AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Hva skal man gjøre når man har en kjæreste som flere ganger har kjøpt dill og dall til huset i juggel-kategorien? Vi snakket om småting/pynteting som virkelig ikke passer inn hos meg, litt sånn billig skrap til 34,50kr på Rusta, f.eks. jeg bor trangt og har masse fine ting selv som jeg ikke kan ha fremme pga plassmangel. Men når han kjøper disse småtingene til meg, så må jeg jo takke og smile, og ha det fremme. Det begynner å bli litt mye av det😅 Men så kommer det jo fra et godt hjerte da.. hva skal man gjøre med sånt? Anonymkode: d96fc...b2e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Kjenner til problemet. Får rare og svært billige gaver fra en venninne selv om jeg har sagt t jeg ikke vil ha gaver. Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre, men de får i søpla. Ta en opprydning og gi til bruktbutikk og si at du helst ikke vil ha nips. Anonymkode: 9cf68...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjenner til problemet. Får rare og svært billige gaver fra en venninne selv om jeg har sagt t jeg ikke vil ha gaver. Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre, men de får i søpla. Ta en opprydning og gi til bruktbutikk og si at du helst ikke vil ha nips. Anonymkode: 9cf68...daf Det er lettere å kaste eller kvitte seg med sånt hvis det kommer fra venninner eller personer som ikke er så ofte hjemme hos en, men tror kjæresten min hadde blitt såret om jeg kastet det han hadde kjøpt😬 Han er jo så stolt, og vil glede. Og jeg vil ikke være utakknemlig eller frekk. Fikk en gang en billig duftpinne-sak som luktet helt forferdelig, men jeg måtte jo ha den fremme😆 Anonymkode: d96fc...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Er pris det viktige her? Det er meg revnende likegyldig om det jeg innreder/pynter huset mitt med koster tusenvis eller 34,50, eller hvor det er kjøpt, så lenge jeg liker det! En helt annen sak er at man gjerne ønsker å kjøpe ting til huset selv, og det må man jo våge å si fra om.. Anonymkode: 0d474...ba7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 Bare vent til du får en kakaduestatue! Anonymkode: a410e...e59 3 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er pris det viktige her? Det er meg revnende likegyldig om det jeg innreder/pynter huset mitt med koster tusenvis eller 34,50, eller hvor det er kjøpt, så lenge jeg liker det! En helt annen sak er at man gjerne ønsker å kjøpe ting til huset selv, og det må man jo våge å si fra om.. Anonymkode: 0d474...ba7 Pris er ikke viktig i det hele tatt, det var for å beskrive type nips/skrap. Jeg kan fint finne billige ting jeg liker, så det dreier seg ikke om pris. Men det ser ut som skrot. Anonymkode: d96fc...b2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare vent til du får en kakaduestatue! Anonymkode: a410e...e59 Har du egne erfaringer med å få kakedueststue i gave? Aner ikke hva det er for noe🤭 Anonymkode: d96fc...b2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Del Skrevet 29. desember 2024 Bare kast det. Anonymkode: 1b6c7...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare kast det. Anonymkode: 1b6c7...c3b Det er veldig slemt ovenfor kjæresten da😔 Anonymkode: d96fc...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva skal man gjøre når man har en kjæreste som flere ganger har kjøpt dill og dall til huset i juggel-kategorien? Vi snakket om småting/pynteting som virkelig ikke passer inn hos meg, litt sånn billig skrap til 34,50kr på Rusta, f.eks. jeg bor trangt og har masse fine ting selv som jeg ikke kan ha fremme pga plassmangel. Men når han kjøper disse småtingene til meg, så må jeg jo takke og smile, og ha det fremme. Det begynner å bli litt mye av det😅 Men så kommer det jo fra et godt hjerte da.. hva skal man gjøre med sånt? Anonymkode: d96fc...b2e Han ser vel ikke at du og forholdet deres har større verdi enn dette? Eller er han fattig på kroner? Må kunne være mulig å si ifra på en verdig måte? Anonymkode: 6e464...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 29. desember 2024 #11 Del Skrevet 29. desember 2024 Klag sånn "tilfeldigvis" en dag på at det føles så fullt hjemme hos deg nå, det har "plutselig" blitt så mye dilldall på alle vegger og overflater at du lurer på du kanskje burde pakke bort noe av det. Da bør han forhåpentligvis skjønne at det ikke er så ønskelig at han kjøper enda mer tull. Og så pakker du bort noen ting. Kanskje mens han er hjemme hos deg. Men husk i så fall å også pakke bort noen av de tingene du selv har kjøpt, så føles det ikke fullt så mye som et angrep. Sett evt. fram flere av dine egne ting først, dersom du ikke vil fjerne noe av det du allerede har framme, eller har lyst til å understreke ytterligere hvor forbanna fullt det er hos deg nå. Lat gjerne som du virkelig må tenke deg om ved enkelte av tingene - "Hmm, vil jeg egentlig ta bort dette juggelet her?" Og er han med, så kan jo han skyte inn litt her og der også - "Jo, men jeg syns denne statuen av en hund som sitter og strikker passer så fint her, man kanskje vi kunne fjernet denne uhorvelig stygge nissen du fikk av meg til jul i fjor?" 😛 Og har du ikke lyst til å bruke min sneaky metode, kan du alltids satse på at han er typisk mann som ikke husker hva han har kjøpt til deg og dessuten ikke legger merke til hva du har framme, og bare kvitte deg med noe av det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #12 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Han ser vel ikke at du og forholdet deres har større verdi enn dette? Eller er han fattig på kroner? Må kunne være mulig å si ifra på en verdig måte? Anonymkode: 6e464...b09 Vi har vært sammen i noen år, og vi begge setter stor pris på hverandre og forholdet, så det er vel ikke sammenheng med at ikke setter forholdet våres høyere enn som så. Ikke har han dårlig råd heller, men er nok likevel litt forsiktig med innkjøp. Men til det siste spørsmålet ditt, jeg vet virkelig ikke hvordan. Anonymkode: d96fc...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #13 Del Skrevet 29. desember 2024 kommodevaran skrev (3 minutter siden): Klag sånn "tilfeldigvis" en dag på at det føles så fullt hjemme hos deg nå, det har "plutselig" blitt så mye dilldall på alle vegger og overflater at du lurer på du kanskje burde pakke bort noe av det. Da bør han forhåpentligvis skjønne at det ikke er så ønskelig at han kjøper enda mer tull. Og så pakker du bort noen ting. Kanskje mens han er hjemme hos deg. Men husk i så fall å også pakke bort noen av de tingene du selv har kjøpt, så føles det ikke fullt så mye som et angrep. Sett evt. fram flere av dine egne ting først, dersom du ikke vil fjerne noe av det du allerede har framme, eller har lyst til å understreke ytterligere hvor forbanna fullt det er hos deg nå. Lat gjerne som du virkelig må tenke deg om ved enkelte av tingene - "Hmm, vil jeg egentlig ta bort dette juggelet her?" Og er han med, så kan jo han skyte inn litt her og der også - "Jo, men jeg syns denne statuen av en hund som sitter og strikker passer så fint her, man kanskje vi kunne fjernet denne uhorvelig stygge nissen du fikk av meg til jul i fjor?" 😛 Og har du ikke lyst til å bruke min sneaky metode, kan du alltids satse på at han er typisk mann som ikke husker hva han har kjøpt til deg og dessuten ikke legger merke til hva du har framme, og bare kvitte deg med noe av det. Gode tips!! Jeg har forsåvidt allerede sagt flere ganger at det er så fullt hos meg nå, og at jeg må prøve å rydde vekk og kaste en god del. Likevel er han innom disse nips-butikkene stadig vekk og tar med seg noe nytt til meg🤪 Anonymkode: d96fc...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 29. desember 2024 #14 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gode tips!! Jeg har forsåvidt allerede sagt flere ganger at det er så fullt hos meg nå, og at jeg må prøve å rydde vekk og kaste en god del. Likevel er han innom disse nips-butikkene stadig vekk og tar med seg noe nytt til meg🤪 Anonymkode: d96fc...b2e Huff, noe så håpløst 😂 Men greit, neste gang han hadde kommet med tilfeldig juggel, ville jeg sagt at, "Åh, nå har jeg akkurat ryddet bort så mange ting fordi jeg syntes det var for fullt her, kanskje denne passer bedre hjemme hos deg?" 🙃 Og så bare gjentatt dette så mange ganger som nødvendig. "Oj, så fint papirhjerte du har kjøpt, det hadde sett skikkelig bra ut på ditt eget kjøkken". Han tenker i det minste på deg, da, trøst deg med den. Jeg har aldri hatt en kjæreste som bare har kommet på kjøpe tilfeldig rusk og rask til meg 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #15 Del Skrevet 29. desember 2024 kommodevaran skrev (4 minutter siden): Huff, noe så håpløst 😂 Men greit, neste gang han hadde kommet med tilfeldig juggel, ville jeg sagt at, "Åh, nå har jeg akkurat ryddet bort så mange ting fordi jeg syntes det var for fullt her, kanskje denne passer bedre hjemme hos deg?" 🙃 Og så bare gjentatt dette så mange ganger som nødvendig. "Oj, så fint papirhjerte du har kjøpt, det hadde sett skikkelig bra ut på ditt eget kjøkken". Smart! Det skal jeg prøve, haha😂 kommodevaran skrev (5 minutter siden): Han tenker i det minste på deg, da, trøst deg med den. Jeg har aldri hatt en kjæreste som bare har kommet på kjøpe tilfeldig rusk og rask til meg 😅 Ja det er derfor det er så blandet følelser rundt det, tanken er veldig god, men skaper frustrasjon😄 Det at du ikke har hatt en kjæreste som har kommet med tilfeldig rusk og rask er sånn sett både kjedelig og en velsignelse på en og samme tid😅 Anonymkode: d96fc...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #16 Del Skrevet 29. desember 2024 Man må jo si fra. Og helst med en gang, for blir bare verre for begge parter om han over tid har trodd det gledet deg, for så å få beskjed om at det ikke gjør det. Hadde jeg ikke sagt fra løpende så hadde jeg måttet ta i mot smykker, blomster, med mer, jeg ikke liker i over 20 år nå. Nå får jeg i stedet ting jeg liker veldig godt, som han også vet jeg liker. Anonymkode: 043a0...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #17 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg har bare latt være å bruke/ha fremme når jeg har fått ting jeg ikke har likt. "Det var hyggelig tenkt, men den var ikke helt min smak". Anonymkode: 6987f...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #18 Del Skrevet 29. desember 2024 Da sier du rett og slett fra på en rolig og fin måte. Kommunikasjon er viktig i et forhold. Er det noe annet billig du kan tipse ham om å gi deg? Stearinlys, håndsåpe til badet? En bukett? Anonymkode: ed099...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #19 Del Skrevet 29. desember 2024 Du må si ifra om dette NÅ. Du kan ikke ha pinner som lukter fordi du ikke vil såre kjæresten. Det vil bare bli verre framover. Anonymkode: 0cde3...488 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 29. desember 2024 #20 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva skal man gjøre når man har en kjæreste som flere ganger har kjøpt dill og dall til huset i juggel-kategorien? Vi snakket om småting/pynteting som virkelig ikke passer inn hos meg, litt sånn billig skrap til 34,50kr på Rusta, f.eks. jeg bor trangt og har masse fine ting selv som jeg ikke kan ha fremme pga plassmangel. Men når han kjøper disse småtingene til meg, så må jeg jo takke og smile, og ha det fremme. Det begynner å bli litt mye av det😅 Men så kommer det jo fra et godt hjerte da.. hva skal man gjøre med sånt? Anonymkode: d96fc...b2e Jeg sier tusen takk til det han gir meg der og da. I en annen anledning kan du si Ikke kjøp flere pynte/småting til meg. Jeg har så liten plass, og jeg har allerede for mange ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå