AnonymBruker Skrevet i går, 03:19 #1 Del Skrevet i går, 03:19 Jeg har en kjæreste med sterke narsisistiske trekk. Vet at jeg burde forlate han, men har ikke mulighet til det nå. Noen råd til hvordan jeg kan håndterte situasjonen/ han på best mulig måte? Situasjonen er vanskelig nok slik den er, og trenger derfor ikke råd om at jeg skal forlate han fortest mulig. Anonymkode: 7938e...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet i går, 03:21 #2 Del Skrevet i går, 03:21 Forlat han. Tydelig har han kontroll over deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet i går, 04:31 #3 Del Skrevet i går, 04:31 Bruke minst mulig tid med han. Psykolog. Spare penger. Selvforsvarskurs. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gry H. Skrevet i går, 04:38 #4 Del Skrevet i går, 04:38 Dump ham asap!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemme Skrevet i går, 04:39 #5 Del Skrevet i går, 04:39 (endret) Hvis du planlegger å forlate ham, men må vente av ulike grunner, anbefales jeg at du: Fortell noen du stoler på. Fortell om situasjonen til en betrodd person, selv om du ikke går i detalj om hans narsissistiske trekk. Det er viktig at noen vet hva du går gjennom, spesielt i tilfelle noe skjer som gjør at du må forlate situasjonen raskt for din egen sikkerhet. Sammen kan dere lage en plan for hva som skal gjøres dersom en nødssituasjon oppstår. Forbereder deg på fremtiden og mulige scenarier Tenk gjennom hva som kan skje, og lag en plan for hvordan du skal håndtere ulike situasjoner (for eksempel dersom han blir sint eller aggressiv). Spar penger hvis mulig, og sørg for at du har nødvendige ressurser klare, som dokumenter, klær, eller kontaktinformasjon til hjelpeinstanser. Oppretthold ro i hverdagen Prøv å holde situasjonen så rolig som mulig mens du forbereder deg på å dra. Unngå å starte diskusjoner eller konfrontere ham om ting du er uenig i, da dette kan øke risikoen for konflikter eller farlige situasjoner. Det beste rådet er å forlate ham så snart som mulig. Jo raskere du kan dra, desto bedre er det for din fremtid. Hvis du mangler ressurser, finnes det mange hjelpeorganisasjoner som kan støtte deg: Krisesenter (tilbyr husly og råd). Alle skal ha tilgang til krisesenter. I linken kan du finne den som er nærmest deg: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Mental Helse Hjelpetelefon (116 123, åpen døgnet rundt) Kirkens SOS (22 40 00 40) DIXI Ressurssenter mot vold (de hjelper mennesker som finner seg i kontrollerende forhold). Hvis han utøver vold, kontakt politiet umiddelbart. Å dokumentere slike hendelser kan være viktig dersom saken blir tatt opp i det offentlige. Endret i går, 04:40 av Hemme 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:41 #6 Del Skrevet i går, 04:41 Det er umulig å vite når man ikke kjenner ham. For noen vil det beste være å jatte med og late som ingenting mens du jobber intensivt med å få ting på plass for å dra. Husk at endringer i deg, vil kunne trigge ham. Man kan ikke gi annet råd enn å løpe. Til nærmeste krisesenter. Der får man klær og nødhjelp via sosialkontoret oman trenger det. Ofte fles det umulig og man vil heller som deg prøve å fikse ting, eller få det til å fungere best mulig. Men det går ikke med en ustabil person. De er ustabile og sørger for at omgivelsene også har det slik... Anonymkode: 03f34...2bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 05:24 #7 Del Skrevet i går, 05:24 Om du ikke greier å gå fra han, så anbefaler jeg terapi eller krisesenter. Det finnes ingen god måte å leve med en narcesist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå