AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #41 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette innlegget bør slettes. Farlig feilinformasjon. Man kan bli psykotisk av hasj. Noen kan også få varige psykiske lidelser. Anonymkode: 54d24...519 Det står at det ikke er så farlig som mange skal ha det til. Det er ikke feilinformasjon, men en mening. Ja, man KAN bli psykotisk av hasj og få varige psykiske lidelser. Så kan du sammenligne med alle som har røyka hasj uten og bli psykotisk og gjøre opp en mening om hvor farlig du synes det er. Sammenlign gjerne med alkohol. Eller ost. Anonymkode: 8a738...932 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #42 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette innlegget bør slettes. Farlig feilinformasjon. Man kan bli psykotisk av hasj. Noen kan også få varige psykiske lidelser. Anonymkode: 54d24...519 Man KAN dø av alkohol og. Man KAN dø av sigaretter og. Man KAN bli kvelt på en paracet og. Anonymkode: 32525...e51 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #43 Del Skrevet 29. desember 2024 Kan han ikke flytte ut? Anonymkode: 548ac...54a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #44 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det virkelig så vanlig å ha alkohol i huset? Jeg har i hvert fall ikke det (og jeg har ikke små barn engang). Anonymkode: 74da4...970 Eh... ja??? Og jeg HAR små barn i huset. Er vanlig å få vin i gave og det kan bli stående en stund. Står i en hylle på kjøkkenet. Hender vi åpner en flaske når vi har gjester også og til og med kjøper inn selv til selskap. (ja, selv om vi har barn...) Anonymkode: f0c62...35d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #45 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette innlegget bør slettes. Farlig feilinformasjon. Man kan bli psykotisk av hasj. Noen kan også få varige psykiske lidelser. Anonymkode: 54d24...519 Kan ja, men er det rusmidlet som er minst farlig og som har bevisst medisinsk virkning. (er ikke uten grunn at flere å flere land tillater cannabis) Alkohol er mye verre, alt kan misbrukes med negative konsekvenser. Anonymkode: 40f95...b84 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 29. desember 2024 #46 Del Skrevet 29. desember 2024 Hvis du vil anmelde han for oppbevaring av hasj kan du jo det, men da får han sannsynligvis bare en bot som dere muligens må hjelpe han med uansett? Man kan ha opp til 15 gram hasj eller marihuana på seg før man får noe mer straff enn bot. Og uansett om du anmelder så blir det sannsynligvis henlagt på bevisets stilling siden det er lett å kvitte seg med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 29. desember 2024 #47 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette innlegget bør slettes. Farlig feilinformasjon. Man kan bli psykotisk av hasj. Noen kan også få varige psykiske lidelser. Anonymkode: 54d24...519 Dette er feil. Man kan få rusutløst psykose av cannabis ja, men symptomene går over når stoffet er ute av kroppen. Man kan heller ikke få psykiske lidelser av cannabis men det kan forverre eksisterende lidelser/plager. Det kan også utløse noe som uansett hadde kommet senere i livet. Hilsen ei som fikk rusutløst psykose av hasj. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #48 Del Skrevet 29. desember 2024 Enmanelskeråhate skrev (9 timer siden): Eller ta tak i seg selv, flytte ut og få seg en jobb, uforenlig atferd i hus med små barn, men sånn er det blitt, er så synd på alle, for all del ikke still krav til noe som helst Unnskyld deg? Du vet tydeligvis lite om rusmisbruk og hva som leder til det. Sier ikke det er synd i han, og at man ikke skal stille krav - MEN man skal ikke kaste barnet sitt ut i en sårbar fase i livet. Anonymkode: 59058...e8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 30. desember 2024 #49 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Unnskyld deg? Du vet tydeligvis lite om rusmisbruk og hva som leder til det. Sier ikke det er synd i han, og at man ikke skal stille krav - MEN man skal ikke kaste barnet sitt ut i en sårbar fase i livet. Anonymkode: 59058...e8c Altså det er ikke slik at de fleste ungdommer blir rusmisbrukere, men mange prøver div i en liten periode av livet sitt Endret 30. desember 2024 av Enmanelskeråhate 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. desember 2024 #50 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg forstår ikke poenget med å være anonym. Dersom politiet faktisk kommer hjem til dere og ransaker det spesifikke rommet hans er det vel ikke lenger noen tvil om hvem som har varslet de? Dersom du ikke stoler på stesønnen så får du være såpass ærlig med han og faren hans om det. Vær den voksne og prøv å finne kompromiss. Hva skal til for at du stoler på han? Er det i det hele tatt mulig? Om ikke så må du og være bevisst på ansvaret du har ovenfor de andre barna i huset. Og dersom din samboer ikke bidrar til et trygt bomiljø også for de så kan jeg ikke forstå at det er noen annen utvei enn at du flytter ut med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #51 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 4.32): Tenker at du burde heller flytte ut med ditt barn. Du kommer til å ødelegge hele familien og ditt forhold til dem. Bare fordi man røyker hasj, så betyr det ikke at man gjør noe mer enn det. Det betyr heller ikke at man er rusmisbruker. Anonymkode: 32525...e51 Det er den narkomane som kommer til å ødelegge familien. Anonymkode: 8c4cb...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #52 Del Skrevet 30. desember 2024 Ikke lik sak, men jeg fikk svært god hjelp av politiet da jeg var bekymret for om en ungdom var på vei utfor. Jeg ringte først anonymt, bare for å lufte mine bekymringer, og for å høre om jeg burde være bekymret eller om jeg kunne slappe av. (Jeg antar politiet visste hvem jeg var/hvor jeg ringte fra, men jeg sa ingenting om hvem ungdommen var innledningsvis). Politiet var enige i min bekymring. Så etterhvert hadde de forebyggende samtaler med ungdommen og dens pårørende. Det var enormt verdifullt. Ungdommen endret seg etter samtalene, droppet vennene i feil miljø og fant tilbake til de gamle gode vennene sine. Politiet var ekstremt tydelige på at de ønsker å arbeide forebyggende. I noen tilfeller henviser de til uteseksjonen (eller andre), mens andre saker tar de selv. (Og så er det jo selvsagt et kapasitetsproblem, og alvorlighetsgrad). Og man kan ringe anonymt og drøfte saken før man evt oppgir navn. Anonymkode: baa43...224 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #53 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 10.29): Her var det mye rare svar. Politiet driver også med forebyggende arbeid. Hadde stesønn vært ungdom hadde de gjerne kommet og tatt en prat med ham i kommunen jeg bor i alle fall, her har vi fast politikontakt tilknyttet ungdomsskolen og vgs som gjør mye slikt. Siden stesønn er voksen er jeg usikker på om slikt er like tilgjengelig, men verdt et forsøk. En razzia med endevending av hele huset blir det ikke, og trøbbel med barnevernet får du heller ikke. Du er en ansvarlig forelder som tar tak i dette mtp mindre barn. Anonymkode: 3f40e...533 Da en spurte her om de ville kontakte politiet da sønn på 13 brukte fikk jeg høre det Vennine hadde gutt de oppdaget hadde. De tok da kontakt med politiet som hadde opplegg for å få unge ut av slike ting. Opplegg via helse, politi og noe annet. Flere sa at sette var dårlig gjort å melde sitt eget barn på den måten Men må da være bedre å få rett hjelp. Mange steder har de jo egen ungdoms vakt i politiet som jobber med dette. Og da ved å følge opplegget blir det heler ikke noe på rullebladet Anonymkode: 6c5e6...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #54 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De tok da kontakt med politiet som hadde opplegg for å få unge ut av slike ting. Opplegg via helse, politi og noe annet. Anonymkode: 6c5e6...310 I dette tilfellet snakker TS om en myndig mann. Anonymkode: f353b...427 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #55 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke lik sak, men jeg fikk svært god hjelp av politiet da jeg var bekymret for om en ungdom var på vei utfor. Jeg ringte først anonymt, bare for å lufte mine bekymringer, og for å høre om jeg burde være bekymret eller om jeg kunne slappe av. (Jeg antar politiet visste hvem jeg var/hvor jeg ringte fra, men jeg sa ingenting om hvem ungdommen var innledningsvis). Politiet var enige i min bekymring. Så etterhvert hadde de forebyggende samtaler med ungdommen og dens pårørende. Det var enormt verdifullt. Ungdommen endret seg etter samtalene, droppet vennene i feil miljø og fant tilbake til de gamle gode vennene sine. Politiet var ekstremt tydelige på at de ønsker å arbeide forebyggende. I noen tilfeller henviser de til uteseksjonen (eller andre), mens andre saker tar de selv. (Og så er det jo selvsagt et kapasitetsproblem, og alvorlighetsgrad). Og man kan ringe anonymt og drøfte saken før man evt oppgir navn. Anonymkode: baa43...224 Fikk ingen hjelp da jeg tauet guttungen ned på politistasjonen ( han var da ruset) Var også i kontakt med Skole, bv,lege, bup, prøvde alt . Men følte jeg stanget hode i fjellveggen... Anonymkode: 26472...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #56 Del Skrevet 30. desember 2024 Enmanelskeråhate skrev (8 timer siden): Altså det er ikke slik at de fleste ungdommer blir rusmisbrukere, men mange prøver div i en liten periode av livet sitt Og hvordan tror du rusmisbruket starter? Tror du denne gutten slutter av seg selv om foreldrene kaster han ut, eller tror du han har større sjangse for å ta bedre valg fremover dersom de hjelper han ut av det dårlige mønsteret? Du vet tydeligvis lite om mørketallet blant unge, som aktivt ruser seg slik at det ødelegger hverdagen. Bare fordi du ikke ser dem med knekk i knærne og knekt stemme, betyr ikke det at de ikke starter dagen med kokain og avslutter med hasj eller piller. Anonymkode: 59058...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #57 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 2.56): Stesønn (voksen) røyker hasj og har sagt han skal slutte etter at vi oppdaget det for nær ett år siden. Jeg syntes at min samboer (faren) tar for lett på det og gir ham alt for lang tid på å skulle slutte, når vi vet at han faktisk ikke har tenkt til å slutte. Jeg har barn som bor hjemme og er bekymret for at noe skal skje, så jeg har lyst til å ta saken i egne hender. Jeg tror at han tar andre rusmidler også. Kan jeg tipse politiet anonymt for å få dem til å ransake hjemmet vårt? Håper at far vil få opp øynene da. Anonymkode: b9de3...bb3 se denne videon TS. Det farligste med cannabis er å bli tatt. Anonymkode: 4d65e...a6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 30. desember 2024 #58 Del Skrevet 30. desember 2024 Politiet er greie de. Du kan ringe å be om råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #59 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 4.55): Han har innrømmet bruk av sterkere rusmidler, men sier at han ikke bruker det hjemme. Jeg stoler ikke på ham, men far gjør. Ja, misbrukere av sterkere rusmidler er 100 % til å stole på - for en klok far.🙄 Anonymkode: 73955...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 31. desember 2024 #60 Del Skrevet 31. desember 2024 Det er strenge regler for når politiet kan gjennomføre en ransakelse. Politiet har også begrensede ressurser. Driver stesønnen din med handel av narkotika i stort omfang hadde det vært en ting, men å ransake rommet til en enslig rusmisbruker er ikke noe politiet ville brukt ressurser på. Du bør fokusere på problemet du og din mann har i hus. Dere må beskytte barna deres. Dere må endre bosituasjon og skaffe helsehjelp til stesønnen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå