AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Stesønn (voksen) røyker hasj og har sagt han skal slutte etter at vi oppdaget det for nær ett år siden. Jeg syntes at min samboer (faren) tar for lett på det og gir ham alt for lang tid på å skulle slutte, når vi vet at han faktisk ikke har tenkt til å slutte. Jeg har barn som bor hjemme og er bekymret for at noe skal skje, så jeg har lyst til å ta saken i egne hender. Jeg tror at han tar andre rusmidler også. Kan jeg tipse politiet anonymt for å få dem til å ransake hjemmet vårt? Håper at far vil få opp øynene da. Anonymkode: b9de3...bb3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stesønn (voksen) røyker hasj og har sagt han skal slutte etter at vi oppdaget det for nær ett år siden. Jeg syntes at min samboer (faren) tar for lett på det og gir ham alt for lang tid på å skulle slutte, når vi vet at han faktisk ikke har tenkt til å slutte. Jeg har barn som bor hjemme og er bekymret for at noe skal skje, så jeg har lyst til å ta saken i egne hender. Jeg tror at han tar andre rusmidler også. Kan jeg tipse politiet anonymt for å få dem til å ransake hjemmet vårt? Håper at far vil få opp øynene da. Anonymkode: b9de3...bb3 Da er det faktisk bedre stemor flytter ut og bryter kontakten enn å begynne å tro at det er et godt sjakktrekk å få politiet til å ransake gutterommet. Nesten like lurt som å stille i jeans til sjakkturnering med dresskode. Anonymkode: 2d865...96d 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Du kan forklare situasjonen til politiet, og be om at de sender noen i sivil som ser på saken. Eventuelt at du forlater far siden han ikke ser ut til å bry seg. Uansett hva du velger å gjøre, så må du i alle fall gjøre noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Jeg tror ikke det kan bli gjort anonymt, men at du sier det som det er, det er barn i huset og du vil at de skal sjekke. At dere trenger det som en inngripen, i mangel av bedre ord. Det er nesten rart at far tar så lett på det. Her må du ta ansvar. Det er mye omsorg i det, og jeg tror at det er det beste du kan gjøre for alle involverte. Veit dette er jævlig, men ta en snakk med politiet og spør om råd og om de vil komme. Jeg tror at de vil gjøre det. Lykke til Anonymkode: 1966f...8c7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Ja, det kan du! Jeg gjorde det med min samboer… han var ikke særlig fornøyd der og da, men etter en lang samtale og litt selvinnsikt forstod han at han trengte hjelp. Han har vært rusfri siden, og dette er 10 år siden.. Han startet i behandling og måtte møte på legesenteret en gang i uken for blodprøve og urinprøve mener jeg, pluss samtaler på klinikk for avhengighet, det var et krav jeg stilte for å fortsette forholdet. Vi hadde ikke barn, men hvis det hadde vært barn involvert hadde jeg nok tatt de med å flyttet på dagen. Han kom nemlig hjem ganske aggressiv den natten i forkant, aldri sett han sånn før. Helt svart i øynene, ikke til å kjenne igjen. Det har skjedd at barn har fått i seg rusmidler, så den sjansen hadde jeg ikke tatt! Hvis ikke han slutter så bør du ta med deg barna å flytte, eller kreve at far ber han flytte ut. Hva om han plutselig kommer hjem rusa og aggressiv? Eller i værste fall havner i psykose.. Det har skjedd utrolig mange drap, drapsforsøk og vold pga rus. Hvis du ikke vet hva han har i seg engang så hadde jeg ikke turt å ha ungene i samme hus.. Anonymkode: 9c1fb...8f7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Stesønn (voksen) røyker hasj og har sagt han skal slutte etter at vi oppdaget det for nær ett år siden. Jeg syntes at min samboer (faren) tar for lett på det og gir ham alt for lang tid på å skulle slutte, når vi vet at han faktisk ikke har tenkt til å slutte. Jeg har barn som bor hjemme og er bekymret for at noe skal skje, så jeg har lyst til å ta saken i egne hender. Jeg tror at han tar andre rusmidler også. Kan jeg tipse politiet anonymt for å få dem til å ransake hjemmet vårt? Håper at far vil få opp øynene da. Anonymkode: b9de3...bb3 Politiet vil ikke gjøre en dritt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Tenker at du burde heller flytte ut med ditt barn. Du kommer til å ødelegge hele familien og ditt forhold til dem. Bare fordi man røyker hasj, så betyr det ikke at man gjør noe mer enn det. Det betyr heller ikke at man er rusmisbruker. Anonymkode: 32525...e51 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Stesønn (voksen) røyker hasj og har sagt han skal slutte etter at vi oppdaget det for nær ett år siden. Jeg syntes at min samboer (faren) tar for lett på det og gir ham alt for lang tid på å skulle slutte, når vi vet at han faktisk ikke har tenkt til å slutte. Jeg har barn som bor hjemme og er bekymret for at noe skal skje, så jeg har lyst til å ta saken i egne hender. Jeg tror at han tar andre rusmidler også. Kan jeg tipse politiet anonymt for å få dem til å ransake hjemmet vårt? Håper at far vil få opp øynene da. Anonymkode: b9de3...bb3 Lurt, så får du barnevernet på nakken fordi det bor andre mindreårig i hus Dessuten kan du ikke ringe politiet og bestille en razzia, som en Peppes pizza 😂 De skal ha tro på at det er verdt resurser å gjennomføre, ha mistanke om mengder etc, og når politiet kommer endevender de HELE huset/ leiligheten med boder, biler, barnerom, etc. Du drar dersom dine barn blir utsatt for rus, det er hva du selvfølgelig gjør. Hvis han vil gjøre det og hans foreldre ikke tar grep, er det ikke opp til deg heller. Anonymkode: 43fd0...a07 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden 000VF000 skrev (1 time siden): Du kan forklare situasjonen til politiet, og be om at de sender noen i sivil som ser på saken. Eventuelt at du forlater far siden han ikke ser ut til å bry seg. Uansett hva du velger å gjøre, så må du i alle fall gjøre noe. Hvor i verden kan man be politiet sende noen i sivil? Dersom politiet anser dette en razzia verdig, kommer de i full mundur og endevender hele huset og ts må belage seg på en ødelagt famile samt flere dager med rydding og vasking hjemme. Man er heller aldri anonym, da en helt anonym tlf om et menneske som røyker hasj vil bli ansett som en tulletelefon, og alle har innsynsrett i egen sak der navnet til ts vil stå. Ts burde ta med seg eget barn og flytte. Anonymkode: 43fd0...a07 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det kan du! Jeg gjorde det med min samboer… han var ikke særlig fornøyd der og da, men etter en lang samtale og litt selvinnsikt forstod han at han trengte hjelp. Han har vært rusfri siden, og dette er 10 år siden.. Han startet i behandling og måtte møte på legesenteret en gang i uken for blodprøve og urinprøve mener jeg, pluss samtaler på klinikk for avhengighet, det var et krav jeg stilte for å fortsette forholdet. Vi hadde ikke barn, men hvis det hadde vært barn involvert hadde jeg nok tatt de med å flyttet på dagen. Han kom nemlig hjem ganske aggressiv den natten i forkant, aldri sett han sånn før. Helt svart i øynene, ikke til å kjenne igjen. Det har skjedd at barn har fått i seg rusmidler, så den sjansen hadde jeg ikke tatt! Hvis ikke han slutter så bør du ta med deg barna å flytte, eller kreve at far ber han flytte ut. Hva om han plutselig kommer hjem rusa og aggressiv? Eller i værste fall havner i psykose.. Det har skjedd utrolig mange drap, drapsforsøk og vold pga rus. Hvis du ikke vet hva han har i seg engang så hadde jeg ikke turt å ha ungene i samme hus.. Anonymkode: 9c1fb...8f7 Eller