oppegående og har det meste på stell, men akkurat dating er ikke min sterkeste side.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg har skjønt at den «perfekte» mannen finnes ikke 😅

Anonymkode: 4998a...055

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært singel i flere år nå, og det er rett og slett for mye jobb. Vil heller være alene. 

Anonymkode: 2969f...615

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært singel i flere år nå, og det er rett og slett for mye jobb. Vil heller være alene. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg har skjønt at den «perfekte» mannen finnes ikke 😅

Anonymkode: 4998a...055

Case in point 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Magwen skrev (4 timer siden):

Alder på dere??

Trives veldig godt singel. Fordelene ved å være sammen med en mann er færre enn bakdelene. Mitt spørsmål ofte, hvor IKKE være singel😅

Anonymkode: beaf6...61d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har valgt å leve alene fordi jeg er oppriktig lei (og utslitt) av å bli skuffa og avvist. Jeg syns også dating med alle sine gråsoner mellom venn og kjæreste har blitt vanskelig og jeg finner det demotiverende. Jeg akter heller ikke å ta til takke med for jeg tåler ikke å være nær og intim med noen jeg ikke er tiltrukket av. Jeg synes også det er fint å bo alene og være alene. Nå er jeg K43 og kom aldri lengre enn situationships med menn som lurte meg trill rundt, så da får det bare være sånn. 

Anonymkode: bc362...e47

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte her inne for mange år siden at det beste svaret på det spørsmålet er Flaks! :ler: Man skal ikke lese mye i samlivsforumet for å vekke den følelsen...

Jeg trives alene og har i liten grad kjent noe stort behov for eller savn etter partner og forhold - ergo har jeg heller ikke vært så aktivt søkende og åpen. Tilfeldigheter, prioriteringer, mer eller mindre bevisste valg - det er mye som spiller inn og bidrar til at man ender der man er. Det mest frustrerende med å være enslig er alle hintene om at jeg mangler noe, at livet mitt som det er (og som jeg liker å ha det) ikke er komplett, og at det er en feil ved meg som jeg burde gjøre en innsats for å rette på. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...