AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Det er ikke kødd. Jeg mener ikke å være slem, men det er fakta. Jeg kom hjem fra en fest forrige uke der gjengen pluss noen andre var samlet. De røyket hasj, sniffet kokain og noen tok til og med ketamin. En av de jeg pratet med nevnte at han drikker minst én øl per dag. En annen pratet om at han ikke hadde noe genuin interesse i å gjøre noe med livet sitt. Festen foregikk i en kjellerleilighet til en kompis som har innrømmet at han drømmer om å tjene penger ved å ha en hasjplantasje, noe han også tenkte var lurt å fortelle til en jente han forsøkte å flørte med da hun spurte hva han ville jobbe med (for noen måneder siden). Dette er så deprimerende. De fleste av disse har jo liksom vært kjernekompisene mine siden barneskolen eller ungdomsskolen. Det er flotte, snille folk det er prat om, men de skal liksom drive å holde på med rusmidler hver eneste gang. Å henge med dem i en vanlig setting som for eksempel å gå en tur sammen, trene sammen, spise sammen, se en film sammen osv., det er bare å glemme. De må ha i det minste alkohol for å gidde å være med på noe. Når de ikke drikker, så merker jeg at noen av de blir litt tørre og kleine, som om at de ikke lengre er vant med å føre samtaler uten alkohol eller andre rusmidler. Det er bekymrende. Det er også bekymrende hvor lite noen av de bryr seg om å gjøre noe med livet sitt i det hele tatt De virker bare så tafatte. Jeg synes ikke det er lett å få nye venner, spesielt nå som jeg er ferdig utdannet og er ute i jobb. Derfor føler jeg at jeg er litt "stuck" med de vennene jeg har. Er det slemt å si at jeg egentlig ikke vil bli assosiert med dem? Jeg vil ikke at noen fra jobben skal finne ut at de folka liksom er vennene mine, og jeg vil ikke at fremtidige venner skal finne ut av jeg har hengt eller fortsatt henger med slike folk. Anonymkode: 29b8c...e89 1 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke kødd. Jeg mener ikke å være slem, men det er fakta. Jeg kom hjem fra en fest forrige uke der gjengen pluss noen andre var samlet. De røyket hasj, sniffet kokain og noen tok til og med ketamin. En av de jeg pratet med nevnte at han drikker minst én øl per dag. En annen pratet om at han ikke hadde noe genuin interesse i å gjøre noe med livet sitt. Festen foregikk i en kjellerleilighet til en kompis som har innrømmet at han drømmer om å tjene penger ved å ha en hasjplantasje, noe han også tenkte var lurt å fortelle til en jente han forsøkte å flørte med da hun spurte hva han ville jobbe med (for noen måneder siden). Dette er så deprimerende. De fleste av disse har jo liksom vært kjernekompisene mine siden barneskolen eller ungdomsskolen. Det er flotte, snille folk det er prat om, men de skal liksom drive å holde på med rusmidler hver eneste gang. Å henge med dem i en vanlig setting som for eksempel å gå en tur sammen, trene sammen, spise sammen, se en film sammen osv., det er bare å glemme. De må ha i det minste alkohol for å gidde å være med på noe. Når de ikke drikker, så merker jeg at noen av de blir litt tørre og kleine, som om at de ikke lengre er vant med å føre samtaler uten alkohol eller andre rusmidler. Det er bekymrende. Det er også bekymrende hvor lite noen av de bryr seg om å gjøre noe med livet sitt i det hele tatt De virker bare så tafatte. Jeg synes ikke det er lett å få nye venner, spesielt nå som jeg er ferdig utdannet og er ute i jobb. Derfor føler jeg at jeg er litt "stuck" med de vennene jeg har. Er det slemt å si at jeg egentlig ikke vil bli assosiert med dem? Jeg vil ikke at noen fra jobben skal finne ut at de folka liksom er vennene mine, og jeg vil ikke at fremtidige venner skal finne ut av jeg har hengt eller fortsatt henger med slike folk. Anonymkode: 29b8c...e89 Du kan ikke kontrollere hva de gjør med sitt liv, men skjønner jo godt at det er trist. Jeg har aldri hatt en gjeng av venner, men har hatt 3 nære venner gjennom livet. Syns ikke det er lett å finne nye venner. Og likevel så var det en av diase vennene mine som bare ga meg nwgatove følelser. Følte meg helt tom av å møte hen. Så jeg "slo opp" med vedkommende. Jeg sa at jeg ikke helt følte at vi passet sammen lenger. Og det var litt trist, men har ikke sett mwg tilbake. Nå har jeg 2 venner. Og det er normalt som voksen tror man må innse på et tidspunkt at man ikke gjør alt sammen! Men møt de et par ganger i mnd for å feste da. Og så kanskje etterhvert så finner du 1 ny venn på jobb eller gjennom trening, hobby? Anonymkode: 51072...