Gå til innhold

Hvor mye planlegger du å bruke på ferie i 2025?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I 2024 brukte vi over 100 000 på sommerferie, så tenkte å bruke mindre i 2025. Vi er 4 i familien.

Men det ser ikke ut som det vil gå. Jeg blir deprimert av å ikke kunne reise til kule steder og få nye opplevelser. Så jeg tror 100-130 blir den nye standarden.

Hvor mye planlegger dere å bruke på reise og ferie i 2025? Og hvor skal dere?

Hos meg står en tur til Tanzania øverst på ønskelista 

Anonymkode: 22d44...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Familie på 3, 2 voksne og 1 barn på 3 år. Har brukt ca 60.000 i år og har samme budsjett neste år. Har en utenlandsferie og 2 turer til Nord-Norge ila året (må besøke begge sine familier, koster fort 15.000 per reise dit).

Anonymkode: fde7d...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukte 300.000 i år, blir mindre i 2025✌️

Anonymkode: 1ca74...edf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer til å bruke ca en tusenlapp i drivstoff. Er omtrent det det koster å kjøre tur/retur hytta pluss småkjøring rundt forbi.

Kommer til å være høygravid (termin i juli) så blir minimalt med sommerferie.

Anonymkode: e1c78...8ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukte 35.000 i 2024. Har ikke brukt så mye på mange år. Tenkte bruke mindre neste år. Velger å spare pengene og investere i aksjer/fond.

Anonymkode: 5c5a5...905

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Brukte 300.000 i år, blir mindre i 2025✌️

Anonymkode: 1ca74...edf

Det var mye! Men garantert verdt det! Man må investere i livet 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen ting. Vi har nettopp kjøpt hytte. Det blir dyrt nok det :) 

Anonymkode: 99594...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir rundt 35.000 med alt fra parkering her i Norge til fly, hotell og mat. Ikke noe særlig shopping. En person og 2 uker. 

Anonymkode: d2310...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det blir sommerferie på hytta med nytt anneks og juleferie som går til Marokko. Jeg liker å være i Norge på sommeren. Hvis været blir som ille, så tar vi nok en tur. Vi har leiligheter i utlandet men planlegger bare å leie dem ut.

Anonymkode: 47198...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker stort sett alltid mellom 2-300 000 kr i året på ferie. Det er det vi prioriterer å bruke penger på. I år brukte vi dog ca. 400 000 kr. Dette inkluderte en bryllupsreise til Japan i tre uker, en uke i Athen, en langhelg i London, en uke med min stesønn i Danmark, spahelg, helgeturer/kortere reiser til Bergen og Kristiansand, samt reiser til og fra familiehyttene på sørlandet/østlandet. Dette inkluderer også besøk i ulike fornøyelsesparker, slik som Legoland, Dyreparken m.m.

I 2025 velger vi å bruke vesentlig mindre enn i år, men det blir nok rundt 150 000 kr. Vi skal en uke i Frankrike med min stesønn og hele storfamilien, og deretter blir det tre uker i Kroatia bare min mann og meg. Da skal vi reise litt rundt til Bosnia & Herzegovina, Serbia, Slovenia og Montenegro. I tillegg skal jeg på en langhelg til London. Utover dette blir det å besøke mannens familiehytter på fjellet og ved sjøen på Sørlandet, samt min families hytte ved sjøen her på Østlandet, dette blir da ved påsketider og på sommeren. Jeg hadde håpe å få til en tur til London, eventuelt til York og/eller Bath, med mannen i år. Har også sett litt på Roma. Har noen bonuspoeng å bruke, så det blir i så fall ikke noen veldig dyre turer. 

Det blir en del reising i 2025, men det vil ikke koste så mye som tidligere år. I 2025 prioriterer vi prøverør og baby. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje 120 000, fordelt på mange kortere turer. 

Anonymkode: 63bd8...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Cirka 60 000kr, vi er to voksne og to barn i familien. I år reiste vi ikke, da jeg var høygravid i sommerferien. 

Anonymkode: 258e5...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Planlegger hvor vi skal, ikke hvor mye vi bruker. Vi bruker mellom 100 000-200 000 i året på ferier. Det er bare det at selv om vi har råd til det, så liker vi best å stikke hodet i sanden og ikke snakke om hvor mye penger det faktisk blir😂. Vi har ikke barn, er bare to.

Anonymkode: 2fbe0...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planlegger å bruke omtrent det samme som vi pleier: ca 150.000 fordelt på sommerferie, høstferie og en langhelg et sted. Familie på 5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 90 000 - 100 000. Tre uker budsjett i Japan og to uker budsjett (i egen leilighet) i Sør-Spania.

Anonymkode: ff5ef...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

I guds navn for noen summer dere bruker på ferie. Er det så dyrt å feriere disse dager? 

Men så bruker jeg selv 0,- på 8. året, så vet ikke. 

Anonymkode: bf5fd...3a3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke - er single og har grei inntekt. Og ferie er stot sett det eneste jeg har som luksus, bor enket. Tur til Afrika i februar koster for femti tusen alt inkludert, safari og sånt... tenker en tur til Italia i juni.. og så et par turer ekstra. Så vil vel si at det går 100.00. Men har verken hytte, båt eller bil - så slik jeg velger å leve.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel det samme som de siste fire-fem åra - ingenting! 😄

Jeg har mista all reiselyst etter corona-tida, er så hjemmekjær, har bare hjemlengsel når jeg ikke er hjemme, så da kan jeg like gjerne bare holde meg hjemme og spare penger. ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I guds navn for noen summer dere bruker på ferie. Er det så dyrt å feriere disse dager? 

Men så bruker jeg selv 0,- på 8. året, så vet ikke. 

Anonymkode: bf5fd...3a3

Ja det er sinnsykt dyrt. Mye pga kronekursen. Nordmenn er fattige i utlandet 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...