Gå til innhold

Be politiet komme hjem for å ransake stesønn sitt rom etter rusmidler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Garanti måten til å få han til å hate deg for alltid. Krev at mannen din tar tak i problemet, men må ikke være åpenlyst at det kommer fra deg. Naturlig hasj/marihuana er ikke så farlig som alle skal ha det til, har helsebringende effekt om brukt på rett vis. Men du har full rett til å ha et rusfritt hjem for dine barn, la mannen din fikse opp i problemet.

Anonymkode: 40f95...b84

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er et så stort problem (som jeg også mener det er) at du vil kontakte politiet, er det ikke et sted du bør bo med egne barn. 

Stesønn er voksen og bør finne seg et sted å bo, så kan han ruse seg fritt der. Far kan jo besøke ham hver dag og se hvordan det går. 

Anonymkode: dc2f3...fc7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan jeg tipse politiet anonymt for å få dem til å ransake hjemmet vårt? Håper at far vil få opp øynene da.

Anonymkode: b9de3...bb3

Tror far og stesønn bør kaste deg ut.

Anonymkode: f353b...427

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Garanti måten til å få han til å hate deg for alltid. Krev at mannen din tar tak i problemet, men må ikke være åpenlyst at det kommer fra deg. Naturlig hasj/marihuana er ikke så farlig som alle skal ha det til, har helsebringende effekt om brukt på rett vis. Men du har full rett til å ha et rusfritt hjem for dine barn, la mannen din fikse opp i problemet.

Anonymkode: 40f95...b84

Dette innlegget bør slettes. Farlig feilinformasjon.

Man kan bli psykotisk av hasj. Noen kan også få varige psykiske lidelser. 

Anonymkode: 54d24...519

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev at voksen stesønn flytter ut. Hvis ikke flytter du. Og la det ikke være en tom trussel.

Anonymkode: 1adc5...980

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder har politiet en forebyggende enhet. Ville ringt dit. De tar ikke en razzia, men kan komme hjem for samtaler og råd. Ofte er dette tverrfaglig, og de jobber med andre instanser i kommunen. Det er jo i alles interesse at denne unge gutten får livet på rett kjøl og ikke påvirker yngre søsken i huset. 

Anonymkode: e8380...a6a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye rare svar. Politiet driver også med forebyggende arbeid. Hadde stesønn vært ungdom hadde de gjerne kommet og tatt en prat med ham i kommunen jeg bor i alle fall, her har vi fast politikontakt tilknyttet ungdomsskolen og vgs som gjør mye slikt. Siden stesønn er voksen er jeg usikker på om slikt er like tilgjengelig, men verdt et forsøk. 
En razzia med endevending av hele huset blir det ikke, og trøbbel med barnevernet får du heller ikke. Du er en ansvarlig forelder som tar tak i dette mtp mindre barn. 

Anonymkode: 3f40e...533

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor i verden kan man be politiet sende noen i sivil?

Anonymkode: 43fd0...a07

Politiet har forebyggende enheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (1 time siden):

Men altså, kast tosken ut da. Voksen og følger ikke deres regler og loven??? Små barn i huset også

Hvor tafatte er det mulig å bli..

Det er løsningen din? En 16 åring som står på randen til å bli rusmisbruker og ødelegge livet sitt, han skal du kaste ut på gata og spikre kista til at han blir rusmisbruker 100%? 

Det er veldig mange unge i den alderen som potensielt kan ende som rusmisbruker, foreldrenes ansvar er å skaffe han hjelp og få han på rett kjøl! Ikke kaste han ut… 

Ts, du kan kontakte fastlegen med bekymringsmelding, eller barnevernet. Barnevernet tar ikke fra dere de andre barna fordi dere søker hjelp ang en 16 åring som er ute å kjører.. Barnevernet kan bistå i å hjelpe han, han trenger behandling for å komme seg vekk fra rusmiljøet. Ikke vær redd for å ta kontakt med dem, vær så snill. De straffer ingen foreldre som ber om hjelp før vondt blir verre! 

Anonymkode: 59058...e8c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er løsningen din? En 16 åring som står på randen til å bli rusmisbruker og ødelegge livet sitt, han skal du kaste ut på gata og spikre kista til at han blir rusmisbruker 100%? 

Det er veldig mange unge i den alderen som potensielt kan ende som rusmisbruker, foreldrenes ansvar er å skaffe han hjelp og få han på rett kjøl! Ikke kaste han ut… 

Ts, du kan kontakte fastlegen med bekymringsmelding, eller barnevernet. Barnevernet tar ikke fra dere de andre barna fordi dere søker hjelp ang en 16 åring som er ute å kjører.. Barnevernet kan bistå i å hjelpe han, han trenger behandling for å komme seg vekk fra rusmiljøet. Ikke vær redd for å ta kontakt med dem, vær så snill. De straffer ingen foreldre som ber om hjelp før vondt blir verre! 

Huff, vet ikke hvor jeg fikk 16 år i fra. Ser det ikke står noe om alder, så kanskje ikke barnevern er relevant. Uansett alder; han trenger hjelp. Han MÅ komme seg i rusbehandling asap, ikke bare for å slutte, men for å holde seg rusfri. Psykologhjelp så fort som mulig. Fastlegen kan fortsatt kontaktes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han er over 18 år.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du ikke bestille en liten razzia. Politiet driver ikke med denslags på bakgrunn av mistanke om cannabisbruk, det er avkriminalisert.

Det er også rimelig langt fra krise at en voksen bruker cannabis. Sannsynligheten for utagerende atferd er vesentlig mindre enn ved inntak av alkohol. 

Utover det: om dere er enige om at dette er ugreit i deres hjem, så er jo samboeren din problemet her. Kanskje dere skal ta en runde hos familievernet for klargjøring av konsekvenser ved manglende endring? Dette er jo åpenbart viktig for deg. 

Anonymkode: 6d4b7...66e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan du ikke bestille en liten razzia. Politiet driver ikke med denslags på bakgrunn av mistanke om cannabisbruk, det er avkriminalisert.

Det er også rimelig langt fra krise at en voksen bruker cannabis. Sannsynligheten for utagerende atferd er vesentlig mindre enn ved inntak av alkohol. 

Utover det: om dere er enige om at dette er ugreit i deres hjem, så er jo samboeren din problemet her. Kanskje dere skal ta en runde hos familievernet for klargjøring av konsekvenser ved manglende endring? Dette er jo åpenbart viktig for deg. 

Anonymkode: 6d4b7...66e

En melding om at det er narkotika i omløp så blir det fort et besøk, trenger ikke å bestille det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, vet ikke hvor jeg fikk 16 år i fra. Ser det ikke står noe om alder, så kanskje ikke barnevern er relevant. Uansett alder; han trenger hjelp. Han MÅ komme seg i rusbehandling asap, ikke bare for å slutte, men for å holde seg rusfri. Psykologhjelp så fort som mulig. Fastlegen kan fortsatt kontaktes 

Eller ta tak i seg selv, flytte ut og få seg en jobb, uforenlig atferd i hus med små barn, men sånn er det blitt, er så synd på alle, for all del ikke still krav til noe som helst

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flytt for guds skyld ut! Jeg hadde ALDRI oppholdt meg i et hus med rusmidler med mine små barn.

Anonymkode: e5f7b...3ae

Så du har aldri hatt f.eks. vin, øl eller sprit i huset?

Det er smått imponerende.

Anonymkode: 4f4b1...649

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så du har aldri hatt f.eks. vin, øl eller sprit i huset?

Det er smått imponerende.

Anonymkode: 4f4b1...649

Er det virkelig så vanlig å ha alkohol i huset? Jeg har i hvert fall ikke det (og jeg har ikke små barn engang).

Anonymkode: 74da4...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han har innrømmet bruk av sterkere rusmidler, men sier at han ikke bruker det hjemme. Jeg stoler ikke på ham, men far gjør.

Ja, vurderer sterkt å flytte med mine barn, men det hjelper ikke mine stebarn som bor hjemme med far og bror.

ts

Hva mer har han innrømmet og ta? Hva er du mistenker at han ruser seg med på gutterommet i tillegg til hasj? Hvor gammel er han? 

Anonymkode: 8a738...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj kommer til å bli lovlig. Det er ikke noe å lage en stor sak ut av. Det er sannsynlig farligere med alkohol i hjemmet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å bestille razzia kan man selvsagt ikke gjøre, men politiet driver jo tydeligvis med såkalte forebyggende samtaler, så en slik en bør de jo kunne prioritere. Eller gjelder det kun kongefamiliens nærmete pårørende? 

Anonymkode: c2831...ed8

Neida, det gjelder ikke bare kongefamilien. Om politiet skal prioritere ts sin stesønn kommer vel an på hva det gjelder, er han på Marius nivå, eller røyker han litt for og slappe av som store deler av befolkningen. 

Anonymkode: 8a738...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...