så avslutter man er relasjon før man sløser bort politiets ressurser på å redde eget samliv. Ikke ressurser til voldtekter og drap? Nei, bruk dem på folk som røyker hasj. Svært få orker å drepe i hasjrus, da vil man spise og slappe av. Når man kommer hjem med klinkekuler, har man unntatt sentralstimulerende. Den dagen man vurderer å ringe politiet på egen partner, går man vel kjapt ut døra uten å returnere. Anonymkode: 43fd0...a07 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tenker at du burde heller flytte ut med ditt barn. Du kommer til å ødelegge hele familien og ditt forhold til dem. Bare fordi man røyker hasj, så betyr det ikke at man gjør noe mer enn det. Det betyr heller ikke at man er rusmisbruker. Anonymkode: 32525...e51 Han har innrømmet bruk av sterkere rusmidler, men sier at han ikke bruker det hjemme. Jeg stoler ikke på ham, men far gjør. Ja, vurderer sterkt å flytte med mine barn, men det hjelper ikke mine stebarn som bor hjemme med far og bror. ts Anonymkode: b9de3...bb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden Politiet kommer ikke til å gjøre noe som helst. Man kan ikke bare «bestille» en razzia. Dere som tror det har misforstått veldig. Hasjrøyking er ikke lenger på politiets prioriteringsliste, de har allerede altfor knappe ressurser til å kunne etterforske for eksempel voldtekt og vold i nære relasjoner. Men razzia på gutterommet etter hasj skal de prioritere?? Anonymkode: 97dfa...aa6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden Du må stille ultimatum til samboer. Enten blir det slutt på rusbruk under deres tak eller så drar du. Om samboer fortsatt ikke foretar seg noe så er ikke det ett menneske man bør leve med. Ta med egne barn og send bekymringsmelding til barnevernet på stebarna, mer får du ikke gjort. Anonymkode: ccc55...3bf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han har innrømmet bruk av sterkere rusmidler, men sier at han ikke bruker det hjemme. Jeg stoler ikke på ham, men far gjør. Ja, vurderer sterkt å flytte med mine barn, men det hjelper ikke mine stebarn som bor hjemme med far og bror. ts Anonymkode: b9de3...bb3 Flytt, for dine barna skyld! Og så kan du melde den kommende exen din til barnevernet pga rus i hjemmet. Anonymkode: 6ef17...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden Politiet bruker neppe ressurser på å ransake promperommet til en guttunge. Dere foreldre kan gå igjennom rommet hans. Anonymkode: 27de5...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden Flytt for guds skyld ut! Jeg hadde ALDRI oppholdt meg i et hus med rusmidler med mine små barn. Anonymkode: e5f7b...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Del Skrevet 10 timer siden Ta en telefon til politiet og hør hva de kan gjøre. Kanskje har de en egen ungdomsgruppe der dere bor. Om de ikke kan gjøre noe, ta kontakt med fastlegen og be om hjelp til videre hjelp fra rusteamet i kommunen. Jeg har sett i nær familie hvor galt det kan gå, selv om man «bare» starter med hasj. Gjør det du kan for å hjelpe før det er for sent! Anonymkode: 54d24...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden Men altså, kast tosken ut da. Voksen og følger ikke deres regler og loven??? Små barn i huset også Hvor tafatte er det mulig å bli.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden Herregud . Flytt for faen Anonymkode: 56ac8...25e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Del Skrevet 9 timer siden Å bestille razzia kan man selvsagt ikke gjøre, men politiet driver jo tydeligvis med såkalte forebyggende samtaler, så en slik en bør de jo kunne prioritere. Eller gjelder det kun kongefamiliens nærmete pårørende? Anonymkode: c2831...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå