Gå til innhold

Du som har drømmejobben- hva er det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så lei etter nedskjæringer innen helsevesenet, at jeg orker ikke mer. 

Synes det høres så deilig ut med fleksitid, litt møter her og der, litt hjemmekontor, ha litt gode ordninger osv. 

Dere som har drømmejobben, hva er det? Og hva gjør du i løpet av dagen?

Anonymkode: bf7df...5b6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dataregistrering. Sitter på hjemmekontor og gjør ganske gjentagende oppgaver hele dagen. Stort sett punche inn tall. Men stortrives med å slippe å ha folk rundt meg. Eneste utfordringen er egentlig å huske pauser, når ingen kommer og spør om kaffepause. 

Anonymkode: e3d74...d0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i hjemmesykepleien, selv om det er tidskrevende og stressende til tider, elsker jeg denne meningsfulle jobben. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leder i det private næringsliv. God lønn, fleksibel kontorordning, som angivelig er svært ettertraktet. Jeg har møter, svarer på mail, jobber med strategiske planer, når det passer meg. Langt mer enn 8 timer per døgn, men like gjerne på kveld og natt, som 09-16. Drømmejobben? For meg- ja, for deg, vet jeg ikke. Deilig, er kanskje ikke ordet jeg ville brukt, men utfordrende og interessant. Høres ærlig  ut som om du strengt tatt ønsker å gjøre minst mulig. 

Anonymkode: f6c82...1af

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Heart skrev (2 minutter siden):

Jobber i hjemmesykepleien, selv om det er tidskrevende og stressende til tider, elsker jeg denne meningsfulle jobben. 

Sliter du ikke med tidspresset? Å måtte gå ifra folk som trygler deg om å bli? Med den viten at du bare gjør det absolutte minimum? Jeg hadde det så vondt, jeg taklet det ikke. Skjønner ikke at du får sove.

Jobber som florist, ikke den beste lønna men trives og gleder meg hver dag. Ingen penger er verdt en miserabel jobb.

Anonymkode: c188f...170

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådgiver innen digital omstilling. Fremstiller beste løsninger, implementering og fiansiering (som er den kjipe biten) er det andre som utfører.

Anonymkode: 31b35...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sliter du ikke med tidspresset? Å måtte gå ifra folk som trygler deg om å bli? Med den viten at du bare gjør det absolutte minimum? Jeg hadde det så vondt, jeg taklet det ikke. Skjønner ikke at du får sove.

Jobber som florist, ikke den beste lønna men trives og gleder meg hver dag. Ingen penger er verdt en miserabel jobb.

Om noen trenger ekstra omsorg og prate litt så tar jeg meg tid til det. 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkraftsingeniør, kan ha mye hjemmekontor. Prosjekterer kabler og jordingsanlegg for store prosjekter på regionalnettet. Mannsdominert med lite drama :) 

Anonymkode: 34374...bf5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer på ungdomsskole  :) får bruke kreativiteten min, elsker tiden med elevene. Mye annet tull, men feriene kommer som en redning når man er mest sliten. Grei lønn når man bor billig i nord - og heller ikke så mye adferdsproblematikk, vold O.l som man hører om i media fra større byer. 
Setter pris på at ingen dag er lik :) 

Anonymkode: d87fb...f43

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språkredaktør. Kun hjemmekontor, full fleksibilitet i arbeidstiden (jobber når og hvor jeg vil så lenge jeg leverer innen deadline). Prosjektbasert, og bestemmer selv hvor mye eller lite jeg jobber. Lønna er ikke noe å rope hurra for, men for meg er frihet viktigere enn penger.

Anonymkode: 58956...ebc

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rus/psykiatri. Elsker jobben min. Møter brukerne på kontoret eller ambulant/hjemme hos de. Kan ha hjemmekontor ift. journalføring, innsøk behandling, referatskriving, samhandling med institusjoner mm. God blanding og fleksibelt. 

Anonymkode: 7b821...c6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flygeleder. Drømmejobb!

Spennende og krevende jobb, god lønn, og når jeg går fra arbeidet legger jeg det helt fra meg og tenker ikke på jobb før neste skift starter igjen. 

Anonymkode: e42fe...00a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk tegner, spesifikt tegning av skip. Elsker AutoCAD og synes dagene går ekstremt fort når jeg holder på. Kom nettopp fra en stilling som salgsingeniør hvor alt var ekstremt diffust og motivasjonen var kanskje ett eller to salg PER ÅR, så nå var det utrolig deilig å få jobbe med noe man ser konkrete resultater av med en gang. 

Anonymkode: f80aa...7c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Only fans. Viser litt tits og mus. Tjener 200 K i mnd. 

Anonymkode: 1c878...f51

Hilsen småkåt Knut (51) 🤣🤣🤣

Anonymkode: f6c82...1af

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dataregistrering. Sitter på hjemmekontor og gjør ganske gjentagende oppgaver hele dagen. Stort sett punche inn tall. Men stortrives med å slippe å ha folk rundt meg. Eneste utfordringen er egentlig å huske pauser, når ingen kommer og spør om kaffepause. 

Anonymkode: e3d74...d0d

Jeg ønsker meg en sånn jobb. Hvordan i alle dager finner man en sånn jobb? Hvilken utdannelse må man ha?

Anonymkode: 228ae...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har "drømmejobben" alltid bestått av kollegaene mine (ja, jeg vet dette høres ut som en dårlig pitch fra et jobbintervju men jeg mener det helt genuint). Jobber prosjektbasert så vet at samme jobb kan være himmel eller helvete, ut i fra hvem man jobber med. De beste jobbene har vært der hvor jeg har gledet meg til første arbeidsdag etter ferien for det blir så gøy å møte kollegaene igjen. Nå har jeg blitt god på å vite hva slags prosjekter jeg vil jobbe med (hektiske og kaotiske) og hva slags type kollegaer jeg foretrekker (kaotiske og hektiske) så klarer å omtrentlig velge prosjekter basert på dette.

Dette så fremt man jobber med med mennesker, om ikke: oversetter, det var en fantastisk jobb om enn ikke godt betalt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Heart skrev (49 minutter siden):

Om noen trenger ekstra omsorg og prate litt så tar jeg meg tid til det. 

Haha det har jeg aldri fått muligheten til. Tror ikke noe på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...