AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Jeg går på helseservice vg2 nå, skulle bli tannhelsesekretær men neste år tenkte jeg å ta generell studiekompetanse for å prøve å bli tannpleier. Men man må ha kjempegode karakterer? Er redd for å kaste bort tid, kanskje jeg burde gå den tryggere veien (tannhelsesekretær) Er det generell studiekompetanse vanskelig? Er det bortkastet med mindre man får 5 og 6 i karakterer? Hvor vanskelig er utdanningen, og hvor vanskelig er det å komme inn på tannpleie studie? Gode jobbmuligheter etterpå? Noen tannpleiere her? Trives du i jobben? Anonymkode: 5923a...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemme Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Ifølge Utdanning.no må du ha minst 38,30 i snitt for å komme inn på tannpleiestudiet. Du kan lese mer om studiet og hvilke yrker ferdigutdannede tannpleiere ofte ender opp i her: Tannpleie på Utdanning.no. Hvis du har karakterer fra 10 fag, må du i gjennomsnitt ha karakterer mellom 3 og 4 for å oppnå dette snittet. Du må imidlertid ha flere 4-ere enn 3-ere for å komme opp på det nødvendige nivået. Vær oppmerksom på at dette er minimumssnittet fra tidligere opptak, så for å være sikrere på å komme inn bør du sikte på et høyere snitt. Selv gikk jeg på studiespesialisering, som er litt annerledes enn generell studiekompetanse siden dere kun går ett år. Likevel er min oppfatning at dersom du er motivert, klarer å følge opp lekser, lese hjemme, og enten er interessert i fagene eller har disiplin til å øve, så er det fullt mulig å oppnå studiekompetanse. Men det kan føles tungt hvis du mangler motivasjon, fordi det ofte innebærer mye teori og pugging. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Hemme skrev (7 timer siden): Ifølge Utdanning.no må du ha minst 38,30 i snitt for å komme inn på tannpleiestudiet. Du kan lese mer om studiet og hvilke yrker ferdigutdannede tannpleiere ofte ender opp i her: Tannpleie på Utdanning.no. Hvis du har karakterer fra 10 fag, må du i gjennomsnitt ha karakterer mellom 3 og 4 for å oppnå dette snittet. Du må imidlertid ha flere 4-ere enn 3-ere for å komme opp på det nødvendige nivået. Vær oppmerksom på at dette er minimumssnittet fra tidligere opptak, så for å være sikrere på å komme inn bør du sikte på et høyere snitt. Selv gikk jeg på studiespesialisering, som er litt annerledes enn generell studiekompetanse siden dere kun går ett år. Likevel er min oppfatning at dersom du er motivert, klarer å følge opp lekser, lese hjemme, og enten er interessert i fagene eller har disiplin til å øve, så er det fullt mulig å oppnå studiekompetanse. Men det kan føles tungt hvis du mangler motivasjon, fordi det ofte innebærer mye teori og pugging. Tusen takk for svar! ts Anonymkode: 5923a...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Er det andre muligheter dersom man har blitt tannpleier? (Og ikke trives) ts Anonymkode: 5923a...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå