Gå til innhold

Fikk panikkangst og kjæresten vendte meg ryggen🥲

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen uker siden skulle jeg ut handle.

da jeg skulle sette meg i bilen knakk jeg helt sammen i panikkangst🙈jeg hyperventilerer , svettet, kroppen verket og jeg kastet mye opp. Det skyldes mye belastning privat og jobb.

jeg ringte kjæresten min som bort 20 min fra meg.han kunne ikke komme fordi han skulle gå tur med to venninner.han sa «ringer deg tilbake om 20 min « .dette var mitt under anfallet.jeg var redd og svimmel .kom meg ikke ut av anfallet før 20 min etter da en venninne kom seg fra jobben og fikk hentet meg og holdt rundt meg🥰

kjæresten ringte ikke tilbake før det var gått to timer .han sa «jeg kommer er med deg i morgen og kommer bort kl 08.00.

neste dag prøvde jeg ringe noen ganger mellom 08 og 12.00 men telefonen var av.

kjørte så bort til han kl 13.00 og ble møtt med «oj har visst ikke lada telefonen jeg «

følte meg så sviktet🥲det var ekkelt ikke ha den man er nærmest i livet der.

jeg stiller alltid opp andre veien når det er situasjoner som er vonde for han .

føler meg utrygg på at han er der for meg når jeg trenger det.jeg sliter ikke med dette til vanlig.men hadde stått i kriser over tid privat 

Anonymkode: 63fe6...316

• Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager å si det, men det høres ikke ut som om kjæresten din er så veldig investert.

Anonymkode: 4bfc0...cae

• Liker 34
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

da jeg skulle sette meg i bilen knakk jeg helt sammen i panikkangst🙈jeg hyperventilerer , svettet, kroppen verket og jeg kastet mye opp. Det skyldes mye belastning privat og jobb.

jeg ringte kjæresten min som bort 20 min fra meg.han kunne ikke komme fordi han skulle gå tur med to venninner.han sa «ringer deg tilbake om 20 min « .dette var mitt under anfallet.jeg var redd og svimmel .kom meg ikke ut av anfallet før 20 min etter da en venninne kom seg fra jobben og fikk hentet meg og holdt rundt meg🥰

kjæresten ringte ikke tilbake før det var gått to timer .han sa «jeg kommer er med deg i morgen og kommer bort kl 08.00.

kjørte så bort til han kl 13.00 og ble møtt med «oj har visst ikke lada telefonen jeg «

jeg stiller alltid opp andre veien når det er situasjoner som er vonde for han .

føler meg utrygg på at han er der for meg når jeg trenger det.jeg sliter ikke med dette til vanlig.men hadde stått i kriser over tid privat 

Det er ikke alle som takler å være pårørende i slike situasjoner. Noen tåler ikke tegn til krise, motgang eller noe negativt. Og noen vil bare elske deg når alt er bra. Det betyr at du ikke har funnet den som er riktig for deg. 

Hva vil du gjøre med det?

Anonymkode: 20049...542

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alle som takler å være pårørende i slike situasjoner. Noen tåler ikke tegn til krise, motgang eller noe negativt. Og noen vil bare elske deg når alt er bra. Det betyr at du ikke har funnet den som er riktig for deg. 

Hva vil du gjøre med det?

Det var en engangshendelse og ellers har det ikke vært noe han skal være pårørende i.tenker livet kan skje alle så ja jeg ønsker jo være der på godt og vondt for noen og samtidig få det tilbake 😊

vi matcher nok ikke bra der nei 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den dagen min kjæreste ikke kan komme bistå når jeg trenger han fordi han skal gå tur med 2 venninner (?!!) så skal  jeg garantere  deg han blir en ekskjæreste  på stedet. 🏃‍♀️➡️

Anonymkode: 413c1...981

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste dag da jeg kjørte bort til han kl 13.00 .å utrykte jeg var så redd dagen før og såret for han avviste meg så sa han «visst du skal stå her klage så kan du bare kjøre hjem «

Jeg kjørte hjem og fikk melding

«beklager , lover deg at jeg besøker deg hver dag om du blir lagt inn «🙈

altså jeg sliter ikke ellers..det skyldes overbelastning over tid som kroppen kollapset over den kvelden  

• Liker 1
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det var en engangshendelse og ellers har det ikke vært noe han skal være pårørende i.tenker livet kan skje alle så ja jeg ønsker jo være der på godt og vondt for noen og samtidig få det tilbake 😊

vi matcher nok ikke bra der nei 

Den ene gangen taklet han så lite, han venter med å ha kontakt til du er bra igjen. En som virkelig elsker deg bør være kjapt ved din side når du har det tungt. Hadde han vært så opptatt hadde han i det minste sørget for en oppladet telefon og sjekket med deg hver mulighet han får. 

Han gjorde ingen av disse tingene. Har han i det hele tatt spurt noe om formen din? Hvordan har han vært mot deg i denne tiden du har slitt? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Neste dag da jeg kjørte bort til han kl 13.00 .å utrykte jeg var så redd dagen før og såret for han avviste meg så sa han «visst du skal stå her klage så kan du bare kjøre hjem «

altså jeg sliter ikke ellers..det skyldes overbelastning over tid som kroppen kollapset over den kvelden  

Han tåler ikke dårlige dager, han tåler deg bare når du er perfekt. Ingen kan leve sånn. Ville sagt akkurat det til han når du gjør det slutt. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså hvorfor er du så lite glad i deg selv at du fortsetter dette forholdet? 

Anonymkode: 4bfc0...cae

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med å forholde meg til folk med psykisk sykdom, det må jeg ærlig innrømme. Hadde også skygget banen om jeg var han. 

Anonymkode: e73bf...13f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En partner som ikke stiller opp når man er syk, er ikke en partner som er verdt å holde på. Det er best å endre status til eks-partner. 

Anonymkode: dc1f5...6e2

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som dette er en person du bør ha i livet dersom du skulle ha behov for støtte igjen (og det kan skje, panikkangst er en lumsk jævel, hilsen ei som har hatt mye med dritten å gjøre men har lært å håndtere det i stor grad nå etter mange års jobbing...). Og besøke deg om du blir lagt inn?! Wtf?! Hva er det for en ting å si?! Letteste måten å unngå innleggelse på er vel kanskje å ha et støttende nettverk FØR ting går så langt? Du fortjener og behøver en partner som er mer voksen og kapabel til å stå i ubehagelige situasjoner, samme hva situasjonene skyldes. Dette var (kanskje) din første kollaps, men hvem vet - det kan faktisk skje igjen også (kroppen er litt artig sånn, den finner på så mye rart!). Håper for øvrig at dette var første og siste gang, og at du slipper det igjen!... Men om det skulle skje igjen, har han tenkt å stille opp da, eller vente til det går over igjen, og være sutrete igjen over at du konfronterer ham med at du også har behov for støtte? Du fortjener bedre enn å være den som stiller opp for ham uten å få noe tilbake, et forhold skal være gi og ta, ikke bare enveis. 

Anonymkode: 1361e...eba

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

følte meg så sviktet🥲det var ekkelt ikke ha den man er nærmest i livet der

Du ble sviktet! Det var ikke kun en følelse. 

Anonymkode: dc1f5...6e2

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd tidligere her og formidle at jeg har ikke psykisk sykdom..jeg ble overbelastet og fikk mitt eneste panikanfall til nå i livet🙈det kommer av dødsfall og rus i nermeste familie og det ble for mye for meg.

det samme skjedde han en gang og jeg var på stedet med en gang 

• Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har prøvd tidligere her og formidle at jeg har ikke psykisk sykdom..jeg ble overbelastet og fikk mitt eneste panikanfall til nå i livet🙈det kommer av dødsfall og rus i nermeste familie og det ble for mye for meg.

det samme skjedde han en gang og jeg var på stedet med en gang 

Alle opplever motgang i livet, alle opplever å falle litt sammen når det står på som verst. Det er helt vanlig og han takler det ikke. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump ham før han rekker å dumpe deg, TS.

Denne mannen kan du aldri stole på igjen. Og det vil igjen bety at du aldri vil føle deg trygg i dette forholdet. Som igjen vil gjøre deg mer utsatt for å lettere få panikkangst senere.

Du greide deg godt helt uten ham. Og trolig enda bedre om han ikke er en del av livet ditt i det hele tatt. For med ham vet du aldri hva du har å forholde deg til.

Det du trenger er en trygg og god mann, en mann som er både klok og har livserfaring og empati og omsorgsevne. Denne mannen kan aldri bli den mannen, ergo bør du ta styringen over eget liv og velge ham ut av ditt liv.

❤️

(Ps! Du trenger ikke gi ham noen spesiell grunn til å gjøre det slutt, annet enn at du har innsett at dere er for forskjellige til å kunne fungere bra sammen.)

Anonymkode: 3610d...c1b

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da han beklagde seg etter sendt meg hjem ringte han sa «tar du med vin og take away» hele den helga sto jeg på pinne laget mat, dullet og var der for han fordi han var så sliten.

så ja det er nok nå å jeg skal utav forholdet fordi det gir meg ingen trygghet.

panikkanfallet skyltes og forholdet fordi jeg ofte blir avvist og han styrer hele skuta 

• Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dump ham før han rekker å dumpe deg, TS.

Denne mannen kan du aldri stole på igjen. Og det vil igjen bety at du aldri vil føle deg trygg i dette forholdet. Som igjen vil gjøre deg mer utsatt for å lettere få panikkangst senere.

Du greide deg godt helt uten ham. Og trolig enda bedre om han ikke er en del av livet ditt i det hele tatt. For med ham vet du aldri hva du har å forholde deg til.

Det du trenger er en trygg og god mann, en mann som er både klok og har livserfaring og empati og omsorgsevne. Denne mannen kan aldri bli den mannen, ergo bør du ta styringen over eget liv og velge ham ut av ditt liv.

❤️

(Ps! Du trenger ikke gi ham noen spesiell grunn til å gjøre det slutt, annet enn at du har innsett at dere er for forskjellige til å kunne fungere bra sammen.)

Anonymkode: 3610d...c1b

Takk for støttende ord ❤️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, jeg skjønner at han tar avstand. Som en som vokste opp med mor+bror med psykisk sykdom var det helt forferdelig å måtte være deres krykke og støtte. Ble også hele tiden belæret om "viktigheten av familie" slik som kjæresten din blir belæret her.

Det er også fryktelig turn off med klengete oppførsel. Å ringe, så kjøre over dit (??) dagen etterpå, anklage og mase, fordi du ikke kan rydde opp i eget liv, er faktisk forståelig at kjæresten din ikke setter pris på.

Anonymkode: 5d4aa...19f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hatt myyye styr med barnemor og jeg har vært en støtte i samtaler , på kurs , i møter her og der og stilt masse opp for han og barna.dette var det jeg fikk igjen når det gjaldt meg🙈

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...