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan ikke kontrollere hva de gjør med sitt liv, men skjønner jo godt at det er trist. Jeg har aldri hatt en gjeng av venner, men har hatt 3 nære venner gjennom livet. Syns ikke det er lett å finne nye venner. Og likevel så var det en av diase vennene mine som bare ga meg nwgatove følelser. Følte meg helt tom av å møte hen. Så jeg "slo opp" med vedkommende. Jeg sa at jeg ikke helt følte at vi passet sammen lenger. Og det var litt trist, men har ikke sett mwg tilbake. Nå har jeg 2 venner. Og det er normalt som voksen tror man må innse på et tidspunkt at man ikke gjør alt sammen! Men møt de et par ganger i mnd for å feste da. Og så kanskje etterhvert så finner du 1 ny venn på jobb eller gjennom trening, hobby? Anonymkode: 51072...af2 "En av disse vennene som bare ga meg negative følelser" skrivefeil. Anonymkode: 51072...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Utfra det du skriver så er jeg enig med deg. Kan du bli bedre kjent med kollegaer (flere av mine beste venner har jeg fått gjennom jobben)? Eller gjennom en aktivitet? Eventuelt om du får deg kjæreste og blir kjent med nye venner gjennom ham/henne? Helt ærlig ville jeg heller vært en tid venneløs, brukt tid på jobb, aktviteter etc., istedenfor å henge med den gjengen der Anonymkode: c7abb...927 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 Det er helt innafor å kutte ut folk som har helt andre verdier enn deg selv. Livet er for kort til å bruke tid på relasjoner som ikke gir deg noe positivt. Kanskje går du aldri en ny stor vennegjeng der alle kjenner hverandre, men vet du, det er faktisk ikke noe stort tap. Det er langt bedre med én god venn enn ti dårlige. Anonymkode: edc59...ee9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg ville ha snakket med dem om det før du dropper dem. Tenk om en av dem tenker det samme som deg, men ikke klarer å gjøre noe fordi han tror alle tenker likt? Kanskje du kan være sparket han trenger? Ellers hadde jeg aldri dømt en person etter hvordan barndomsvennene levde, hvis han ikke levde på samme måte som dem. Er bare å være ærlig på hvor trist du synes det er, de er ikke deg! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg hadde personlig ikke hengt med folk som gjør kriminelle ting. Å ta ketamin er sykt og hadde jeg vært deg så hadde jeg kuttet de ut på dagen. Dropp de Anonymkode: 813bb...655 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Del Skrevet 29. desember 2024 Hadde droppa dem momentant, rusmidler er helt uaktuelt Anonymkode: d9cc9...2b5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 Du vet aldri hva de kan finne på å utsette deg for i rus feks Vold, voldtekt, tyveri, råkjøring, trusler, skade, frihetsberøvelse, ødelegge forholdene dine. Du burde skjerme deg og ta avstand fra de. Og feks rusa personer og fyrverkeri er iallefall farlig. Anonymkode: f9565...822 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 29. desember 2024 #10 Del Skrevet 29. desember 2024 Utvid vennekretsen. Det at dere deler barndom betyr ikke at man må ha de videre i fremtiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #11 Del Skrevet 29. desember 2024 Nå er jeg fordomsfull her, fordi jeg selv kommer fra ei bygd med mye sånne tilfeller. Og helt ærlig, selv om du ikke er som de så vil nok folk tro det om deg hvis det er de der du henger med.... så mitt råd er å distansere deg fra dem og gjøre som de andre her sier, få venner gjennom jobb eller andre aktiviteter og interesser du har. Anonymkode: 1495d...28f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #12 Del Skrevet 29. desember 2024 Da jeg så overskriften din tenkte jeg først at du hørtes ut som en taper, men du har helt rett, vennene dine er virkelig på et annet sted i livet enn hva du er. Jeg er i dag voksen og har ikke igjen noen av mine gamle venner fra barne-eller ungdomsskole. Alle mine nye venner har jeg fått fra jobb eller hobby. Jeg holder på med hund, her har jeg møtt mange fine folk som jeg treffer jevnlig. Har du en aktivitet du holder på med eller kunne tenke deg å holde på med? det finnes hobby-lag for fotball om du er interessert i det, golf, dyr, meld deg på kurs i kajakk eller hva som finnes rundt deg og forsøk å vær åpen. Vi nordmenn treffer gjerne folk vi liker, men vi er ikke så flinke på å ta initiativ. Jeg spurte f.eks. noen jeg trente hund med om vi kunne møtes bare vi to og trene, da det var noe spesifikt jeg ikke fikk til som den var veldig flink i. Ang de vennene dine som ruser seg, så trenger du ikke slå opp, men trekk deg unna og gjerne forklar at du er der for de om de skulle ønske seg ut av miljøet de også, er der en ting rusbrukere trenger så er det rusfrie, forståelsesfulle mennesker den dagen de forhåpentligvis ønsker seg ut ❤️ Anonymkode: cb251...93a 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #13 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg hadde det helt som deg, valgte å flytte til Oslo og fant meg nye venner. På den måten slapp jeg et brudd med den gamle gjengen. Bodde i kollektiv og fikk venner der og gjennom å engasjere meg i et politisk parti og på trening. Jeg har fortsatt kontakt med flere av de gamle vennene. Noen skikket seg, andre gitt det ikke så bra med. Anonymkode: 890a1...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #14 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg synes ikke det er lett å få nye venner, spesielt nå som jeg er ferdig utdannet og er ute i jobb. Derfor føler jeg at jeg er litt "stuck" med de vennene jeg har. Er det slemt å si at jeg egentlig ikke vil bli assosiert med dem? Kanskje å flytte for en jobb og finne deg en hobby kan være en ide for å komme deg til et annet miljøe kan være noe for deg? Du har vokst fra dine barnsdomsvenner. Så enkelt er det. Kom deg unna før du havner i samme tankegang som de og gir opp livet som de har gjort... Anonymkode: 7a730...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #15 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde droppa dem momentant, rusmidler er helt uaktuelt Anonymkode: d9cc9...2b5 Uenig. Jeg og gjenngen her fester noe sinnssykt stort sett hver gang vi møtes. Anonymkode: a8b7f...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #16 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg ville ikke ønsket å omgås denne gjengen. Vil ha noe mer positivt i livet enn det du beskriver. Anonymkode: e890c...c73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #17 Del Skrevet 29. desember 2024 Føler med deg TS. Kokain, speed og ketamin er grunnen til at jeg gruer meg til å feire nyttår med gamle kjente i år. De greier faen ikke å møtes til festlig lag uten å ruse seg på alt som måtte være tilgjengelig. Tapere. Anonymkode: 40e9d...2b2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 29. desember 2024 #18 Del Skrevet 29. desember 2024 Hadde ikke villet ha en slik vennekrets i det hele tatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #19 Del Skrevet 29. desember 2024 Det er bra for deg å ta avstand til dette miljøet. Anonymkode: 809c5...94d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 29. desember 2024 #20 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er ikke kødd. Jeg mener ikke å være slem, men det er fakta. Jeg kom hjem fra en fest forrige uke der gjengen pluss noen andre var samlet. De røyket hasj, sniffet kokain og noen tok til og med ketamin. En av de jeg pratet med nevnte at han drikker minst én øl per dag. En annen pratet om at han ikke hadde noe genuin interesse i å gjøre noe med livet sitt. Festen foregikk i en kjellerleilighet til en kompis som har innrømmet at han drømmer om å tjene penger ved å ha en hasjplantasje, noe han også tenkte var lurt å fortelle til en jente han forsøkte å flørte med da hun spurte hva han ville jobbe med (for noen måneder siden). Dette er så deprimerende. De fleste av disse har jo liksom vært kjernekompisene mine siden barneskolen eller ungdomsskolen. Det er flotte, snille folk det er prat om, men de skal liksom drive å holde på med rusmidler hver eneste gang. Å henge med dem i en vanlig setting som for eksempel å gå en tur sammen, trene sammen, spise sammen, se en film sammen osv., det er bare å glemme. De må ha i det minste alkohol for å gidde å være med på noe. Når de ikke drikker, så merker jeg at noen av de blir litt tørre og kleine, som om at de ikke lengre er vant med å føre samtaler uten alkohol eller andre rusmidler. Det er bekymrende. Det er også bekymrende hvor lite noen av de bryr seg om å gjøre noe med livet sitt i det hele tatt De virker bare så tafatte. Jeg synes ikke det er lett å få nye venner, spesielt nå som jeg er ferdig utdannet og er ute i jobb. Derfor føler jeg at jeg er litt "stuck" med de vennene jeg har. Er det slemt å si at jeg egentlig ikke vil bli assosiert med dem? Jeg vil ikke at noen fra jobben skal finne ut at de folka liksom er vennene mine, og jeg vil ikke at fremtidige venner skal finne ut av jeg har hengt eller fortsatt henger med slike folk. Anonymkode: 29b8c...e89 Kom deg vekk fra dette! Nei det er ikke slemt at du ikke vil bli assosiert med dem. Det handler ikke om at de er noe galt med dem som personer men livstiden de fører som du ønsker å distansere deg fra. Hvis du har en jobb, start med å bygge nettverk der, bli med de på festligheter, inviter noen av dem på aktiviteter du finner sunne og positive. Begynn å tren på treningsstudio, lev ditt liv. ♥️ vær stolt over at du ikke har latt deg prege av livsstilen dine venner har valgt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå