Tutte Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Hvorfor er det så ekstremt mye flystyrter og problemer som fører til nødlanding nå for tiden, også i Norge. Mye har vi jo fått forklaring på, men det er så mye. Leser jo om noe hver dag snart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Jack Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Tutte skrev (5 timer siden): Hvorfor er det så ekstremt mye flystyrter og problemer som fører til nødlanding nå for tiden, også i Norge. Mye har vi jo fått forklaring på, men det er så mye. Leser jo om noe hver dag snart. Det føles ekstra dramatisk når det skjer flere ulykker på relativt kort tid, men det er altså ekstremt trygt å fly fortsatt. Ulykken i Kasakhstan var for øvrig ikke en vanlig flyulykket - det ble trolig skutt ned av en russisk luftvernrakett ved en feiltakelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Korea affæren ser ut som p ha mistet bremseeffekt fra motorene ..syntes farten var litt høy da. Men men, jeg har forlengst gitt opp å gjette på årsaker på flyulykker ..det er som regel flere ting som inntreffer samtidig . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Vanligvis så legges det til fart hvis sann flyfart er truet av abrupt medvind...værforholda i Korea er oxo et tema vedr hendelsen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Jack Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 Feil på landingshjulene i følge nyhetene nå. Fulstendig krise at noe slikt kan skje. Nok en stor katastrofe p.g.a. ny teknisk feil på et Boeing-fly i såfall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 31. desember 2024 #6 Del Skrevet 31. desember 2024 Er sikkert noen få i industrien som sliter med personlige problemer i høytiden og det er jo bare menneskelig å feile. Alkohol kan jo være en forklaring. Men når det er sagt, så er det jo 1195 ting som kan gå galt med et stort passasjerfly, så det skal vel mer til for at alt skal klaffe 100% av tiden, sånn rent mekanisk sett. Store svingninger i temperaturer på denne tiden av året er vel også en utfordring. Mange fly er vel "strandet" i Russland inntil videre, så viktige delefly er ikke tilgjengelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå